Chcete prodat dezert? Ukažte ho!

Chcete prodat dezert? Ukažte ho!

Pokud si restauratéři stěžují na špatný odbyt sladkostí a zákusků a pokud jim zákazníci po obědě odmítají mlsat, je to především kvůli špatné prezentaci.

Ani sebelepší obrázek na stole totiž nenahradí realitu. Nová studie z Kalifornie prokázala, že se odbyt zákusků a dezertů zmnohonásobí, když ho číšníci nabízejí tak, že ho přivezou až k zákazníkovi na vozíčku.

„Tato studie zcela vyvrací staré teorie chování zákazníků, podle nichž prezentace nemá žádný vliv na výběr menu,“ tvrdí experti z Technologického institutu v kalifornské Pasadeně.

„I když se ho nemůžete dotknout, fakt, že je fyzicky přítomen, působí velmi mocně,“ tvrdí profesor Antonio Rangel.

Jeho tým testoval, jaká je úspěšnost odbytu dezertů, když číšník názvy vyjmenuje, ukáže sladkosti na obrázku či je nabízí přímo z pojízdného vozíčku. A jak se také odrazí styl prezentace na ochotě zaplatit za zákusek více.

„Mezi prezentací textem a obrázkem není žádný rozdíl. Ale pokud nabízíte dezerty z pojízdného vozíku, odbyt se výrazně zvýší. A to i když je u nich vyšší cena,“ dodává profesor Rangel.

ČTĚTE TAKÉ: Na co myslíte při sexu?!


STAŇTE SE FANOUŠKEM DAMA.CZ NA FACEBOOKU

Doporučujeme

Články odjinud