Aniž si to jako zákazníci uvědomujeme a hodláme vůbec připustit, nakupujeme zboží umístněné ve středu výkladní skříně či regálu. Zjistili to kanadští vědci s tím, že tohle chování je nevědomé.
„Zákazníci s největší pravděpodobností nakupují výrobky umístěné uprostřed regálu či výkladní skříně, aniž si to vůbec uvědomují,“ tvrdí docent Onur Bodur z Concordia University v kanadském Montrealu.
Se svým týmem provedl několik experimentů, během nichž sledoval chování nakupujících a jejich oči testoval pomocí speciální technologie snímání pohybu zraku. V pěti posledních vteřinách rozhodovacího procesu přitom zákazníci zvýší své zaměření zrakem na střední oblast s vystavenými výrobky. Tento proces je nevědomý, protože na otázku, proč se rozhodly zrovna pro tuto koupi, nedokázaly testované osoby dobře odpovědět.
„Pokud tohle víme, měli bychom se jako zákazníci víc hlídat a uvědomit si, že ne vše, co je umístěno centrálně, je nejlepší. Vyhneme se tak možná koupi nekvalitního zboží,“ míní docent Bodur.
ČTĚTE TAKÉ:
Horoskop na prosinec 2012
ČTĚTE TAKÉ:
Co přinese magické datum 21. 12. 2012?