LADISLAVA (41): Manžel vychovává dceru jako kluka, strašně mi to vadí

51 komentářů

Anonymizovaný
17. září • 9:20

Myslim si, ze farah.farah to vystihla, po tom co jsem si vsechno precetla. Otec znehodonocuje zeny jako takove, maji pro nej v rodine mensi cenu nez muzi, coz je jako pred 100lety. Pan byl tak byl vychovavan a ted v tom chce pokracovat dal, coz je dost bizardni kdyz ma 2 dcery. Jeho manzelka ma opravnene strach,divim se, ze to s nim tak dlouho vydrzela. Jedinkrat by rekl, ze je zena min nez muz a vyrazila bych s nim dvere.Nechapu, ze s takovym muzem zije a dava mu tak prilezitost pokracovat v tomto pristupu a tim je ponizeni a znehodnoceni. Jeho dcera bude mit velke problemy cely zivot, uz je ji 10 let, vsechno uz ma v hlave naprogramovane ze stoji za hov..protoze nema spravne pohlavi, cely zivot se s tim bude trapit, pokud na tom ona sama nebude dlouhodobe pracovat. Okamzite bych decka vzala a sla od takoveho blba pryc a decka bych zacala vodit k psychologovi, a hledala dalsi mozne alternativy jak detem i sobe pomoct, zvysit sebehodnotu a vyrusit stary program. A toho tatinka, toho bych poslala k certu, dokud by si to neuvedomil, co zpusobuje a ze i on sam jede v programu, ktery mu neprinese radost a lasku, ale destrukci kazdeho vztahu mezi muzem a zenou,ktery se jeho pristupem vzdy narusi. Pokud by me nekdo daval najevo, ze stojim za nic, proc bych mela ve vztahu zustavat ze? Kazda zena, ktera neni jen za sluzku a kucharku to vi a nepotrebuje se obhajovat . Muzi i zeny maji svoje vlastni charakteristiky, jeden je lepsi na to a druhy na ono a vzajemne se muzou uzasne doplnovat a zit v harmonii ale jen tehdy pokud si sebe vzajemne vazi, jinka to nelze.To je muj nazor,taky me to roky trvalo nez jsem k tomu dospela a muzu rict, ze to stalo za to, doufam, ze s tim mama co nejdrive neco udela, aby pomohla jak detem, ale predevsim sama sobe.

Dasa63
2. července • 9:43

j66: Fascinuje mne, že dle Vás je v lakýrkách na stavbě pouze debil, ale na firemní vánoční večírek, přijít v letních batikovaných šatech s ledvinkou nebo k prezidentovi ve flízce Vám připadalo naprosto v pořádku --------mně zase fascinuje, jak si některé dámy myslí, že šaty dělají člověka, a pak se diví, že je chlapi v tričku a džínách "převálcují" v práci.

