Komentáře ke článku

ANNA (45): Zjistili jsme, že manžel není otcem…

23. 1. 2018 | I když měla Anna hezké manželství, stačila jedna noc, aby šlápla…

Přidat příspěvek
Elynor Reagovat 27. 1. 2018 11:45

Sklípkan: počkat, zatím jsem navrhla jenom to, aby se šli oba poradit někam, kde jsou profesionálové zabývající se podobnými situacemi dnes a denně. To ale není řešení. K řešení si musí dojít sami, a mně osobně je celkem lhostejné, jaké řešení to bude, ty lidi vůbec neznám a beztak je to jen teoretizování nad článkem o fiktivních postavách :-) Na nějakou vnímavost žen zapomeňte, to je z valné většiny mýtus. Když vám nějaká žena bude říkat, že "ona to dávno věděla", tak to vždycky říká až poté, co už to vědí všichni :-) a rozhodně není možné detekovat nějakým šestým smyslem, jaké geny má dítě. Neslyšel jste o případech dětí vyměněných v porodnici? Ty ženy je měly za své a žádná vnímavost jim nenapověděla, že to není to dítě, které porodily. A pokud by ten kolega byl fyzicky podobný typ jako manžel (ony si ženy často vybírají muže podobného vzhledu a vlastností), tak by to dítě nebylo ani vzhledově nijak odlišné od zbytku rodiny. Jo, kdyby bylo dítě dejme tomu šikmooké, jiného odstínu barvy pleti, albín, výrazně zrzavé atd., ačkoli se v rodině jinak takové znaky nevyskytují, tak je důvod zpozornět, ale i tam je možnost, že geny jsou prevít, a projeví se po X generacích gen nějakého vzdáleného předka. Takže jsem nepovažovala za nutné na vaši zmínku o vnímavosti nějak reagovat. No a na to, že si paní nezaslouží ohled - já si myslím, že jo. Že člověk, se kterým prožijete víc než 20 let života, si zaslouží nějaké ty ohledy, pokud vás tedy těch 20 let nedržel zavřeného ve sklepě na řetězu o suché vodě a tvrdé skývě. Což je ovšem model soužití, který článek nepopisuje, naopak se tam hovoří o víceméně spokojeném manželství bez vážnějších problémů. Ohledy v tom smyslu, že se přinejmenším zamyslím a dám tomu trochu času, ani ne tak kvůli tomu provinilému partnerovi, ale kvůli sobě samému (jsem přece sobec, že ano) a kvůli dětem, které nenesou žádný díl viny. Jak jsem již psala níže, v afektu prásknout dveřma dovede každej. Promyslet si to a naplánovat budoucnost je namáhavější. A je jedno, jaká ta budoucnost bude, i když to nakonec stejně třeba vyústí v rozchod, bude to rozvážný čin, ne výbuch hněvu.

Sklípkan Reagovat 27. 1. 2018 11:00

Elynor: toto co se stalo a jaká navrhujete řešení je úplně vzorový příklad CHUCPE. Pro neznalé se jedná o případ když se vrah svých rodičů dovolává soudu aby bral ohled na to ,že je vlastně nyní sirotek a na sirotky by měl soud brát ohled. Snad je i úplně zbavit viny. Proto si myslím, že si ta paní nezaslouží jakýkoliv ohled. To že to dopadne jinak je jen na vůli manžela. Přirozený je odchod. Ani jste mi nezareagovala na to že nevěřím při vnímavosti žen že to nevěděla hned jak dítě prvně viděla.

Sklípkan Reagovat 27. 1. 2018 08:43

Elynor: Píšeme příspěvky k článku a své názory, já si myslím, že jsem polemizoval s vašimi názory- hodně shovívavými a chtěl jsem aby zazněly i názory opačné. Vás jako vy mě, ani váš život si hodnotit nedovolím. Ale v odpovědí pro mambuli s Vámi souhlasím. Lépe to asi nejde vystihnout. Až na to, že to co nechtěla se stejně stalo a jak píšete po 13 letech. Stejně hodila rozhodnutí na manžela. Svinstvo je právě v tom, že už je v tom vztah k dceři. Tak že mu to ještě okořenila. Je zvláštní že píšete , že by se běžel rozvádět a podobně......tehdy tu reakci předpokládáte. Já si jen myslím , že přesně to co píšete vidím stejně i po 13 letech. Lze to chápat jako kalkul. Když to vybalím nyní tak asi odejde, když to praskne jindy už to bude mít panáček komplikované. Jo a hezké je ta velkorysost - myslím, že i když ji má člověk dosti jsou určité hranice kdy i velkorysý člověk si přestane nechat kálet na hlavu.. A tohle je podle mě pro mnohé ta hranice je. Ta velkorysost by se měla projevit k trvalé lásce k dceři, ale ta žena hranici přepískla.

