Impulzivní nákup? Asi se blíží menstruace

Impulzivní nákup? Asi se blíží menstruace

Ženy se mohou vymlouvat na to, že za extravagantní nákupy může blížící se menstruace. Ukazuje se, že se ženy nejčastěji vypraví do obchodů utrácet během deseti dnů před menstruací.

Psychologové se domnívají, že jde možná o způsob, jakým se ženy vyrovnávají s negativními emocemi, které často před menstruací pociťují.

Profesorka Karen Pinová z University of Hertfordshire se vyptávala 443 žen ve věku 18 až 50 let na jejich nakupovací zvyky.

Bezmála dvě třetiny žen se přiznaly, že během pozdní fáze menstruačního cyklu - takzvané luteální fáze - častěji nakupují impulzivně. Polovina připustila, že překročila rozpočet o přibližně 750 Kč. Některé se ale přiznaly, že to pořádně roztočily a utratily desetkrát víc. Většina z nich se pak cítila provinile.

"Utrácení bývá reakcí na silné emoce. Ženy, které jsou deprimované, spíše jdou nakupovat, aby se povzbudily a zlepšily si náladu," tvrdí profesorka Pinová reportérům BBC.

Toto chování se dá vysvětlit hormonálními změnami, k nimž během menstruačního cyklu dochází. Utrácení také bývá větší u žen, které trpí předmenstruační depresí. A co ženy v luteální fázi nejvíce nakupují? Většinou šperky, make-up a boty na podpatcích.

Jde sice o normální chování, ale profesorka Pinová varuje, že pokud si ženy dělají s utrácením starosti a musejí šetřit, měly by se v týdnu před menstruací obchodům raději vyhýbat.

Doporučujeme

Články odjinud