helza
30. června • 18:57

j66: Pokud je někdo bisexuál, pak jej vzrušují obě pohlaví. Pravdou ovšem také je, že třeba ve věznicích a podobně spousta mužů i žen provozuje homosexuální sex "z nouze?". Jsou taky lidé kteří nesou ani bisexuální, ani homosexuální, ale homosexualita jim není zcela cizí. Je to jako se vším, ani orientace není černobílý svět dvou kategorií. Takže mnozí mohou být tím i tím, jak to potřebují. A tvrdí se také, že vpodstatě každá žena je tak trochu lesba. Jenomže taky znám mnoho případů, kdy je někdo čistě homosexuálně orientovaný a dlouho, někdy i celý život, nesmírně trpí jenom proto, že vyrůstá v prostředí, kde je homosexualita tvrdě odsuzována. Dříve se dokonce léčila elektrickými šoky a kdoví čím. Proto je dle mého tvrzení, že je ovlivněná výchovou, tak nebezpečné. Takový názor totiž nutí vychovatele jinak orientované dítě převychovávat, a dítěti i rodičům dělá ze života peklo. Prostředí může ovlivnit pouze jedince v tomto směru nevyhraněné. Kromě toho za jistých okolností dochází k homosexuálním praktikám u zcela heterosexuálních osob, například nudících se bonvivánů, herců se sklonem k extravaganci a podobně. Je to takový jejich módní výstřelek, jde však pouze o způsob života, nikoliv orientaci. A v tomhle prostředí nejspíše roli hraje.........................................................................................................................................Kdysi jsem četla názor na oficiální toleranci homosexuality (partnerství atd.) Autor chápal, že za svou orientaci nikdo nemůže, že se s ní rodí. Psal, že proto je nesprávné homosexuála jakkoliv soudit a že 4% má právo na stejný život, jako heterosexuál. Psal i otom, že % homosexuálně orientované společnosti jsou zdá se v průběhu dějin, stále stejná - čtyři. Problém je v tom, že všechny velké, mocné a bohaté země a říše v posledních dnech před svým rozpadem a pádem (tedy dnech z pohledu dějin, ve skutečnosti šlo o desetiletí až století) daly homosexualitě svá požehnání. I císaři pak měli své milenky i milence atd. Z čehož, dle autora, plyne, že i když se společnost nesmí na geye a lesby dívat s vrchu, oficielně a zákony jim jaksi nahlas zaručit jejich práva na všechno, může být nebezpečné. Já osobně dedukcím na základě empirie moc nefandím, upřednostňuji logické a matematické důkazy, ale možná to nějak souvisí i s tím, o čem píšeš.

j66
30. června • 16:24

helza: Já znám z rodné vesnice lesbu a gaye (cca 55-60 let) a ti byli "jiní" fakt už v pubertě. Takže když v 90-tých letech začali bydlet s osobami stejného pohlaví, tak to snad nemohlo nikoho překvapit. Pak ale znám dost zblízka jiný případ: Jedna dívka na vysoké začala bydlet s ženou, oznámila, že je lesba, rodina to tedy přijala a nikdo ji neodsuzoval. Po cca 2 letech se dívky rozešly a dotyčná si za čas našla mladého muže a začala s ním normálně žít a bydlet, děti tedy ještě nemají. Její bývalá přítelkyně zůstala lesbou . A podobný případ znám u svých dvou spolužáků z vš, O nich se to povídalo, že jsou gayové bylo to kocem 80-tých let Tak jeden z nich je pořád na muže, dnes otevřeně, a ten druhý se oženil a měl 3 děti a se svou ženou žil až do smrti )umřel na rakovinu). Tady znám vývoj ze srazu spolužáků. Z těchto osobních znalostí tedy usuzuji, že vliv homosexuálního partnera nebo okolí, výchovy a pod. tady je a není to vždy jen geneticky dané a nikdy jinak. ..... Konec konců existuje u nás případ operovaného transexuála, u kterého sexuologové potvrdili , že je žena, a ona ted tvrdí, že chce být zase muž, a že nevěděla co před operací podepisuje :-(

j66
30. června • 15:49

farah.farah: V práci mne platí za výkon a ne za pohlaví. Jinak šovinisti jsou mezi muži také a určitě jste je také už potkala a nejsou všichni muži tak báječní a přejícní. Ale na rozdíl od jiných dam zde, se za to, že jsem žena nestydím a nepotřebuji chodit na pivo a poslouchat sprostá slova a nosit v kabelce šroubovák místo rtěnky, Nevím co bych si tím měla dokazovat? ............................ Asi proto se mi líbí Pravá blondýnka :-)))

j66
30. června • 15:28

lebahu: Fascinuje mne, že dle Vás je v lakýrkách na stavbě pouze debil, ale na firemní vánoční večírek, přijít v letních batikovaných šatech s ledvinkou nebo k prezidentovi ve flízce Vám připadalo naprosto v pořádku :-)))

helza
30. června • 9:58

lebahu: Pamatuju, ale nevzpoměla jsem si na něj. Toho spolužáka jsem fakt měla. :D

