MAGDA (28): Jeho matka mě nesnáší. Nevím, jestli s ním zůstat

189 komentářů

Ja7nina
4. července • 0:14

Paní matka třeba jednou ve stáří či po úrazu může být vděčná za Vaše šikovné ruce, které jí pomůžou. Tak, jako ona, se chovají lidé neslušní a hloupí. Ať si na nic nehraje, taky je jenom obyčejný člověk. Přijde nemoc, úraz, stáří a budete možná jediná, kdo bude ochoten donést jí mísu. Dámou, za kterou se nyní považuje, schopnou, váženou a bohatou, nebude věčně. To mi věřte. Otázkou je, zda Vám její syn za tyhle trable stojí. Pokud to milující matinka vyhrotí a přežene, oznamte jí, že i obyčejná masérka má své hranice tolerance. Neakceptujte její chování. A to ani za tu cenu, že o něj přijdete!

Dasa63
24. května • 23:27

Rybushka: btw, vy daně menší platit nebudete, jen se toho víc rozfofruje :-D ------ no to máte asi pravdu. ale jak jsem psala, jsem alergická na to, když se něco rozdává plošně "zadarmo", protože to je vždy rozhazování cizích peněz. školné funguje jako motivace a v okolních státech to mají vyřešené - půjčky, které se splácí až po dosažení určitého příjmu, možnost státem dotovaného spoření na studia dětí, motivační stipendia atd. napružená jsem, když jde o školství, skoro pořád. možná proto, že jsem v něm těch 5 let dělala a prošla od základní až po vysokou za komančů (které jsem rozhodně nemilovala a nejsem jejich fanynka). měli jsme jeden z nejlepších vzdělávacích systémů a ostatní státy nám ho záviděly. dnes, po pětadvaceti letech, kdy ministři školství jsou jeden větší vůl, než druhý, nemohu kolikrát ani uvěřit, že někteří moji kolegové mají titul. ne, že by odborně nebyli dost na výši, ale všeobecné vzdělání a použitelnost v praxi je u některých opravdu čistá nula. logické myšlení houpacího koně. nároky a sebevědomí ovšem značné. chování řeznického psa (to je sice spíš vina rodičů, ale škola na tom má také svůj podíl - mohou v ní vše a nikdo je k ničemu pořádnému nevede, od mala jsou všemi vedeni k tomu, že prachy jsou modla, za kterou se dá vše koupit). a ty zákony, které vymýšlí ta poslední ministryně, to jsou největší kraviny za celou porevoluční éru.

j66
24. května • 11:03

Já se školným nesouhlasím. I tak je studium drahé, resp. jedno dítě ještě dáte, ale např. já mám doma dva vysokoškoláky, tak velmi dobře vím o čem mluvím. Studují techniku a i když chodí na brigády, tak především se musí učit a do té školy chodit, tj. čas na brigády je omezený . ................................. Mmch ani "za komančů" to nebylo jednoduché, studovali jsme tři a táta byl sám a pracoval manuálně. I tenkrát to bylo náročné finančně náročné. Dnes je sice víc možností, ale finančně to utáhnout je ještě obtížnější.

Rybushka
24. května • 10:19

mambule: ano, jsou lidi, co jsou tady proto, aby nám dělali potěšení - herci, hudebníci, tanečníci, malíři, spisovatelé, maséři, kadeřníci, pedikérky, kosmetičky, sportovci, kolotočáři (prostitutky :) ) - byli tu vždycky a budou tu vždycky....jasný, jsou to první položky, který v nouzi skrouhneme, ale momentálně tady nouze není a tak vzkvétají. A nemyslím, že je to něco podřadného - zlobí mě na tom spíš to, že někteří sportovci či herci jsou poněkud nesmyslně přeplacení. Ale holt lidi šílí, tak se tihle mají dobře......chcete je taky rozdělit na podřadné a nadřadné, podle toho, co z těhle služeb využíváte ? :-D že jako bychom zrušili rockovou hudbu a filharmoniky si nechali? Nebo obráceně?

Rybushka
24. května • 10:12

Dasa: když se to bude platit, nebude si to moct každý zkusit...jste nějaká napružená :) ...btw, vy daně menší platit nebudete, jen se toho víc rozfofruje :-D ... jinak já si taky myslím, že by se měly omezit třeba střední školy, protože systém, kdy se na střední dostane každej a když už tam je , tak tu maturitu dodělá, protože škola potřebuje peníze, je špatný - asi je fajn nabrat skoro každého, ale pak by tam mělo být síto, co to prohází. A nebo možná to už regulovat přijímačkama od začátku a hlavně počtem středních škol. Ale to se opravdu odkláníme od článku a tak i od původní diskuse o méněcennosti a vícecennosti.