Elynor Reagovat 26. 1. 2018 21:18

Sklípkan: vy jste se prostě rozhodl, že ta paní je zlá a špatná osoba, dobře jí tak, zaslouží kamenovat, no a ty dcery... však by stejně byly po ní, že jo :-)) Tak co se s nima mazat. To je takový drsný "macho" přístup. No, svůj svět si musíme zasloužit, doufám, že ten váš, který jste nám tady docela zajímavě přiblížil, nebudu muset poznávat do detailů, asi by se mi nelíbil. A to preferuju alfa samce, muže, kteří mají osobnost a respekt, vůdce smečky, archetyp muže bojovníka. Jenže takovému nesmí chybět ani například velkorysost a naopak přebývat ješitnost a malichernost...

Elynor Reagovat 26. 1. 2018 21:09

mambule: co to? Po narození dítěte - když už stejně nejde nic udělat - tak měla přehodit odpovědnost za situaci na manžela, ať on řeší následky? To jako vážně? Proboha. To by byl ten chlap asi nadšenej, že. A vůbec by neběžel se rozvádět :-) Jediná změna by byla v tom, že by se paní dostala do stejné situace jako dnes, ale o 13 let dříve. To by si teda pomohla.

Sklípkan Reagovat 26. 1. 2018 21:06

Elynor:To nejde jen tak škrtnout a říct "musíš být rozumná a tatínka pochopit" , a k tomu ještě přidat sdělení, že matka je mrcha a za všechno může ona. Co by těm holkám pak zbylo? No zbylo by jim to co jim matka bez vědomí otce nachystala. Ať si to vyříkají s ní že jim zničila rodinu. Táta nic nezavinil. Ta asi tak.

Sklípkan Reagovat 26. 1. 2018 18:49

Já jsem článek a vlastně hlavně diskusi pochopil takto. Když už to prasklo drahý, tak byla jsem opilá na mol,upadl na mě kolega a udělal mi dítě, ale ty to pochop, protože jsem to neplánovala, lhala nebo neřekla jsem to, protože jsem to nepovažovala za důležité a stejný postoj očekávám od tebe. Přece to musíš pochopit, máme krásnou rodinu, dcery, je mi 45, mám se s Tebou dobře, kde bych teď koho hledala, a ty přece nemáš právo si zařídit život jak chceš, máš přece odpovědnost. A když ode mě odejdeš uvědom si že všechno, ztratíš, hlavně upřímnou a milující ženu ( haha) . To že mám doma peklo a že se chceš rozvést je tvoje vina, tvoje ješitnost a tvoje nezodpovědnost k rodině. A ještě názor. Při citlivosti a vnímavosti žen, nevěřím tomu, že paní po narození dcery v průběhu jejího růstu nepoznala, že otcem je někdo jiný. Polovina genetické informace se nedá jen tak přehlédnout , zvláště když červíček hlodal. Zeny poznají daleko větší prkotiny .To že to nechtěla vidět ji neomlouvá. Ještě taková ironická poznámka, kolikrát během 13 let slyšela dcera ty jsi celý táta, nebo tohle má ta holka po tobě ( mluvím o manželovi) . Když se to dnes tomu pánovi přehraje musí mu z toho být hoooodně fajn já bych zvracel ale jsem asi slaboch. Jak je to..... jak si kdo ustele.... nebo tak dlouho se chodí se džbánem.....Moudři byli naši předkové.