lebahu
29. června • 14:31

helza: Ty pamatuješ Járu Cimrmana? :-D

Elynor
29. června • 14:10

U nás doma to bylo kdysi podobné - otec mě jako starší dceru vychovával poměrně dost "klukovsky", zatímco moje mladší ségra byla ta maminčina princezna v šatičkách. Paradoxně já s tou klučičí výchovou a zájmy jsem se vdala a měla posléze potomky, zatímco moje sestra, vždy ženská, jemná a elegantní, se zájmy a koníčky ryze dámskými, se nikdy nevdala a děti nemá. Tak teda nevím :-) já měla syny, takže tam žádný problém s "holčičí" výchovou pro kluky nevznikl a neřekla bych, že v tom v článku popisovaném případě se dítku nějak ubližuje. Podle mě je důležité, aby se ta dívenka cítila spokojena, a strkat ji násilím do role načančané slečny, protože matce se to zdá příhodnější, to by asi nebylo rozumné. Venkoncem nevidím důvod, proč by holka nemohla mít rybářský lístek a jiné klukovské zájmy.

farah.farah
29. června • 13:17

j66: taky pracuju ve stavebnictví.:) Musím říct že pro mne je to naopak výhoda, řídím stavbu a pro ty chlapy je to že je řící ženská takovej trochu neznámej element..a pro mne to byla vždy spíš víhoda, protože jsou všichni stavaři naučený "bojovat s chlapama" ale když je tam ženská tak množí ztrácí tohle schopnost. :D Navíc si myslím že u mne v práci nehraje roli pohlaví ale zdravé sebevědomí, nikdy se mi nestalo že by se ke mně někdo choval stylem že jsou hloupá ženská nebo že něco nezvládnu protože jsem ženská ale stejně tak se ke mně nechovají jako bych byla chlap......myslím si že je to tím, že dík tomu jak jsem byla vychovaná jsem nikdy neměla pocit že bych měla mít problém protože jsem "žen v mužské profesi" a tudíž se mi problémy tohodle typu vůbec neděly.

helza
29. června • 12:06

Ještě bych mohla vzpomenout na svého spolužáka. Jeho maminka jej vychovávala sama a protože chtěla holčičku, tak jako holku. Dokonce chodil do školy v šatičkách, s mašlemi v copáncích, jméno mu měnila z "Honzy" na "Janičku". Na gymplu užchápal, že maminka není normální, přesto se o ni staral a měl ji rád. Vyrostl z něj zcela normální chlap a tomu, jak musel chodit do školy se uměl zasmát. A problémy žádné neměl.

helza
29. června • 11:58

Pája1: To, co změnilo tvůj názor souvisí s bořením mantinelů, hranic a s rodinnými vzorci. Sexuální orientace je vrozená. Ale jsou i ti, kteří nejsou 100% hetero, nebo 100% homosexuální, rodí se bisexuální jedinci a něco mezi tím. A ve světě, potažmo v rodině, kde je homosexualita tabu, je pro tyto, ne stoprocentně homosexuálně orientované děti přirozené přijmout heterosexualitu. A naopak v současném světě, kdy je homosexualita často zmiňovaná a stává se pro dospívajícího často jakousi příležitostí, stát se zajímavým, jak dostat do postele holku, či jak získat u nějakého postaršího geje výhody, se tito sexuálně nevyhranění jedinci nakonec stávají spíše homosexuály. Pro čistě heterosexuálně, či homosexuálně orientovaného člověka se výchovou, ani léčbou nic nezmění.

Pája1
29. června • 10:52

Ale uznávám, neměla jsem to sem psát, je to jenom moje domněnka.

Pája1
29. června • 9:51

Je teda fakt, že jsem si taky dřív myslela, že se s tím lidi narodí, ale po tom, co jsem jich pár poznala a vyslechla, tak jsem ten názor pozměnila. Ale když se nad tím tak ted zamýšlím, tak tam hráli otcové tu negativní roli, to v tomhle případě není.