Dasa63
24. května • 10:03

j66: VŠ sice nabere 800 studentů , ale na konci studia je zase jen 200 absolventů. A je dobře, že každý kdo chce to může zkusit . ....... no jasně, ať to každý zkusí, ale ne za cizí prachy. když se bude platit školné v takové výši, která pokryje tyto marné pokusy blbů nebo lemplů, jak se vyhnout nástupu do práce, tak ať klidně studují až do smrti a zkusí to na všech školách v republice. pokud někdo bude studovat poctivě (což je měřitelné, protože se dělají zkoušky), tak mu na to klidně přispěju a ráda. školné mu klidně mohou na konci semestru vrátit, pokud bude mít výsledky na určité úrovni. administrativně to snad není takový problém.

j66
24. května • 8:25

Vzdělání nedegraduje, jsou obory, kde VŠ sice nabere 800 studentů , ale na konci studia je zase jen 200 absolventů. A je dobře, že každý kdo chce to může zkusit . A že když na to někdo nemá, tak se nemůže vymlouvat "za komančů jsem nemohla".................................................... Prostě dneska je potřeba doložit min Bc vzdělání na místo recepční, tak jsou školy , které to nabízí a samozřejmě studenti, kteří takovou školu studují. To je systémová záležitost.

Rybushka
24. května • 7:12

Dasa: aha, takže jsme se tímto posunuli zase o kousek dál - to Vaše rozčilování se není o VŠ a vzdělání jako takovém, ale o tom, že tam teď leze každý a že to degraduje, není uplatnění a tak..... jestli jsem to teda dobře pochopila, ten dlouhý rozčílený elaborát jsem nezvládla dočíst............ale to je problém jinde než v tom, že lidé studují. Je to o tom, že školy potřebují peníze a dostanou je za hlavu a tak chtějí mít co nejvíc hlav. Ale to s potřebností či nepotřebností souvisí až v xté řadě. Protože prostě jak ekonomy, tak humanitně či technicky vzdělané lidi potřebujeme... vysoké školy s výzkumem a vědou souvisejí setsakra úzce, vědce vychovávají.

Dasa63
23. května • 14:35

j66: a kromě toho kdybyste to četla, tak byste věděla, že jsem ve vystudovaném oboru pracovala, ale to není podstatné, podstatná je ta většina vyhozených peněz na nepotřebné vzdělání. naproti tomu se neinvestuje do vzdělání potřebného. jak vyplývá i z toho odkazovaného článku VK ml.

Dasa63
23. května • 14:33

j66: stačí se podívat do statistik a bude vám jasné, že jste v menšině (myslím vy, co pracujete ve vystudovaném oboru a využíváte vzdělání k práci), takže si mohu dovolit paušalizovat, protože je to na základě reálných čísel.

j66
23. května • 14:17

Daša: Paušalizujete, to že vy osobně jste vystudovala v oboru, kde jste nepracovala neznamená , že to tak má každý. Např. já pracuji nejen v oboru , ale přímo ve specializaci, kterou jsem vystudovala před 27 lety.

