První internetový obchod s nábytkem pro ženy

| Autor: redakce | Rubrika: Domácnost

Internetový obchod nabízející nábytek pro ženy sednisi.cz se dnes oficiálně otevřel veřejnosti. „E-shopů s nábytkem zde již několik je. Ale žádný, který by byl speciálně pro ženy – ať už svým sortimentem, vzhledem, navigací nebo texty,“ vysvětluje jednatel společnosti Kamil Hanáček zaměření e-shopu.

Přitom ženy v roce 2003 udělaly v USA podle výzkumu BizRate 68 % všech on-line nákupů.

„Na internetu je v oblasti nábytku zatím velmi malá a slabá konkurence. Potenciál je naopak obrovský. Stále více lidí používá internet a stále více na něm nakupuje,“ objasňuje Hanáček, proč otevřel e-shop zrovna s nábytkem. E-shop najdete na adrese http://www.sednisi.cz.

Konkurence se rozhodně nebojí: „Mezi naše přednosti patří možnost vidět, jak vybraný nábytek zapadne do vašeho interiéru, on-line splátky, osobní přístup, trojrozměrné modely, přehledný a moderní design stránek, jednoduchý nákup nebo možnost zaplatit kartou. Jsme schopni navrhnout a nechat vyrobit nábytek i přímo na míru dle přání zákazníka,“ předkládá výčet výhod.

V internetovém obchodě sednisi.cz zájemkyně najdou mnohem pestřejší výběr než v jakémkoli kamenném obchodě. Počet položek dnes dosahuje čísla 700 – barevné, typové a funkční varianty v tom nepočítaje. A stále se rozšiřuje.

Internetový obchod sednisi.cz chce být i dobrým rádcem. Web sednisi.cz obsahuje informace o zdraví týkající se nábytku a ergonomie. „Každý týden přinášíme zajímavé a užitečné články týkající se nábytku a moderního bydlení,“ informuje Hanáček.

Uvidíte, jak bude nábytek vypadat ve vašem interiéru

Architekti připraví všem zájemkyním trojrozměrnou vizualizaci jejich představ. Zájemkyně pošle náčrt nebo fotografii interiéru, do kterého si přeje zasadit konkrétní nábytek. Architekt sednisi.cz jí následně pošle počítačovou simulaci (obrázek), jak bude daný kus nábytku u ní doma vypadat. Názorná ukázka je na http://www.sednisi.cz/prectiSi.php/zakreslime-vami-vybrany-nabytek-do-vaseho-interieru. Služba je zdarma při objednání nad 15 000 Kč. U nižších objednávek se zpoplatňuje částkou 350 Kč.

Zákaznice mohou využít i další služby architekta - od drobných úprav či doplňků až po kompletní návrh interiéru. sednisi.cz rovněž nabízí možnost výroby atypického nábytku na zakázku.


Mohou v internetovém obchodě sednisi.cz nakupovat i muži? „Ale samozřejmě,“ říká Kamil Hanáček. „Dokonce bych jim to doporučoval - chtějí-li nakoupit nábytek, který se bude ženám líbit.“

Ženy přestávají brouzdat po obchodech a brouzdají po e-shopech

Podle výzkumu BizRate ve čtvrtém čtvrtletí 2003 udělali ženy ve Spojených státech 68 % veškerých nákupů. V roce 2002 přitom učinili „jenom“ 55 % všech nákupů na americkém internetu. Naproti tomu podle zprávy Evropské komise používá internet jen 39 % žen (a 48 % mužů). V nových členských zemích jsou tyto poměry jenom 20 % a 27 %.

Přitom podle studie eMarketer tvořily ženy jenom 51,6 % všech uživatelů na americkém internetu. Vládnou však většími rozpočty a nakupují častěji.

Ženy jsou v práci zodpovědnější než muži
Joanna Stoner, zakladatelka internetového obchodu se společenskými šaty Edressme.com, řekla magazínu Cotton Incorporated, že největší návštěvnost jejich e-obchodu je brzo ráno a v době oběda. „Předpokládáme, že když k nám ženy přijdou, je to v době, kterou v práci považují za soukromou část. To ukazuje na velkou odpovědnost, s jakou ženy přistupují k práci.“

Ženy podle Cotton Incorporated’s Lifestyle Monitor™ procházejí internetové obchody s oblečením v 75,3% doma, 15,8% jich prochází e-shopy doma i v práci a jenom 5,8% výhradně v práci.

Kamenné obchody hlásí pokles doby, kterou nich ženy stráví
Podle stejného zdroje strávily ženy v USA v prvním čtvrtletí brouzdáním v internetových obchodech s oblečením v průměru 92,7 minuty měsíčně, v porovnáním s 74,2 minutami před rokem. Oproti tomu, doba strávená v kamenných obchodech s oblečením poklesla ze 112 minut měsíčně na 102,4 minut.

Jaký je důvod? „Ženy milují předběžné procházení obchodů a své průzkumy dělají on-line,“ svěřil se magazínu Cotton Incorporated Lee Antonio, tiskový mluvčí obchodního řetězce Sears. „Víme, že když přijdou do obchodů Sears pro něco pro své děti nebo do svých domovů, chtějí se také podívat do oddělení oblečení a vzít si něco, co před tím viděly on-line. Web je forma vzdělávání. Fyzické kusy v obchodě pak nabízí potvrzení tohoto vzdělávání.“

Podle Ellen Tolley Davis z americké Národní nadace obchodníků ženy využívají internet proto, že na stránkách internetových obchodů mohou najít mnohem větší výběr barev a velikostí než v jakémkoli kamenném obchodě.

Carrie Johnson, analytička výzkumné agentury Forrester Research řekla listu The New York Times, že ženy jsou spokojenější s on-line nákupy než muži a mají největší vliv na své rodiny při nakupování. „Obchodníci se zaměřují na mladé muže. Ale ti jsou už pro on-line nakupování získáni.“ Prodejcům by se podle ní více vyplatilo, kdyby se snažili zaměřit se spíše na ženy.

A jeden paradox na závěr: podle studie America Online ze srpna a září 2004 muži vyhledávají slevy na internetu jednatřicetkrát do měsíce. Ženy jenom dvaadvacetkrát.


zdroj: Robert Němec

Další články z rubriky

12 triků, které z vašeho cukroví udělají neodolatelnou lahůdku

12 triků, které z vašeho cukroví udělají neodolatelnou lahůdku

Včera | Ať už se letos pustíte do jednoho, dvou druhů, nebo hodláte zásobit sladkými „jednohubkami“ celou…

Trendy letošních Vánoc: Vyhrajete to s bílou, zelenou a fialovou

Trendy letošních Vánoc: Vyhrajete to s bílou, zelenou a fialovou

Včera | Vsadit při zdobení na aktuální trend, nebo spoléhat na to, co se osvědčilo vloni? Udělat Vánoce ve…

Kdy je správný čas trhat barborky, aby vám na Štědrý den vykvetly?

Kdy je správný čas trhat barborky, aby vám na Štědrý den vykvetly?

1. 12. | Podle staré pověry se věřilo, že děvče, kterému právě o Vánocích větvičky „barborky“ vykvetou, se…

Netradiční adventní kalendář? Vyrobte si jej z vánoční hvězdy

Netradiční adventní kalendář? Vyrobte si jej z vánoční hvězdy

29. 11. | Pokud se vám nechce začínat prosinec nudným adventním kalendářem plným nekvalitní čokolády, máme…