IVA (62): Můj manžel dává všechno dceři, na nás ostatní kolem kašle

21 komentářů

Mata69
4. října • 22:12

Zebruška: naprosto souhlasím.

mambule
4. října • 21:52

farah.farah: podobně to bylo u našich dětí. Mladší dcera všeho měla v určitém věku víc než v tomtéž věku starší syn prostě proto, že jsme časem měli víc peněz. Když se narodil syn, byli jsme ještě holé zadky (1991) :-)

Zebruška
4. října • 21:48

K tomu hospodaření - samozřejmě že nemusí mít rodiče společný účet, my máme s manželem také každý svůj, ale ve fungujícím vztahu existují jakási pravidla ohledně utrácení a spoření, která ti dva dodržují a která jsou v nějakých rozumných mezích toho, co si rodina může společně dovolit. U nich to evidentně takto nefunguje, takže mě třeba hodně zaráží, že manžel dceři koupí jen tak bez domluvy auto, zatímco jejich auto se rozpadá, několik let nebyli na dovolené, protože manžel peníze cpe jen dceři - podle mě je z toho jasné, že asi od začátku manželství úplně nezvládli rodinné hospodaření, když jeden může utrácet peníze, za co se mu zlíbí, a druhý se má jen podřizovat. Ale ono vlastně vyplývá z toho článku, že asi celoživotně ona stála ve stínu manžela a vše mu podřizovala - zarazilo mě třeba i to, jak se tam píše, že na dovolenou se jezdilo vždy tam, kam chtěla dcera. Přece o dovolené v rodině s malými dětmi rozhodují ti rodiče, dva rovnoprávní partneři. A ne že rozhodne otec s dcerou (nebo dcera s otcem?) a ona se podřídí, i když se jí takový přístup nelíbí, vždyť ten manžel ji přehlížel jak loňský sníh. Pokud to ale dřív takto brala jako normální a nechávala to tak, tak teď opravdu těžko radit. Zdá se mi, že ten vztah nikdy pořádně nefungoval, to je tak na manželskou poradnu.

farah.farah
4. října • 21:18

j66: no když nad tím tak přemýšlím tak jsem to co se finanční podpory měla taky lepší než sestra....ale mám pocit že to nebyl otím že by mne rodiče měli radši, ale tím že je mezinámi 10letý rozdíl, tak že v té době když bylo ségře jako mě prostě neměli takové finance.......ségra má byt po dědovi, v té době kdy se to stalo nebyl v rodně druhý byt tak že se nepředpokládalo že já budu mít také byt po někom tak že v tu dobu na to msestra byla lépe než já pokud by to člověk poměřoval....pak ale po cca 10-15 letech (už nevím přesně) naši zvládli vydělat a mně byt koupili.a najednou na tom byla sestra hůř, protože ona měl starý byt v Brně 2kk a á nový v Praze 3kk. Naši to podle mne brali tak že obě děti mají zajištěné bylení, ale je fakt že na peníze to stejnou hodnotu nemá. Jinak ale mamka dost pečlivě hlídá abychom dostávali to smé.někdy je to až legrační že i nyní když jsme už hodně let dospělé dostáváme k vánocům v podstatě to samé....ségra modré ručníky já zelené a pod.

j66
4. října • 21:03

Mata69: To je mi jasné, že si to nedovede představit :-) Ale já takového člověka znám a vím, že on si protěžování syna na úkor dcery vůbec neuvědomuje. On ji má rád, ale dcera bydlí v nájmu syn dostal barák. Ona bydlela na intru a od patnácti chodila na brigády. Chtěla jít na vysokou, ale neměl na to, aby jí přispíval na studium, takže šla po maturitě do práce . Syn studoval 7 let vysokou, na dojíždění na privát dostal auto. Studoval 7 let nedostudoval, po studiu dostal další příspěvek na druhé auto, aby mohl jezdit pro změnu do práce. Dostal barák po babičce, aby měl s přítelkyní kde bydlet. Ještě k tomu rozvodu, jeho žena se s ním rozvedla když byly děti mladšího školního věku, dcera zůstala s matkou. To, že jí táta sice má rád,ale nic jí v podstatě nikdy nedal, už nějak strávila (je už dospělá) a rozhodně ho má radši otčíma, který ji "vychovával" řemenem za každou kravinu. Jí teda rozvod rodičů spíš uškodil než pomohl.