Dasa63
23. května • 12:47

mambule: celý problém se zbytečnými VŠ je zakopaný v práci Akreditační komise (šéfovou je soudružka Dvořáková), která akreditovala všechno, na co si kdo vzpomněl.-------------jo zažila jsem na vlastní kůži, dokonce jsem jedné takové nesmyslné škole psala i tu 500 stránkovou žádost o akreditaci a sledovala jsem (nedobrovolně) její akreditační proces. fungovalo to jako jinde - za prachy a s pár profláknutými jmény jde akreditovat cokoliv. v životě jsem tam neviděla učit ty politiky, kteří byli garanty kvalitní výuky v tom akreditačním blábolu. co vím ale jistě, že tam "vystudovali" někteří tak, že zaplatili dvojnásobek školného na začátku prvního semestru a za tři roky si přišli pro nějakého toho Bc. nikdo je tam nikdy neviděl. fakt, nekecám. jak jsem říkala, řešilo se to tam i soudně a někteří "TOP manažeři" byli i odsouzení. ale pochybuji, že vrátili dotace. studenti se rozdělili do jiných škol kde možná museli docházet aspoň na zkoušky, ale jinak se celkem nic nestalo. že by někomu sebrali diplom, o tom jsem neslyšela, i když prokazatelně nestudovali. také teoreticky mohou učit další povedené studenty... takže asi tak, nic osobního. znám i učitele, kterých si vážím, ale ti, s kterými jsem se setkala během těch 5 let, kdy jsem učila na středních školách, byli bohužel většinou z té opačné strany spektra. učitel, který si neudrží pozornost, nedokáže ani odslabikovat látku z knihy tak, aby někoho zaujal a u maturity si pak hraje na "hodného" a napovídá vlastním studentům, protože je nic nenaučil, toho si fakt nikdy vážit nebudu. a to vyjadřování o těch "dětech" (12-18 let) - hajzl, zmetek, debil, kripl... to když jsem slyšela, tak jsem měla chuť učit svého syna doma. většina samozřejmě zastávala názor, že by vše vyřešily fyzické tresty - jasně, když nezvládnu výchovu, tak zmlátím dítě - no hnus.

Dasa63
23. května • 12:34

mambule: Jinou možností je neplatit daně a všechno, včetně školství, platit přímo - no nevím, jak by se to většině lidí líbilo. Mně jo :-) --------- mně taky, ale máme tu lidi, kteří pomoc druhých opravdu potřebují a mám pocit, že nám nějak zanikají v záplavě flákačů, zneužívajících systém. Já jsem velmi solidární s těmi, kteří potřebují mou pomoc, ale dost mě štvou ti druzí. Mj. i proto, že není dost peněz pro důstojný život těch potřebných. Byla bych ráda, kdyby je úředníci dokázali do sebe oddělit, protože to je to, za co je platím, ne za buzeraci těch, co se zoufale snaží udržet při životě prací (a je jich stále méně). Druhá věc je, že kdybych nemusela platit polovinu z vydělaných peněz na tyto úředníky, uživila bych v pohodě všechny důchodce v celé rozšířené rodině sama :-) Je to mimo téma a moje fňukání by vydalo na knihu. Stát mě prostě štve. Štval mě vždycky, ale myslela jsem si, že to v tržním hospodářství s pestrým spektrem nezávislých stran bude fungovat lépe. Prostě jsem byla naivní i ve 30 letech. Dneska se více či méně těším, až budu v důchodu. Ne že bych počítala s nějakým státním důchodem, ale zase se naivně domnívám, že pak už mě to nebude rozčilovat :-D

mambule
23. května • 11:49

Dasa52: No a jestli vás to zajímá, celý problém se zbytečnými VŠ je zakopaný v práci Akreditační komise (šéfovou je soudružka Dvořáková), která akreditovala všechno, na co si kdo vzpomněl. Parlament každý rok přidělí sumu peněz pro vysoké školy a následně se schází orgán zvaný Konference rektorů, kde se bojuje o rozdělení peněz na jednotlivé univerzity. Váha všech (včetně soukromých) má stejný hlas, univerzit kterým říkám "okresní" a učí se tam ptákoviny je víc než univerzit poskytujících technické, přírodovědné nebo medicínské vzdělání - takže okresní univerzity si vždycky prohlasují dost tučné příděly peněz a na potřebné obory zbývá málo. Proto máme například málo zubařů, ačkoliv zájem o studium stomatologie je obrovský. Místo toho máme třeba genderová studia nebo spoustu všelijakých oborů, jejichž absolventi dělají úřednickou práci, kterou by zvládl gymnazista. Co s tím, nevím. Jakmile se "z oběhu" vyřadí ten test přímé platby (za potřebné záležitosti), v podstatě chybí jakákoliv zpětná vazba.

mambule
23. května • 11:39

mambule: Význam masáží už jsme probrali a co je pro koho důležité se dá opravdu jednoduše měřit přes peníze - na masáž (na výstavu, na koncert) jde především ten, kdo má zaplacené jídlo, složenky... Kritizující paní je právničkou banky a tohle hledisko je jí tedy zřejmě blízké :-) Se studenty opravdu neprobírám význam jednotlivých povolání nebo svoje názory, ostatně asi ví, proč si svůj studijní obor zvolili - kromě již zmíněného zdravotnictví a potravinářství zemědělská výroba (veterinární medicína, krmiva, hnojiva, ochrana proti škůdcům), farmacie, odpadní biotechnologie, biotechnologie produkující energii, prací a čisticí prostředky - nakonec i ty masážní olejíčky či co se tam používá :-) Takže hodně z toho není nijak dotované či placené z veřejných peněz (snad jen to zdravotnictví a dotace do zemědělství), ze zbytku plynou daně do státního rozpočtu a ze státního rozpočtu zase platy učitelkám biochemie :-) Jinou možností je neplatit daně a všechno, včetně školství, platit přímo - no nevím, jak by se to většině lidí líbilo. Mně jo :-)

