ČOI dala rekordní pokutu za předváděcí akce. Skončí okrádání důvěřivých?

| Autor: MK | Rubrika: Domácnost

Česká obchodní inspekce uložila dosud nejvyšší pokutu za předváděcí akce společnosti 1. Česká reklamní ve výši 2 mil Kč. Pokuta byla společnosti uložena za užívání agresivních obchodních praktik a za nesplnění informačních povinností. „Vzhledem k tomu, že u společnosti 1. Česká reklamní se jedná o opakované porušení zákona o ochraně spotřebitele a nová zjištění jsou velmi závažná, považuji výši udělené pokuty za adekvátní,“ řekl ústřední ředitel České obchodní inspekce Vladimír Velčovský a dodal „že se jedná o trend, který bude Česká obchodní inspekce razit dál.“

ČOI dala rekordní pokutu za předváděcí akce. Skončí okrádání důvěřivých?

Tvrdý postup proti nekalým praktikám firmy vítá ministr průmyslu a obchodu Martin Kuba, pro kterého je boj s podvodnými firmami prioritou: „Jsem rád, že na základě mých pokynů došlo jak k zintenzivnění kontrolní činnosti, tak i k udělování adekvátních pokut“, uvedl Martin Kuba a věří, že „i nadále pod vedením nového ředitele bude ČOI důslednou kontrolou chránit občany a postihovat nepoctivé prodejce.“

Pokuta 1. České reklamní společnosti byla uložena za použití agresivní obchodní praktiky a za nesplnění informační povinnosti. Kontrolou při předváděcí akci bylo prokazatelně zjištěno, že prodejce vytvářel u účastníků akce dojem výhry určitého zboží. Výhra však byla podmíněna zakoupením dalšího výrobku, kdy o této skutečnosti nebyli spotřebitelé dopředu informováni, tak jak to prodávajícím ukládá zákon. Jedná se o závažné porušení zákona a tomu také odpovídá výše uložené sankce.

Dále bylo v rámci provedené kontroly zjištěno u jednoho z nabízených výrobků nesplnění informační povinnosti, kterou prodejce porušil tím, že výrobky nebyly opatřeny návodem na použití v českém jazyce. Na základě třech kontrol provedených pracovníky Plzeňského inspektorátu u 1. České reklamní společnosti jí byly uloženy pokuty v souhrnné výši 2 470 000 Kč.

K dalším zjištěným porušením při těchto kontrolách patřilo klamání spotřebitele o délce záruční lhůty, neposkytnutí slíbených darů inzerovaných v pozvánce, neoznačení výrobků značkou shody CE. Do celkové částky za uložené pokuty jsou započteny i sankce ve výši 90 000 Kč za tři pokuty pořádkové.

Zpracováno podle tiskové zprávy České obchodní inspekce.

Komentáře

Komentářů celkem: 0

Další články z rubriky

Nejlepší recepty z domácí hořčice

Nejlepší recepty z domácí hořčice

Dnes | Spousta lidí ji vnímá pouze jako omáčku k párkům nebo ke klobáse, ale to je věčná škoda. Její…

Energetický úklid bytu – opravdu vám pomůže?

Energetický úklid bytu – opravdu vám pomůže?

Včera | Děláme toho spoustu, abychom naše domovy zbavily negativních energií – od pálení tyčinek a svíček…

6 způsobů, jak vzkřísit pokojové květiny

6 způsobů, jak vzkřísit pokojové květiny

Včera | Nic neoživí interiér tak jako kvetoucí zelené rostliny. Každý, kdo ale nějakou kytku kdy měl, ví,…

Čistička vzduchu: Kdo si ji má pořídit a proč?

Čistička vzduchu: Kdo si ji má pořídit a proč?

14. 1. | Doma je potřeba větrat, jenže v mrazech, které právě panují, to nejde tak často a důkladně jako v…