Pája1
29. června • 9:36

Znam pár leseb a gayů a povídala jsem si s nimi o dětství. Rekla bych, že NĚKDY to bývá z dětství.U jedné to dětství a rodinu znám. U těch co znám, tak bych řekla, že ano, jistý vliv z dětství na to byl, i když se říká, že ne. To můj názor, i když pro někoho plácání nesmyslů. To je na dlouhé povídání.

helza
29. června • 9:09

Snad by mohla Ladislava připomenout otci, že chce-li jednou mít skutečného mužského potomka, tedy vnuka, pak musí dceru vést k tomu, že jednou z ní bude žena a že být ženou a dokázat přivést na svět dítě je úžasné. Jinak souhlasím s tím, co bylo psáno, totiž, že její genderové chování v dospělosti bude její, výchova ho neovlivní. Ale souhlasím i s farah.farah, že pohrdání ženskou rolí by mohlo mít pro děvče neblahé důsledky. I když, pokud bude silná, což nejspíš bude, může to paradoxně zapříčinit, že se jednou otci vzepře a pěkně mu to nandá.

lebahu
29. června • 8:35

j66: Nebavím se o bezpečnosti práce, bavím se o tom nebýt v lakýrkách (či dáma na jehlách) na stavbě za blba.

lebahu
29. června • 8:33

Sexuální orientace či transsexualita (a následná změna pohlaví) nemá s výchovou pranic společného. Prosím něco si o tom přečíst než začnu plácat nesmysly. Děkuji za pochopení.

Pája1
29. června • 8:23

Prolítla jsem komentáře Maty a dala bych za pravdu. I mne v dětství bavili klučičí hry. Ani mne nenapadlo, že by mohly být klučičí. To vidím ted, moc se to rozděluje. Ještě pár let má na pubertu čas. Maminka at se jednoznačně připojí.

Pája1
29. června • 8:14

Radu nevím, chce si to vážně promluvit s manželem. Je jí 10, ještě je čas. Jinak bych se bála, aby z ní nebyla lesba. Nebo se nechtěla přeoperovat. Docela by mne zajímalo, jak na tom bude za 10 - 12 let.

j66
28. června • 21:08

lebahu: Každý "kopáč" si samozřejmě myslí, že to umí líp, :-))) Protože jsem v oboru už nějaký ten pátek a obracejí se na mne muži s problemy, které způsobili jiní muži, a řeším je úspěšně, tak si myslím, že to se mnou není tak hrozné. Určitě při jednáních, kde jsem také často jediná žena nebo jedna z mála nešoupu nohama a netvářím se vyděšeně, když se mě někdo zeptá na názor. Většinou znám odpověď a když ne tak dělám to co ostatní, mlžím aby to nikdo nepoznal, :-)))

j66
28. června • 20:51

lebahu: O bezpečnosti práce na staveništi mne nemusíte poučovat, myslím , že to znám rozhodně lépe než Vy :-) ...............................................Jinak ne každý kontrolní den se odehrává na přímo staveništi, resp. prohlídka staveniště není nutná a také ne vždy je při obhlídce třeba mít helmu pevné boty, ochranné pomůcky atd. Záleží na typu stavby ...........................
Kdybyste viděla podmínky, za kterých především ukrajinští agenturní zaměstnanci občas dělají, tak by to je na zavření majitele stavební firmy.Kupodivu, ti kteří na bezpečnost práce zaměstnanců vůbec nehledí, v tom umí velmi dobře chodit. A bezpečáci chodí obvykla na "bezpečné" stavby , Ale rozhodně problematiku bezpečnosti práce nechci zlehčovat ani vést debatu na této diskuzi. Na to je to příliš vážná věc.

Dasa63
28. června • 20:44

j66: Možná, že to manželovi dojde, až dcera bude řešit jak se přeoperovat, protože v ženském těle přece nemůže "velký chlap" žít. ..........Nechápu, jak tohle může ještě v dnešní přeinformované době někdo vypotit. Kdyby bylo možné převýchovou z ženské udělat lesbičku a z chlapa gaye a naopak nebo "vyléčit" transexuála bez přeoperace na druhé pohlaví, tak by to jistě bylo na Nobelovu cenu. To je jednou dané a nedá se to nijak změnit vůlí.

