Voňavý kabát

| Autor: Cindy Kerberová | Rubrika: Krása

Nejen lehké šatičky a kratičké sukně spolu s plavkami koncem prázdnin berou za své. Vedle změny šatníku se nebojte vyměnit svůj letní parfém za novou, smyslně elegantní vůni a zahalte se do nového aroma umocňující náladu nové sezóny.


Velmi elegantní vůni uvádí na český trh tento podzim Estée Lauder. „Koncept za vůní Sensuous se zakládal na cíli vytvořit takovou vůni, jež bude evokovat tu nejhřejivější, nejvíce ženskou stránku ženy. Její jemnost. Její smělost a půvab. Její sílu,“ říká Aerin Lauder. Tato vůně se stává hned při prvním styku s pokožkou přirozenou součástí ženské krásy a podtrhuje půvab a eleganci své nositelky. Bohaté, tajemné srdce vůně tvořené roztavenými dřevinami a žhnoucí ambrou, mírně odlišné na každé ženě, která vůni nosí, pulzuje hřejivou, zářivou, ženskou vášní. Toto žhnoucí srdce ze vzácných dřevin obklopuje nečekaná vůně atmosférických květin, ženská a vzdušná. Závoj textur jemných jako okvětní lístky: čistý jasmín, lilie vzkříšení, svěží magnólie a exkluzivní esence ylang. Podmanivé stopy černého pepře dodávají tajemnost lahodné dřevité vůni a smyslnosti krémového santálového dřeva. Návykový med zesiluje hřejivost spočívající hluboko ve vůni, zatímco překvapivý náznak dužiny mandarinky vytváří jemnou šťavnatost, jež vábí smysly.

Cena: od 1400 korun


Známá značka luxusní kosmetiky Helena Rubinstein nyní rozšiřuje své portfolio o neméně exklusivní parfém. Wanted, jehož tváří se stala sexy elegantní kráska Demi Moore, vypráví příběh touhy, nezlomného a vytrvalého pouta mezi ženou a jejím milencem, mezi ženou a její vůní. Wanted v sobě pojí tři návykové, zářivé a svůdné linie, které zrcadlí složitý, bohatý a smyslný vztah. Vůni Wanted vytvořili Dominique Ropion a Carlos Benaim, je tedy také spojením těchto dvou mistrů parfumářství, kteří jsou autory už několika úspěšných vůní. Tuto originální vůni vysnili společně. Výjimečná esence ylang ylang, která omámí smysly a jejíž čistota nemá ve světě rostlin srovnání, dodává vůni Wanted jas a barvu. Kontrast, který do vůně vnáší esence magnólie a dřevité tóny cedru, pačuli, esence santálového dřeva a vetiveru, je vzrušující a smyslný. Skutečnou vášeň a tělesnost propojení všech tří linií uzavírá kosatec, který svou květinovou podstatou vyzdvihuje dřevité tóny.

Cena: od 1280 korun


Francouzská návrhářka Lolita Lempicka se proslavila svou hravou, svěží až dětsky naivní módou. Emoce a sny se prolínají celou její tvorbou a staly se nedílnou součástí také parfémů nesoucí jméno designérky. Podzimní novinkou je Si Lolila, smělá a brilantní óda, která dokazuje, že i tradiční pánské prvky mohou na ženském těle být velmi svůdné a ženské. Poetické kompozici dominují kořeněné nóty od prvního stříknutí až po konečnou stopu, kterou zanechá na pokožce. Zrnka růžového pepře v horní nótě zdůrazňují svěží znamenité citrusové aroma bergamotu a mandarinky. Srdce karafiátu vyzdvihuje kořeněnou vůni hrachoru, zatímco otočník dodává svůj slunečný charakter. Peprná kořeněná pryskyřice Elemi v základu přidává pikantní příchuť afrodiziakální ambře, neobyčejnému a skvostnému pačuli a sladkým důmyslným bobům Tonka. Štěstí přináší směs nejvzácnějších, ušlechtilých a přírodních ingrediencí do smyslné a překvapující vůně.

