Kvůli sexuálnímu skandálu Tigera Woodse vzniklo "pojištění proti ostudě"

Kvůli sexuálnímu skandálu Tigera Woodse vzniklo "pojištění proti ostudě"

Renomované firmy, které si najímají celebrity jako své reklamní tváře, se čím dál tím častěji dávají pojistit proti ostudě. Je to reakce na celosvětově medializované skandály, jaké například potkaly golfového génia Tigera Woodse (34) či fotbalistu Wayna Rooneyho (25).

Firmy se snaží chránit se před poklesem prodeje, který je může potkat, když celebrita propagující jejich značku upadne kvůli skandálu v nemilost veřejnosti.

Podle Marka Symonse, likvidátora pojišťovny Beazley, může společnost v takovém případě zasáhnout i ztráta miliónů liber. Prodej "pojištění proti ostudě" proto v poslední době vzrostl o třetinu.

"V posledních letech došlo k několika velmi známým případům a to vedlo ke zvýšení zájmu o toto pojištění. Firma si může vybrat: buď o peníze přijde, nebo investuje do pojištění, které zaplatí novou reklamní kampaň," dodává Symons.

Společnost Coca Cola podle informací listu Metro musela zastavit plány na reklamu, která měla stát na popularitě hvězdy Manchesteru United Wayna Rooneyho. A několik firem, které do svých kampaní zapojily Tigera Woodse, přišlo po odhalení jeho sexuálních záletů o miliardy liber.

Nový druh pojištění má společnosti chránit před nečekanými činy celebrit, hlavně před činy, které mohou poškodit jejich popularitu. Robert Barron z pojišťovny Lockton dokonce tvrdí, že strach ze spojení s nějakým nechutným skandálem je u některých výrobců tak velký, že se začali celebritám vyhýbat.

"Když si koupíte pojištění proti ostudě, něco to stojí. Takže velké firmy zase začínají pokukovat po tradičnějších formách reklamy, které nestojí na nějakém jedinci.

Pokud si vyberete tu správnou hvězdu, zisky vám mohou narůst o milióny liber, ale je nutné vybírat opravdu pečlivě," říká Barron.

ČTĚTE TAKÉ: Jak kombinovat košili



STAŇTE SE FANOUŠKEM DAMA.CZ NA FACEBOOKU

Doporučujeme

Články odjinud