Dasa63
28. června • 20:06

j66: Pro mne by teda hláška "nejlepší chlap ve firmě" žádné poklona nebyla. ------ to je otázka smyslu pro humor. říkají, že umím všechno, co chlapi, jsem nejhezčí z kolektivu a ještě navíc umím vařit a péct, což jim přináší občas něco mlsného v kuchyňce :-) vzniklo to tak, že šéf vždycky začínal řeč dobré ráno, pánové a pak se zarazil a řekl "a dámo". trvalo mu asi půl roku, než si zvykl říkat "dámo a pánové". v kolektivu, kde je 32 chlapů a jediná ženská si opravdu nikdo servítky nebere. a já jsem ráda, že jsem prvek kolektivu a ne něco, co musí při hovoru šoupat nohama a mlčet. radši snesu nějaké to "ty vole, co blbneš!", než by mi za zády dělali reklamu hloupé nafrněné slepice. když se stěhuje kancelář, tak já nosím maximálně kabely, klávesnice a myši a nikdo po mě nechce, abych si naložila na záda dva stoly nebo vzala pod křídlo server. chovají se ke mě hezky a humor je způsob, jak mi vyjadřují, že mě berou. mně to vyhovuje.

lebahu
28. června • 18:48

j66: No... ono by pak stálo za to si poslechnout, co si ti "galantní muži" o stvoření v sukni a na podpatcích na stavbě myslí (jestli k tomu bezpečák vyžaduje na hlavu kokos, musí to být pohled pro bohy) až stvoření ze stavby vypadne. Ale ono tohle nebude o pohlaví, za debila bude na stavbě i borec v lakýrkách. :-D

farah.farah
28. června • 16:15

Kambina: osobně si myslím že problém je hlubší a nějaké společné aktvity to nyní už nezachrání. Pokud ten táta má tenhle pitomý postoj tak má tenhle psotoj že ženy jsou méně i k manželce, což je zjevné z toho že její názor nijak nebere v potaz kašle na to co mu žena říká o dceři on ví vše líp.....tak že holka vyrůstá v tomhle modelu rodiny a to má vepsaný jako program a i na společných aktivitách by se tohle furt projevovalo táta by asi mámu "vtipně" shazoval že hází jako holka a pod.....Paní by se měla podle mne v prvé řadě vymanit z téhle té role a fakt být pevná a postavit se mu donutit ho vidět co se doma děje. Když se to změní u rodičů přirozeně se to změní i u dcery děti rodiče podvědomě v chování kopírují, ale to chce hodně sebeuvědomění a paní si bude muset sama v sobě dořešit že asi i ona si jako ženská na nějaké úrovni připadá méněcenná...jinak by si podle mne nepřitáhla takového chlapa.

Kambina
28. června • 13:37

j66 Ono je otázka, jestli je něco, co dělají společně. Protože kdyby to mělo vést k tomu, že bude paní stále víc páté kolo u vozu, tak se bude muset překonat a stát se fandou florbalu a přežít štípance od komárů na rybách bez stěžování si. Protože někdy je to o tom překonat se, když mi o něco jde. A při tom ukázat, že jako holka to zvládnu taky a nemusím si při tom hrát na kluka.

j66
28. června • 13:22

Kambina: Mně se ty rady "jezděte na ryby , choďte na fotbal s nimi "zdají dost mimo mísu. Když to paní nebaví, tak co tam proboha bude dělat? To myslíte, že to manžel a dcera nepoznají, že jí to nebaví? A má paní vůbec možnost dceři ukázat jak se peče bábovka , plete šála? Z článku mi přijde, že ten "ženský" svět její manžel docela shazuje jako druhořadý a tudíž ani dcera ho nebude brát jako zajímavý, vždyt je to "jen pro holky ".:-(

farah.farah
28. června • 13:19

lebahu: tohle není otázka nějakého pudového cítění to je otázka toho, v čem jsou vychovaní, pokud v jejich rodině bylo že kluk je víc, tak to tak mají většinou převzaté taky. Ale je naštěstí dost chlapů, kteří tohle vůbec neřeší a mají své děti rádi bez ohledu na pohlaví...né kvůli feminizmu ale čistě protože že jako rodiče chtějí pro své dítě to nejlepší a tak si žádný skutečně dobrý rodič nemůže myslet že pohlaví dítěte které má je to "horší". Myslím že ve starší generaci tohle ještě převládá ale ta generace co má děti dnes tam je počet takovýhle egomaniaků už přeci jen menší......jaksi chápou že pokračování rodu jeho genů se děje úplně stejně u holek jako u kluků a na tom příjmení jim už taky tolik nezáleží, jsou dnes první vlaštovky kdy si muž bere příjmení manželky a pod...