Cena: info v obchodě


A je to tu! Příznivci extravagance, maximální originality a neotřelého stylu se mohou radovat, neboť po delší době přichází módní duo Viktor & Rolf s novou vůní s magickým názvem Eau Mega. Eau Mega oslavuje ženu, hrdinku, která dává světu nový rozměr a proměňuje šedivou současnost na svět plný krásy, přepychu a probouzí nové emoce, o kterých jste možná ani neměli tušení. Jen při vyslovení jméno této vůně se začnete rozplývat, chytrá slovní hříčka vás prostě dostane. Eau Mega. To jméno samo je paradox a každé z částí, které ho tvoří, dává nový význam. Běžně je svěžest, kterou je prodchnuté slůvko eau, spojována s přírodou a jednoduchostí. V našem světě Eau Mega se stává tím, co slibuje jeho jméno: Eau překračující vlastní stín, v přepychovém a moderním stylu.

Svěží, zelená a mnohostranná květinová vůně je ódou na ingredience, které ji tvoří a které byly pečlivě vybrány s ohledem na každý, byť nejdrobnější detail. Je to vizionářská vůně, opojná a nesmírně svůdná. Její přitažlivost je tvořena hrou světla a stínu, úchvatnou dualitou protilehlých stran. Svěží charakter prodchnutý energií je dán zelenými tóny listů fialky, velkolisté bazalky a šťavnatou hruškou, sprškou jemně ženských okvětních lístků pivoňky a sambukového jasmínu, elegantní vůní italského citronu primofiore a mořského vánku. Jeho smyslnost a rafinovanost vyjadřují uhlazené a sytě dřevité tóny. Spojují energii a říznost cedru a kašmírského dřeva s osvěžujícím a vřelým charakterem santálového dřeva a bílého pižma.

Cena: od 1830 korun


Vystihnout ducha doby a stát se ikonou je snem každého návrháře a designéra. Značce Cacharel se to povedlo na poli vůně hned dvakrát, Anais Anais a Noa v době svého vzniku opravdu splnily touhu po osobitém aroma. Se stejnou ambicí přichází na trh Scarlett. Toto jméno připomíná hrdinky klasických románů i současných hollywoodských velkofilmů. Scarlett vyjadřuje možnost být výjimečnou ženou i v těžkých časech, bez nutnosti vzdát se koketní frivolnosti, která tvoří část jejího půvabu.

Scarlett je smyslným pohledem na klasickou kompozici z bílých květů, která je pro značku typická. Kontrastující tóny vůní se mísí a harmonicky spojují ve skutečně ženskou vůni. Jakmile odstraníte uzávěr flakónu, dostaví se omamný pocit: nefalšovaná svěžest a přirozenost čajových lístků překrývaná výraznou vlnou citrusového ovoce a šťavnatou vůní hrušky. Z jádra vůně se dere poetický a výrazný buket bílých okvětních lístků jasmínu, pomeranče a zimolezu a odkrývá bohatý dozvuk provensálského medu. Je to neodolatelné duo, které stojí za návykovostí této vůně a za zcela novým vonným zážitkem. Kdesi v její hloubi halí romantické bílé pižmo vřelé tóny santálového dřeva – jako bychom se setkávali s odrazem ženy, která je otevřená vůči ostatním i vůči sobě.

Cena: od 990 korun


Invence, inovace, experiment – právě tyto hodnoty se staly nekonečným zdrojem inspirace legendárního módního návrháře Gianfranca Ferrého. A ze stejného pramene čerpá i současný kreativní ředitel společnosti Fabien Baron, který charakterizuje novou vůni jako setkání emocí a citů prostupujících minulostí, přítomností i budoucností. To vše vtělil do kulatého flakónu, který vystihuje umění elegance. Výsledkem je absolutní smyslnost, kterou žena vyzařuje, zatouží-li po lásce.
A právě taková je i nová vůně značky Gianfranco Ferré In The Mood For Love.

