Dyslektik neznamená hlupák

Dyslektik neznamená hlupák

Je to začarovaný kruh. Vaše dítě se doma učí dlouhé hodiny, ovšem výsledky ve škole tomu rozhodně neodpovídají. Jakoby vůbec nechápalo, co čte, natož, aby dokázalo text někomu přetlumočit. Nakonec vám nezbude nic jiného, než denně nastudovat několik předmětů a znovu je dítěti odvykládat. Zázrak? Asi jo...

"Míša je těžký dyslektik, dysgrafik, dyskalkulik s diagnózou LMD. Těžko se soustřeďuje, trpí poruchou chování a učení. Vyzkoušeli jsme všechny možné prostředky - terapie, domácí učitele atd. - bohužel s chabým výsledkem. A najednou se stal zázrak; objevili jsme BASIC a učitelku, která má výjimečné schopnosti. Během letního intenzivního kurzu se Míša zlepšil zázračně: plynule si čte, ve psaní používá diakritiku, kterou dříve úplně opomíjel.

Největší radost mi udělal, když cca po dvoutýdenní terapii jsem ho našla doma s knížkou v ruce, kterou neodložil přes hodinu a přelouskal prvních 30 stran. Teď vidím syna spokojeného, šťastného. Děkujeme!!!" paní N. Desítky stránek popsaných podobnými vzkazy jsem četla jako ve snách. Usměvavá lektorka mi vysvětluje, že Studijní centrum Basic, o.p.s. (www.basic.cz) pomáhá dětem a studentům jakéhokoliv věku zvládat problémy se čtením, psaním či pravopisem pomocí specializovaného individuálního doučování. Na základě dosavadních výsledků se zdá, že i tyto děti máji šanci zařadit se mezi úspěšné studenty a zajistit si tak uplatnění v životě. Studijní centrum BASIC ve svém programu používá metodu, která odhaluje konkrétní překážky, na které student může během studia narazit, a naučí ho, jak je zvládat. Není náhoda, že studijní technologii vymyslel člověk, který ji potřeboval každý den, byl to filozof, vědec, spisovatel, cestovatel pan L. Ron Hubbard. Tuto technologii používají ve více než 600 školách a vzdělávacích organizacích na celém světě.

Některé děti mají ve škole problémy se čtením či psaním, je pro ně tedy dobré, aby pracovaly během léta. Pokud se tak neděje, tak návrat do školních lavic pro ně nemusí být zrovna příjemný. Děti se cítí lépe, když během volného času dohoní to, co potřebuje zvládnout a vylepšit. Studijní centrum BASIC proto nabízí přes letní prázdniny intenzivní doučování čtení, psaní a pravopisu. Žáci si mohou vybrat týden či dva, ve kterých intenzivně docházejí (na 2 nebo 4 vyučovací hodiny denně). Je třeba, aby s touto aktivitou souhlasily a chodily na doučování dobrovolně. Pokud dítě do BASICu chodit nechce, tak ani doučování dostat nemůže, pracuje se totiž s jeho ochotou. Většinou ale žáci s prázdninovým doučováním problém nemají. Své potíže si uvědomují a pracovat na nich chtějí. První hodina je pro ně často obavou, ale když zjistí, o čem to je, jak to probíhá a že jim to pomáhá, tak se vůbec nebrání pokračovat. Nejrychleji se plní dva poslední týdny prázdnin, protože děti se nastartují a cítí se při návratu do školy připravené.

Studijní centrum BASIC funguje v Praze pátým rokem a své služby poskytlo již více než 400 dětem. Své pobočky má na dalších 12 místech České republiky (Pelhřimov, Příbram, Český Brod, Hradec Králové, Pardubice, České Budějovice, Ostrava, Plzeň, Jablonec nad Nisou, Olomouc, Brno, Jihlava).

Více informací najdete na http://www.basic.cz>www.basic.cz.

Doporučujeme

Články odjinud