Mata69
4. října • 20:07

j66: já si jednoduše neumím představit, že manžel takto výrazně nadržuje jednomu dítěti a druhé odstrkuje...že vydává tak významné částky sám o svém rozhodnutí a je jedno, jestli mají na jídlo nebo ne. Nějaký dopad to má, paní zmiňuje, že si již nemohou dovolit dovolenou. Tak asi ano, asi bych se rozvedla. Co by mi vyčetlo to odstrkované dítě? Že dostává jen výživné a ségra má všechno? Ale vždyť tak to je i za této situace.

mambule
4. října • 19:34

Co se týče toho utrácení za dceru, může to být z otcova účtu, vždyť nemusí mít oba rodiče jeden společný. Jak by do toho mohla matka zasahovat - tedy jinak než řečmi, že se jí to nelíbí. Ze zákona jsou sice všechno společné peníze obou manželů, což by se uplatnilo při rozvodu nebo v dědickém řízení, ale nedovedu si představit, že by paní žalovala u soudu manžela za nevhodné utrácení peněz pro dceru. Nebo jsou takové případy?

j66
4. října • 17:10

Mata69: Prostě na běžný provoz domácnosti peníze na účtě jsou, z článku nevyplývá, že by nějak strádali. A co našetří, to manžel vybere a dceři zaplatí byt auto, pobyt atd. On schválení manželky k výběru , koupi apod nepotřebuje. Jedině co by mohla manželka udělat, že by peníze vybrala dřív a dala je synovi?. To mi jako lepší teda moc nepřijde, jinak teda nevím co by mohla udělat.

j66
4. října • 16:56

Mata69: Oprava, dítě které by zůstalo ve Vaší péči by dostávalo jen soudně stanovené výživné. Jste si jistá, že by Vám to v dospělosti nevyčetlo?

j66
4. října • 16:52

Mata69: To by mne tedy zajímalo, co byste dělala v této situaci ? Teda kromě rozvodu a nadržování tomu druhému dítěti. A když byste se rozvedla , protože byste to neskousla, nechala byste to druhé dítě u otce? Je Vám jasné, že by alimenty na druhé dítě by byly jen minimální stanovené a to dítě by Vám to třeba v dospělosti vyčetlo? Co vlastně byste konkrétně udělala?

j66
4. října • 16:25

Taky znám člověka, který zřetelně proferuje jedno dítě a na to druhé "finančně kašle". Z jeho pohledu reaguje na potřeby svých dětí stejně, ale co čert nechce to jedno má potřeby (přání, požadavky), když on zrovna nemůže nic dát, nemá peníze apod. Ale tomu druhému koupil auto, barák, pro jeho potřeby a přání se peníze vždy našly. Ten co dostává to s ním prostě umí. Mohu zodpovědně prohlásit, že si to vůbec neuvědomuje i když to všichni okolo vidí a taky mu to někteří řekli a se zlou se potázali, závistivci jedni :-(

Mata69
4. října • 14:23

Tedy zaujaly mne věci, o kterých píše Zebruška...Karel jí koupila auto...Karel jim koupil byt...Karel jí platil jazykové pobyty...To je divné hospodaření, kde jeden sám určuje kam půjdou veškeré peníze rodiny, a to na takové investice. Sama bych kladla mnohem větší odpore než jen se "snažit" o tom s manželem mluvit. Aby jedno dítě bylo takto preferováno před druhým, to bych vážně nezkousla. Paní nemá vlastní příjem, ona do rodinného rozpočtu nijak nepřispívá? Že o výdajích rozhodnuje jen manžel? Obávám se, že tam v té rodině je problémů víc, než jen to, že manžel tak okatě preferuje dceru.

helza
4. října • 13:55

farah.farah: Byť 25 let po sametu, stále mnoho těch, co zbohatli si neuvědomuje, že dítě musí vychovat i k tomu, vážit si peněz a umět s nimi hospodařit. Pan Karel v tomto není sám, pro movité rodiče je mnohdy dítě reklamou jejich majetku a že mu tím ubližují, jim nedochází. A že se k synovi chová jinak? - Bere jej jako chlapa, který jednou bude živit svou ženu a proto se to musí naučit. Dceru bere sexisticky jako budoucí manželku někoho, kdo se o ni dobře postrá. Proto je otázkou, koho z nich má vlastně raději, opičí láska je láskou méně, než se navenek jeví. Takové opičí láskou zahrnuté dítě je vlastně jen bezmocnou hračkou v rukou svého opičího rodiče.

farah.farah
4. října • 11:16

Trens: no on asi bude problém už na začátku jejich vztahu .. pochybuji o tom že pán byl ve všem dokonalý citlivý a pod a zblbnul až příchodem dcery.možná to do té doby nebylo tak markantní ale ty povahové vady musel mít už před tím,,,,paní si z nějakého důvodu vybrala právě takového partnera........většinou si podvědomě vybíráme kopii svýcg rodičů ptak že je možné že její tatínek měl podobné povahové rysy jako manžel a proto je nejdřív neviděla protože pro ni byly normální.teprve v té maximální rozvité podobě jí došlo že to fakt není v pořádku.........ale to je samozřejmě jen taková teorie.