Vzrušující moderní kreace se vyznačuje jak dokonalou a luxusní stylovostí, tak i citlivým a přesným vystižením emocí, které s sebou přináší. Bílá růže, jež symbolizuje lásku na první pohled, propojuje mezi sebou tóny magnólií a tamarindu. Sladký květinový akord odlehčuje jiskřivý dotek citrusů – bergamotu a hořkého pomeranče. Srdce vůně je jako láska, která se naplno rozvíjí a je všude ve vzduchu kolem nás – symbolizuje ji plná nóta jasmínu a konvalinek, která se prohlubuje spolu s nástupem cedrového dřeva a dua neroli a rudých růží. V samém závěru se naplno rozeznívá oslavná óda na nekrásnější z citů. Bohatý akord bílého pižma získává na hřejivém podtextu díky přítomnosti červeného santálového dřeva a ambry. Výsledkem je věčná a všeobjímající vůně, plná smyslnosti a štěstí.

Cena: od 1299 korun


Moderní žena s oblibou v glamour stylu a vytříbené originalitě sáhne neomylně po novince značky Salvatore Ferragamo F for Fascinating Night. Parfémovanou vodu vytvořil Olivier Polge coby odvážný doplněk na noční dobrodružství ve městě, ideální vonný závoj na schůzku či večírek.

Jiskřivě svěží mandarinkový sorbet násobí chvějivý dotek růžového pepře otevírající vůni zářivou explozí lehkosti a energie. Srdci dominuje svůdný květinový buket jemně smyslného jasmínu doplněného vášnivou růží, jež násobí intenzitu luxusního prožitku z vůně. Poté přichází řada na základní tóny, které celou kompozici pečetí dojmem nezapomenutelnosti. Plný tón pačuli spolu s vzácnou ambrou a něžným bílým pižmem jsou korunními klenoty vůně, která si zaslouží označení jedinečná.

cena: od 1199 korun


Angličan John Richmond se proslavil coby oblíbený módní návrhář rockových hvězd a jejich neméně slavných protějšků, v čele seznamu jeho klientů je George Michael, Mick Jagger, Annie Lenox, Yasmine Le Bon, Elle MacPherson a další celebrity známé z titulních stránek časopisů. Richmond se vždy držel svého jedinečného stylu, který vytváří luxusní vzhled slavné hvězdy a to platí i v případě jeho prvního parfému, který nyní přichází na trh. „Chtěl jsem vytvořit vůni, která podtrhne jedinečnost ženy, pro niž je určena, stejně jako zámek na flakónu, jež lze společně s přiloženým náramkem nosit jako extravagantní doplněk, žárlivě si střežíme naše nejvzácnější a nejdražší poklady, ukrýváme je pod zámkem, v soukromí, schováváme si je jen pro sebe,“ říká designér.

Energický začátek parfému propůjčuje červený grapefruit, který spolu s hruškou a zralými ostružinami vytvářejí ryzí vonný koncert. Srdce tvoří kytice složená ze vzrušujících narcisů, ušlechtilých magnólií a úchvatné písečné lilie. V samotném základu svádí chvějivé pačuli a exotické santálové dřevo doplněné lehkou ozvěnou ambry.

Cena: od 1299 korun


foto: archiv firem


Další články z rubriky

Zbavte se oteklých očních víček. Pomůžou brambory i masáž

Zbavte se oteklých očních víček. Pomůžou brambory i masáž

26. 11. | Dělá vám problém po ránu rozlepit víčka a mžouráte na svět skrz uzounké škvírky místo očí? Oteklé…

5 překvapivých důvodů, proč zima prospívá vaší pleti

5 překvapivých důvodů, proč zima prospívá vaší pleti

21. 11. | I když před sebou máme několik dlouhých zimních měsíců, nemusí to ještě nutně znamenat jen deprese,…

10 zlozvyků, které vám zhoršují vrásky. Děláte je taky?

10 zlozvyků, které vám zhoršují vrásky. Děláte je taky?

19. 11. | 3 | Spousta lidí vypadá o mnoho starší, než ve skutečnosti je, a to jen kvůli svému špatnému životnímu…

Vizážistka radí: Jak se dobře nalíčit pod brýle?

Vizážistka radí: Jak se dobře nalíčit pod brýle?

14. 11. | Je to trochu umění – jak se nalíčit a nepřehnat to, když nosíme brýle? Od určitého věku je totiž,…