Sklípkan Reagovat 26. 1. 2018 18:46

farah.farah je slušné zareagovat. A pokusím se nic nevynechat.To že se pudově špatně investuje do cizích genů to je příroda - jo vím jsme lidé, ale teprve 200 tis let, z toho pouze poslední ani ne 100 let možná i méně obstojí vaše argumenty. Přesto i já si myslím, že je dcera jeho, tedy mentálně - proto by neměl zapudit dceru ale to přece nevylučuje rozvod. Situace s asistovanou reprodukcí i s cizími spermiemi - vajíčky - hahaha tam je přece manžel, partner informován, souhlasí a aktivně věc s partnerkou řeší. To chcete srovnávat? Tady byla asistence to je pravda ale bez jeho vědomí a souhlasu a 13 let tajená. A jak píšu jinde nevěřím, že při vědomí jaké paní měla si to při růstu dcery neuvědomila. To by zase nesměla být žena toho si možná nevšimne chlap. Stejně tak adopce, případně pokud jeden nebo oba již děti mají, zase úplně mimo mísu. Ty pistole jste nepochopila. Jde o to že ať se jedná o náhodu, jednorázový úmysl nebo i opakovaný úmysl výsledek je jeden. To není o zlomení srdce aplikujte to na rozbitou sklenici je to to samé. Vyrovnat se situací se musí on a to je přece ten např. rozvod. Vyrovnat neznamená apriorně odpustit a tvářit se že se nic nestalo, to je jako by říkal vždyť jsi ženská co bych mohl jiného čekat. A to by bylo docela hnusný, máme vás jako ženy rádi a i vás milujeme. Asi je blbý, že to chceme také od druhého a máme obě pohlaví pro to i nějaká individuálně nastavená kritéria. " někdo třeba věrnost " jinému stačí navařeno a čisté ponožky. Spojení pocitu být chlap v závislosti na věrnosti vůbec nerozumím. Pokud mohu použít výraz chlapství tak to se dokazuje a ověřuje milionem situací za život a zachování se k partnerce je jistě ne nepodstatný ale pouze zlomek těch situací v životě. Možná je to vaše zkušenost s tímto pojetím ale to nevím. Skutečně dospělý člověk zhodnotí, zanalyzuje situaci a podle toho se zachová. Proč degradovat rozhodnutí se rozvést, je to jeho rozhodnutí . Znovu opakuji je lepší být pečující a v pohodě třeba i rozvedený než to v sobě dusit. Proč předpokládáte, že jako rozvedený bude strádat. Znám muže i ženy, po rozvodu a jsou to úplně v pohodě lidi. Určitě i vy máte svá měřítka, která nepřekročíte. On je má nastavená zaručeně jinak než já nebo vy. Možná by ji odpustil vraždu, drogy... ale tohle třeba ne. Děkuji že mě na závěr hodnotíte což není fér ale jste vedle jak ta jedle. A dokážu si přestavit i když opravdu mi to dá zabrat , že se najde chlap který, za to co se stalo ženu polituje, pochopí jak je úžasná, upřímná, jak to myslela dobře, .... ale protože jak jsem psal chlapství je o celém životním přístupu, tak tento zlomek takového projevu nikoho nediskvalifikuje. Zůstat nebo odejít je jen jeho věc a ohledy na děti jsou v tomto konkrétním případě jediný důvod setrvání alespoň pro tuto chvíli, ta manželka to v tomto okamžiku rozhodně není. A máte pravdu v tom, že kdybych byl v podobné situaci asi bych použil i jiné výrazy než mrcha. Neděkoval bych a nechválil. Uf. Snad jsem na nic nezapomněl.

Sklípkan Reagovat 26. 1. 2018 18:45

mambule: jo ale na to by ta paní musela "mít koule" - nemyšleno doslova ale snad pochopeno. Jinak naprostý souhlas.

farah.farah Reagovat 26. 1. 2018 10:34

Sklípkan: dost si odporujete, nejdřív píšete, že by on byl vůl, kdyby ukončil vztah s dcerou jen proto že není jeho a nyní tvrdíte že ten kdo by se staral o cizí geny je exot...........;)............nic proti ale chtělo by to zachovat jednu argumentační linii pánč jinak to vypadá že jen lovíte z vody a názor vladstně nemáte. Spousta mužů si vezme ženu s dštmi které nejsou jeho a nebo dítě adoptují či je žena oplodněna cizím semenem záměrně protože on je neplodný a dokáží ty děti milovat. Samozřejmě samec je obecně puzen zozsévat dvé sémě, ale lidi jsou přeci jen trochu víc než jen pudy. ..................pak do toho mícháte zastřelení, což je nesmyslný argument nemající k dané věci relevanci a domníváte se že ste tím něco prokázal. Asi se snažíte naznačit že toho muže ta zpráva ranila že uvnitř zemřel či co.........Reálně to není o tom jestli je to chlap nebo není ale o tom, jak se umí vyrovnat se situací, čím více bude mít chlap pocit své hodnoty postavený na někom jiném než na sobě tím více ho zlomí pokud mu ji ten někdo na kom stojí nějakým způsobem podtrhne. Archo má-li někdo v hlavě jsem chlap jen když mi je žena věrná, pak logicky nevěra ženy způsobí že on přestane být chlapem, je obětí, bezmocnou zcela v rukách ženy která rozhoduje o jeho mužnosti. Tohle mívají nedosplí jedinci, kterých je bohužel většina, a tak je taky vždy tak rozseká, když ten druhý udělá něco co nezapadá do systému...............Skutečně dospělý člověk ale nepadne mrtev, když tohle zjistí, nezhroutí se mu celý svět, a má i pochopení pro toho druhého. Já vám nevberu váš pohled na svět a to že vás by taková zpráva složila zcela nenávratně a manželka by pro vás byla už jen mrcha největší ale to opravdu neznamená že to tak má každej chlap

mambule Reagovat 26. 1. 2018 09:48

Odněkud zezadu pro Matu odpověď na její otázku: a co měla dělat? Jít za manželem a říci mu, že asi to očekávané dítě nebude jeho? Především si měla sama včas zjistit, zda dítě je či není jeho. Samozřejmě až po narození dítětew, dřív to nejde. A pak mu to říct. Jiná cesta není.