Trens
4. října • 10:51

Obávám se, že matka podcenila situaci už když byly děti malé. Dovedu si představit, že nechtěla rozbít rodinu, ale takhle si funkční vztah nepředstavuju. Bohužel to poznal i starší syn a je docela dobře možné, že až bude matce ouvej, nebude tak moc ochotný pomoc nabídnout. Ráda bych věřila, že tomu tak nebude, ale nebylo by se co divit. Pokud její zastání poznal, pak jistě ano, vrátí ji to. A od toho mladšího potomka nemůže čekat pomoc v žádném případě vůbec nikdo. Nejhorší je, že až pseudootec bude pomoc potřebovat sám, bude ji vyžadovat od manželky a syna, protože má na to přece nárok a jejich povinností je jemu vyhovět. K takovému člověku se měla obrátit matka zády už dávno. Jak je možné, že sama podporovala podstrojování mladší dceři na úkor celé rodiny?

farah.farah
4. října • 10:18

Přemýšlím nad tím, čím tohle je vlastně způsobené.njak ještě pochopím že někdo má takovou tu opičí lásku a děti nevychovává a myslí si že když jim dá vše tak je to to nejlepší......ale nechápu když to tak nemá ke všem svým dětem. Rozumím, že ke každému dítěti má člověk trochu jiný vztah už jen proto že mají prostě rozdílné povahy, ale jestli rodič nechápe že protšžováním jednoho dítěte tomu druhému strašně ubližuje a nebo je mu to jedno tak nevím co je to proboha za člověka? Z holky vychoval akorát slušného manipulátora co je naučený lidi "podojit" zejména pak jeho. Syn se mu dík tomu zcela odcizil.tak že na stará kolena jsem si celkem jistá že se k němu obě děti otočí zády.

Zebruška
4. října • 8:54

Souhlas, teď s tím nic nenadělají, protože se zaslepený rodičem nic nehne, ale jednou se mu to vymstí. Přijde doba, kdy tatínek nebude moct, nebude mít a kdy bude sám potřebovat a očekávat pomoc a ona nepřijde. Taky znám z rodiny přesně stejný případ - rozmazlovaný benjamínek, který se nakonec, až rodiče onemocněli, na všechny vykašlal. Už holt nebylo co brát a dávat nebyl zvyklý a nechtělo se mu... Tak to bývá. Jenom musím říct, že mě na článku zarazilo takové to "Karel jí koupil auto, Karel jí platil jazykové pobyty, Karel jí koupil byt, Karel jí bude financovat stavbu domu..." Nějak mi není jasné, jak to mají s rodinným hospodařením - manželka nesouhlasí s tím, aby vše dostávala dcera, chce, aby byly děti poděleny spravedlivě, ale ona nemá co rozhodovat o tom, kam půjdou jejich úspory? O tom rozhoduje pouze manžel? A ona co? To je doma jen nějaká služebná, co se může postarat o domácnost a jinak nemá právo se do něčeho plést? Tak se mi z toho zdá, že jim to v té rodině celkově nějak moc optimálně nefunguje...

helza
3. října • 17:58

Přesně tak. Znám mnoho rodičů, kteří dávali první poslední a když už neměli co dávat, když už nemohli, byli ti rázem ti zlí, ti nejhorší.

SandraN
3. října • 17:44

Tatínek nebude prvním ani posledním rodičem, na které se protěžované a upřednostňované dítě vykašle. Bývá to tak asi vždycky, že ten, kdo umí jen brát, nastavuje ruku, protože je tak celý život zvyklý. Nic se na tom nezmění, když už není z čeho dávat, takže natažená ruka zůstane prázdná a nespokojená reakce na sebe nenechá dlouho čekat. Je to stará léty a zkušenostmi osvědčená pravda, pán je sice hodně bohatý, ale nikoli dost chytrý. Je to smutné, ale ten, kdo je zvyklý jen brát, se léty nezmění. Bude umět jen a jen brát.

Betyyna
3. října • 10:36

Karel je asi pěkně prachatý, tomu bych rozvodem nevyhrožovala :-)) ještě by se toho mohl chytit :-)

Rambíša
3. října • 9:39

Panu otci nepřeji nic ošklivého,ale možná se jednou dočká "vděku",až nebude co dávat...Možná to bude nakonec syn,kdo mu pomůže,aby neskončil jak bezdomovec,když paní Ivě dojde trpělivost a osamostatní se...Váhy života by měly být rovnoměrné,není v pořádku někomu stále dávat,a vlastně za nic!

Doporučujeme

Články odjinud