Před děti byste místo oblíbeného televizního pořadu měli naservírovat mísu s ovocem. Čím více totiž děti na televizi koukají, tím méně mají chuť na zdravou zeleninu a ovoce. Jejich chuť na ovoce totiž potlačuje televizní reklama na produkty rychlého občerstvení, konzervované potraviny a sladkosti.
Testované děti, které u televizního přijímače tráví více času, snědly oproti svým vrstevníkům, kteří televizi tolik neholdují, o šestinu zeleniny a ovoce méně. To v konečném důsledku znamená, že hodina koukání na televizi navíc připraví děti o jednu porci zdravých potravin týdně.
Navíc ti školáci, kteří jsou na televizi závislí a tráví u ní mnoho hodin denně, bývají také nemocnější, obéznější a méně šťastné. V jejich jídelníčku převažují polotovary a hotová jídla, vůbec se nevěnují sportu ani cvičení, a v neposlední řadě, jak už bylo zmíněno, jedí málo ovoce a zeleniny.
Situace se od roku 1995 zhoršuje, neboť přibývá televizních pořadů pro děti a také reklamy, která využívá k prodeji výrobků triky z dětské psychologie.
Dětem však nehrozí jen obezita, ale především zdravotní komplikace. Nadměrným příjmem tuků je zatěžováno srdce a oběhová soustava. Přibývá tak nezletilých pacientů, kteří se léčí na kardiovaskulární choroby.
"Nedostatek ovoce a zeleniny v jídelníčku také znamená nedostatečný příjem vitaminů, minerálů a jiných esenciálních látek. To ovlivňuje vznik vývojových vad a jiných chorob," tvrdí autorka projektu Renée Boynton-Jarrettová z Harvardu. (Plus)