Kambina
28. června • 13:03

farah.farah a j66 - děkuju, jsem ráda, že se v té změti kritiky najde někdo, kdo nemá potřebu paní na dálku ještě zadupat do země. Co třeba to napsat trochu jinak - Ladislavo, zkuste se zapojit do té jejich zábavy, udělat z ní zábavu společnou a nevzdat to, když nebude první reakce zrovna jásavá. Napadne vás něco, co jste jako malá mezi kluky ovládala? Čím byste mohla dceru zaujmout a ukázat, že mamka umí zajímavé věci, mamka není žádná rozklepaná princezna a hele - mamka možná umí pár holčičích věcí, co jsou fakt super a možná má jiný pohled na moje problémy. Není žádným řešením s manželem soupeřit, ale zapojit se a třeba pak i občas dát nějaký svůj nápad na nějakou činnost nebo citlivě zareagovat na nějakou aktuální bolístku, se kterou se dcera svěří - jen spolu v klidu a důvěrně. I to holčičí pečení pro taťku třeba k narozeninám by nemuselo být špatný nápad :-)

j66
28. června • 12:46

lebahu: No to je ptákovina. Muži žádné "babochlapy a mužatky" za partnerky nechtějí. ....................................Já dělám v převážně mužské profesi, ale jsem žena a nestydím se za to, i když nosím kalhoty. Na druhou stranu, když přijdu na stavbu v sukni a podpadkách, hned se chlapi chovají galatněji a prostě tak nějak automaticky také najedou do té "mužské" role. A oceňují to. Pro mne by teda hláška "nejlepší chlap ve firmě" žádné poklona nebyla.

j66
28. června • 12:33

farah.farah: plně souhlasím, vůbec mi nepřijde, že by paní byla nějaká "slepice". Možná, že to manželovi dojde, až dcera bude řešit jak se přeoperovat, protože v ženském těle přece nemůže "velký chlap" žít. Ale to už bude pozdě.

lebahu
28. června • 11:28

farah.farah: Ale oni to takhle mužský vidí, jako ty pokračovatele rodu, mají to tak už po tisíce let. To že jim to posledních cca 50 let feministky zakázaly říkat nahlas, tak neznamená, že to tak dál necítí.

farah.farah
28. června • 11:13

No pokud je to skutečně tak jak si paní myslí tak má holka zaděláno na problém. Ne jen že z ní táta dělá kluka, klučičí zábavy by nevadila v tom problém není ale problém je že ji zjevně minimálně podvědomě učí že holky jsou špatné že jsou horší než kluci, to je strašná ubohost...už jen to že v rodině oplakali že se zase narodila holka a nemají pokračovatele rodu...co je tohle za egomaniaky??? Tady opravdu nejde o holčičí nebo klučičí činnosti, protože to podle mne snad an neexistuje, stejně jak sama paní říká že jako dítě lezla po stromech a pod.ale spíš jde o to že v ní vypěstovali nelásku a až jakousi zášť vůči vlastnímu pohlaví. Teď je ještě dítě a plně si to neuvědomuje ale po pubertě jí to může v životě udělat hrozné problémy...ze sebevědomého kluka se může vyklubat zakomplexovaná ženská. Láska k dítěti je o tom aby dítě bylo především samo sebou a spokojené a né o tom že si ho narvu do nějakého šuplíku a přizpůsobím tomu kým bych ho chtěl mít.

