Sto let krásy

| Autor: Kamila Netolická | Rubrika: Krása

Už více než sto let prožívá L’Oréal svůj příběh na poli kosmetiky. Malá rodinná firma se během let rozrostla ve světovou kosmetickou jedničku a určitě by většina z vás našla ve své koupelně alespoň jeden produkt od této společnosti. Možná by vás totiž překvapilo, kolik značek patří pod křídla tohoto kosmetického gigantu. Ale začněme od začátku.





V roce 1909 v malém pařížském bytě, jehož jídelna sloužila jako předváděcí místnost a kuchyň jako laboratoře, založil Eugène Schueller Francouzskou společnost pro bezpečné barvy na vlasy (La Société Française des Teintures Inoffensives), budoucí L’Oréal.



Eugène Schueller odstartoval svoji kariéru jako asistent v lékárně, brzy ale odešel s cílem založit si vlastní firmu. Jeho snem bylo vyvíjet barvy na vlasy a zajímavé je, že ho od tohoto snu mnozí zrazovali s tím, že barvy na vlasy představují „pouze velmi omezený trh s mizivou budoucností“. Dnes by Eugènovi jistě nikdo nic takového neřekl. Eugène Schueller byl vizionář, který cítil, že spojení vědy a kosmetiky může světu přinést zásadní inovace.





V roce 1939 přijala společnost nové jméno – L’Oréal – a přestěhovala se do nového pařížského ústředí na adrese rue Royale 14. Výzkumní pracovníci měli konečně přístup ke špičkovým technologiím a nejlépe vybaveným laboratořím, což jim umožnilo rychle vytvářet kosmetické přípravky, které jsou dodnes neoddiskutovatelnými bestsellery.



Eugène Schueller vnímal svou mladou firmu jako školící středisko pro kadeřnické profesionály, jako „univerzitu barvení vlasů“, jak sám říkal. Jeho prioritou bylo sloužit profesionálům a přispívat tak k rozvoji kadeřnického průmyslu.



Rok 1957 byl ve jménu zásadních změn. Začalo období stabilního růstu výzkumné části společnosti L’Oréal a akvizice nových značek odrážely potřebu rozvíjet i jiné oblasti mimo vlasové péče.



Vznikly laboratoře věnující se pleťové péči, líčení a vůním. V roce 1963 vznikly biologické laboratoře. Lidská kůže a vlasy už nebyly považovány za pouhou materiální základnu. Mezinárodní středisko dermatologického výzkumu v Sophia Antipolis založené v roce 1979 dalo vzniknout high-tech výzkumným týmům specializovaným na fyziologii kůže.






V současné době ve světě funguje pět výzkumných středisek a patnáct středisek hodnocení kosmetiky, které umožňují každé z geografických zón společnosti lépe porozumět potřebám jejích zákazníků.



Svět dnešního kosmetického průmyslu si lze stěží představit bez významných inovací, které vzešly právě z výzkumu L´Oréalu. Tato společnost každý den vyrobí 12 876 712 produktů!



Věděla jste, že pod křídla L´Oréalu patří například tyto značky?
L´Oréal Paris, Garnier, Maybelline, Biotherm, Cacharel, Diesel, Giorgio Armani, Helena Rubinstein, Kerastase, Lancôme, La Roche-Posay, Vichy, Inneov, Redken, Matrix, YSL atd.



….a celý příběh začal v kuchyni jednoho pařížského bytu. Neuvěřitelné!

Kamila Netolická

Další články z rubriky

Zbavte se oteklých očních víček. Pomůžou brambory i masáž

Zbavte se oteklých očních víček. Pomůžou brambory i masáž

26. 11. | Dělá vám problém po ránu rozlepit víčka a mžouráte na svět skrz uzounké škvírky místo očí? Oteklé…

5 překvapivých důvodů, proč zima prospívá vaší pleti

5 překvapivých důvodů, proč zima prospívá vaší pleti

21. 11. | I když před sebou máme několik dlouhých zimních měsíců, nemusí to ještě nutně znamenat jen deprese,…

10 zlozvyků, které vám zhoršují vrásky. Děláte je taky?

10 zlozvyků, které vám zhoršují vrásky. Děláte je taky?

19. 11. | 3 | Spousta lidí vypadá o mnoho starší, než ve skutečnosti je, a to jen kvůli svému špatnému životnímu…

Vizážistka radí: Jak se dobře nalíčit pod brýle?

Vizážistka radí: Jak se dobře nalíčit pod brýle?

14. 11. | Je to trochu umění – jak se nalíčit a nepřehnat to, když nosíme brýle? Od určitého věku je totiž,…