Nejen odbornou veřejnost šokoval Anthony Seldon, ředitel Wellington College ve městě Crowthorne ležícím jižně od Londýna. Usmyslel si totiž zařadit do osnov nový předmět, který v nich dosud neměl místo. Chce svěřence svého výchovního ústavu naučit umění být šťastnými.
„Dosud jsme se až příliš koncentrovali na předávání akademických znalostí a přitom jsme přehlíželi to nejdůležitější, po čem děti a mládež nejvíce touží. Totiž naplnit jejich sen o štěstí,“ uvedl Seldon v rozhovoru s novináři. Pilotní projekt, který schválila i nadřízená místa, se brzy stane realitou. A po jeho odzkoušení by se měly k experimentální výuce na základě vlastní úvahy připojit i další britské školy.
Školáci ve věku od čtrnácti do šestnácti let se během jedné vyučovací hodiny týdně blíže seznámí mimo jiné s pozitivní psychologií, která jim v budoucnu umožní vytvořit si harmonický vztah s partnerem, osvojí si způsob, jak čelit psychickým problémům, včetně negativních emocí, a překonávat je.
„Dospívající silně ovlivňuje rozruch, který se dělá kolem prominentů, domnívají se, že štěstí spočívá v bohatství a majetku,“ říká učitel nového odborného předmětu Ian Morris. „Klíč ke spokojenosti a životní pohodě tam však rozhodně nenajdou.“ A právě jeho nalezení jim má umožnit specifická výuka. Zvlášť když v její první fázi slovní i praktickou pomoc nabízejí psychologové a sociologové z univerzity v Cambridge, které projekt nesmírně zaujal. (Plus)