Ctenarka
23. února • 18:45

@farah.farah: :lol: takovych je vic. U nas v rodine jsem ja byla prvni vnouce, prarodice se strasne tesili, jenomze babicka je posedla chlapeckama, taky se s dedou rozmnozovali, dokud ten kluk konecne nepadl. Dodnes v sirokem pribuzenstvu panuje anekdoda, jak babicka kyselym ksichtem 'nadsene' reagovala, kdyz ji v porodnici oznamili, ze ma prvni vnoucatko - holcicku :achjo:

ruzickaa
28. června • 10:55

Maminka by se měla s nimi zapojit taky do těch aktivit a né vymýšlet blbiny ,že z ní tatínek dělá kluka .

Mata69
28. června • 10:27

evelyn: a víš, že mě ty soutěže krásy - ty malé miss - napadly taky? To je naprostá zrůdnost, to radši ať z holky roste kluk.

evelyn
28. června • 9:26

Maminka je krapet hystericka, tata se ji vsemozne venuje, maji spolu spoustu zajimavych aktivit. Mama by ji nejradeji navlekla do kanyru, mozna i zmastila a chodila ukazovat na ty priserne souteze krasy mrnat.
Holka ma detstvi, diky tatovi, na ktere bude cely zivot vzpominat, nemyslim si, ze bude kvuli tomuhle problem s identitou, jen to bude holka do nepohody a kazdej chlap oblizne vsech deset ji mit za partnerku.

betateta
28. června • 9:23

monada: Paní asi nemá o svých aktivitách s dcerou moc co napsat. No a kritizovat a vědět, jak něco nedělat, je přeci to nejjednodušší!

Mata69
28. června • 9:21

Já sama mám tři kluky a jen proto, že nedělají "ženské aktivity" tak se jich nestraním. Jezdím s nimi prostě na akce, které baví je a nemůžu říci, že bych se nudila - kola...přehlídky a ukázky vojenské techniky...bunkry...děláme věci společně. Co paní brání jezdit na ryby s nimi? Moje švagrová také jezdí na ryby se svým manželem a dětmi (holka a kluk)...Vypadá to, že paní s manželem "bojuje" o přízeň dcery a tatínkovi díky jeho akčnosti se daří vyhrávat.

monada
28. června • 8:04

přesně tak holky není zmínka v článku , že by maminka vzala dceru do kuchyně a něco dobrého připravily pro tátu nebo by mu upletla šálu na ryby a sobě taky . A taky se občas zůčastnila jízdy na kole aj . Já vyrůstala s bratry o 11 a 10 let staršími a soudedi byli taky kluci a měla jsem kamarádku s kterou jsem si hrála s panenkama občas i kluci se přidali . No a dnes umím zabít hřebík a jiné mužské práce i uplést tu šálu myslím , že je to fajn bude vědět jak chlapi přemýšlí a nebude mít s nima problém komunikovat . tao zas bude mít problém se domluvit s ženskýma a vysvětlení neshod s kamarádkama jí měla vysvětlit máma
Hezký den

Mata69
28. června • 7:20

Opravdu v článku postrádám nějaké sdělení, co s dcerou chtěla dělat maminka a proč to s ní nedělá.

Mata69
28. června • 7:20

lebahu: já jsem teda chtěla být Marusja a kamarád, s kterým jsme si u vyřazeného zemědělského stroje (byl to samozřejmě tank) na 4 z tanku a pes hráli, to akceptoval. S kamarádkou jsme měly "šaty" a různě se módily a hrály si na princezny. Později jsme s jejími plastovými indiány a kovboji (měla je z Německa!) hrály na písku, stavěly osady, bojovaly...Táta mi pomohl vyrobit prak, učil mě střílet z vzduchovky a moc ráda jsem mu asistovala při opravách auta. Takže bych řekla, že jsem v dětství dělala to, co mě bavilo a bylo jedno, jestli je to "holčičí" nebo "klučičí" zábava. A tak to asi má být.

