Hůře čitelné učební materiály mohou zlepšit schopnost studentů učit se. Ano, čtete správně. Vědci z Princeton University věří, že hůře čitelné písmo podporuje hlubší zpracování učebního materiálu.
Dobrovolníkům dali za úkol přečíst a naučit se charakteristiku tří živočišných druhů.
Polovina z nich se učila z materiálů napsaných dobře čitelným fontem Arial velikosti 16, druhá polovina dostala materiály hůře čitelným a menším písmem.
Nově nabyté znalosti ověřili badatelé testem. Ti, kteří se učili z materiálů psaných horším písmem, odpověděli správně na 86 % otázek.
Oproti tomu studenti z první skupiny odpověděli správně jen na 72 % otázek. Když lidem přijde něco ke čtení snadné, berou to jako náznak toho, že už to umí.
A naopak, věci složitější k přečtení evokují pocit nedostatečného zvládnutí a podporují větší soustředěnost a další zpracování, myslí si vědci.
Zdroj: The British Psychological Society (bps-research-digest.blogspot.com)
Další zajímavé články najdete v aktuálním vydání časopisu Moje Psychologie.
ČTĚTE TAKÉ:
Taťána Kuchařová se ztrácí před očima!
STAŇTE SE FANOUŠKEM DAMA.CZ NA FACEBOOKU