Elynor Reagovat 26. 1. 2018 01:08

Sklípkan: ale tak samozřejmě že pán nic nemusí. Nikdo ho nemůže držet, když bude chtít jít. Ani by to nebylo moudré, snažit se ho za každou cenu udržet v manželství, to přece nikdo neříká. Celou dobu je řeč o tom, že by bylo vhodné nejednat ukvapeně, dobře si promyslet důsledky, a případně si vyslechnout i názor nezúčastněné osoby, než dotyčný udělá v rozhořčení něco, čeho by možná později mohl litovat. O nic víc nejde, než aby se nad tím zkusil zamyslet. Aby si sám pro sebe srovnal, co získá a co ztratí, co si slibuje od budoucnosti, a jak si konkrétně představuje, že to bude vypadat dál. Včetně toho, jak se bude chovat k té dceři. Ony ty holky můžou být stokrát rozumné, ale jednou je to jejich táta. Jiného nemají a mít nebudou. To nejde jen tak škrtnout a říct "musíš být rozumná a tatínka pochopit" , a k tomu ještě přidat sdělení, že matka je mrcha a za všechno může ona. Co by těm holkám pak zbylo?

Mata69 Reagovat 25. 1. 2018 22:32

Sklípkan: čekat od dvanáctileté dcery, že pochopí, když jí (její pro ní jediný otec) bude najednou vykládat, že odchází od její matky (a od celé rodiny), protože ona není jeho biologickou dcerou. Jo, on bude frajer, on se s tím chlapsky vypořádá a nebude za debila. A ta holčina?....

Sklípkan Reagovat 25. 1. 2018 22:15

Elynor. To není o celém světu ale právě o pocitu toho podvedeného pána. On musí sám před sebou obstát.. A to přirovnání s pistolema mi přijde úplně adekvátní. Kromě smíchu jste neuvedla jediný argument proč to nesedí. On má právo bez jakéhokoliv odsouzení paní poslat kamsi. A pokud tak neudělá zaslouží si všeobecný obdiv. Máte pravdu světu je to šumák ale na obě strany. Když zůstane i když odejde tak je to světu šumák. A pokud má alespoň trochu rozumné dcery a řekne jim proč odchází tak se nezlobte ale myslím, že to pochopí. Jo a nepřeceňujte muže, nikdy ji to neodpustí ani nezapomene. Tak proboha proč by v tom měl žít.

Sklípkan Reagovat 25. 1. 2018 21:58

Elynor. Já se zase snažím říct, že rodinu zničila už ta paní, a že pán může ale nemusí po ní napravovat škody. Je to jenom jeho svobodná volba. Může udělat gesto , které se mu ale nemusí u takové ženy vyplatit. Nikdo to po něm nemůže požadovat ani ho za to odsuzovat. pokud se rozhodne odejít. Pokud by se měl někdo odsuzovat tak je to ta paní. to je celé. On nic nezavinil.

Elynor Reagovat 25. 1. 2018 21:03

No a to o tom střílení - to jsem se zasmála nahlas. Jasně - pán je "mrtvý muž", a dokud neudělá něco zásadního, aby před zbytkem světa "nebyl za debila", tak je to jako kulka do srdce :-)) a není na to léku. Jenom škoda, že zbytku světa to obvykle bývá jedno, akorát se možná pobaví, když dotyčný pán bude hodně vyvádět a dovolávat se hlasitě zadostiučinění. Jinak je to každému šumák, kromě té rodiny a jejích bližních.

Elynor Reagovat 25. 1. 2018 20:59

Sklípkan: celou dobu se vám snažím vysvětlit, že když se pán z článku zbaví ženy, tak tím zničí celou rodinu, dcerám nenapravitelně ublíží, a bude to mít vliv i na další příbuzné a okolí. Rozvod nikdy není bez následků. I on sám tím bude velice negativně ovlivněn.

Mata69 Reagovat 25. 1. 2018 20:52

Sklípkan: ten příběh je příměr k článku? To tedy je poněkud mimo linku, nezlobte se.

Sklípkan Reagovat 25. 1. 2018 20:11

Ale stále mi nikdo nevyvrátil nebo alespoň neargumentoval jaký je rozdíl mezi těmi mrtvými muži. Asi je to těžké. CO? Být zastřelen z lásky nebo pro zachování rodiny nebo pro to že je to kalkul. Pro toho mrtvého je to dovolím si tvrdit jedno.

Sklípkan Reagovat 25. 1. 2018 20:06

Lebahu omlouvám se ale tomu nerozumím co tím chcete říct.

Pro vkládání komentářů se musíte nejdříve přihlásit