Mata69
28. června • 7:15

lebahu: tak to mne napadlo taky, když jsem si článek přečetla - co zajímavého nabídla dceři máma. Nebo proč se nezúčastní s nimi. Z vyprávění mi připadá, že otec zařídil dceři pěkné a akční dětství. Co chtěla s dcerou dělat maminka? Znám víc takových holčiček, co je vůbec holčičí "zábava" nezajímala, ale vyrostly z nich zcela normální ženské. Většinou jsou to ženské do nepohody.
Možná by té dceři otec nemusel říkat "už jsi velký chlap" a oslovovat ji holčičím jménem, ale třeba je to jeho něžný způsob oslovení, jak tu zaznělo, znám taky jednu, které jsme všichni říkali Honzo (a je to Jana). Možná mamince vadí (žárlí) ten blízký vztah otce s dcerou. Nebo si chtěla čančat holčičku (slyším to často - že se na to ženské těší, když se jim narodí dcera, sama nevím co si za tím konkrétně představit) a holčička jí na to dlabe.

lebahu
28. června • 7:13

Dasa52: Jo, jediný co mě celý dětství neskutečně štvalo, že jsem musela dělat Ribannu, což je vcelku opruz, já jsem přece Vinnetou každým coulem. A ti blbí kluci to ne a ne pochopit i když jsem střílela ze vzduchovky nejlíp. :-D

Dasa63
27. června • 23:43

lebahu: taky si myslím, že žárlí. kdyby mohli mít holky dvě, udělala by si z té druhé růžovou Barbínu a nevadilo by jí to. :-)

Dasa63
27. června • 23:42

Měla jsem to úplně stejně, až na to, že mi nikdo nepřechyloval jméno. Lezla jsem s tátou po skalách, chodila s dědou na ryby a kamarádila se s kluky. Holky nechápu dodneška a fintění, malování a nakupování mě nikdy nebavilo. Pubertu jsem přežila, snad jen s tím, že kluci, které jsem brala jako kamarády, se ke mně občas chovali "divně", tedy viděli ve mě ženskou :-D Vdala jsem se bez problémů, výchova potomka se celkem povedla a s matkou si moc nerozumím dodnes, zatím co táta bydlí u mě v baráku. Nevidím na tom nic špatného. Nijak mi to neuškodilo, možná naopak, vždycky jsem se všude uměla prosadit mezi chlapy, kteří mi říkají "nejlepší chlap ve firmě" a občas dochází k paradoxům, že se například šéf zeptá, jestli někdo nemá náhodou zavírací kudlu a mám jí já, i když bych asi měla mít v ˇkabelce zrcátko a pilník. Ale nemám kabelku. Nosím baťůžek :-D

lebahu
27. června • 22:26

Syda1949: Přesně tak, kamarádce taky táta říká "Honzo" (je Jana) a je z ní normální ženská. Jestli ona spíš paní nežárlí a zbytečně nehrotí. Je na nejlepší cestě otce místo aktivit s dcerou vyštvat do hospody (nebo k jiné ženské) a o dceru přijít úplně, pokud ji bude prudit s šatičkama a mašlema a v 10 letech jí nutit přijmout nějakou roli a připravovat na rození dětí.

lebahu
27. června • 22:21

Teď je otázka co (krom mytí nádobí, úklidu a vyhlídky na rození dětí) nabídla dceři matka z toho úžasného "ženského světa".

Syda1949
27. června • 22:20

Ale ono se to srovná, můj děda měl tři dcery, moje matka dvě, moje sestra taky dvě, moje první dítě byla dcera...mužského člena rodiny se děda nedočkal. Co chci říci je, že i mně děda vychovával spíš jako kluka než jako princeznu v šatičkách, od štípání dřeva, kydání hnoje, skládání uhlí atd., přesto všechno ze mně vyrostla docela normální ženská, která je možná jen v určitých věcech o něco zručnější než ony princezny v šatičkách. Jo, na ryby mě bral strejda.

betateta
27. června • 20:44

Pán je divnej, těžko říct, co se mu v hlavě děje. Blbé je, že tohle asi nejspíš doopravdy odnese fakt ta holka. Kdyby holčička sama směrovala do chlapecké role, těžko něco namítat, ale když jí tam tlačí táta, je to podivné. Nedokáži si představit, promiňte Ladislavo, že bych doma něco podobného dopustila!

Doporučujeme

Články odjinud