Dasa63
23. května • 11:15

mambule: Tak s tou definitivou, to jsem třeba nevěděla, to je pozitivní informace - pokud to není jen formální krok. Já jsem ale také nemluvila o ničem jiném, než o tom, že statisíce lidí studují zbytečně za státní peníze, protože pak nevyužijí to, co studovali a pracují na místech, kde VŠ vůbec nepotřebují (i když to je i můj případ) a nebo potřebují, ale jiný obor nebo alespoň s jinou náplní. neříkala jsem nic o tom, že na VŠ mají učit svalovci se základním vzděláním, to by asi neklaplo, zejména když většinou učí z vlastních skript. obecně si prostě myslím, že studuje zbytečně moc lidí jen proto, aby nemuseli v 18ti do práce nebo aby naplnili ambice rodičů či co... a na snižující se úrovni vzdělání trvám. vidím to na našich mladých, syn a snacha oba vystudovali VŠ levou zadní a že by to byli nějací vědci, o tom žádná. snacha tedy za školné (ale soukromé školy jsou na tom ještě hůř, než státní, i když studovala leteckou dopravu, což není zrovna "obsahově prázdný" obor) a syn sice zadarmo, ale při zaměstnání a sorry, ta úroveň vzdělání, kterou mu to dalo, je fakt tristní (shodou okolností na fakultě biomedicínského inženýrství, takže nejsem v příspěvcích tak úplně mimo váš obor, jak si myslíte). Nechci nijak snižovat váš přínos pro společnost, ale nechápu, jak vzdělaný inteligentní člověk může snižovat význam ostatních povolání, jako to děláte vy. To většinou dělají jen zamindrákovaní pitomci. Kdybych vás za takovou měla, tak se s vámi o tom nebudu vůbec bavit. Já vám nepsala, že jste primitiv, bavím se obecně o tom, jaký je význam povolání a vzdělání a jaká je kvalita našeho školství "zadarmo". Ty uvozovky nejsou samoúčelné, špatně totiž snáším tohle slovo, protože NIC NENÍ ZADARMO, vždycky to někdo platí. Ten někdo jsou ti, kdo vytváří nějaké hodnoty a je spravedlivé jim dát možnost se vyjádřit k tomu, co platí, i kdyby to byl jen masér (například). Odsoudit někoho, na základě toho, jaké povolání vykonává (o čemž byl původní článek), je projev totátální arogance, povýšenosti a diletantismu. Já jsme například v životě prodávala v trafice, dělala u pásu v porcelánce, řídila dopravu v hnědouhelných dolech atd. Dělala jsem co bylo zrovna potřeba a co mě bavilo. A pořád jsem to já, i když na druhé straně jsem dělala vedoucí advokátní kanceláře nebo teď ve vývoji software (ten proklínaný MS, to je moje nynější hobby). Jak vidíte, ani já jsem svou VŠ v životě moc nevyžívala a mrzí mě to, že jsem nebyla schopná se v tom oboru prosadit tak, abych mohla pohodlně žít se svým platem. Za komančů jsem neměla šanci, protože jsem neměla správnou politickou příslušnost a po revoluci se trh změnil a můj obor (keramická průmyslovka a silikáty) přestaly být komerčně zajímavé. Prostě jsem se vydala jinou cestou a měla bych vrátit školné, protože i moje vzdělání někdo zaplatil zbytečně. Článek byl o tom, že nějaká blbka odsoudila snachu k doživotnímu teroru jen proto, že chtěla, aby si její syn vzal něco víc, než masérku (? - už ani nevím, jaké měla povolání) a to je podle mě dost rozšířený jev, který já odsuzuji. Já bych třeba brala, kdyby si můj syn přivedl na náš statek ošetřovatelku skotu, ale on si musel vzít dopravní inženýrku. Na vesnici, kde nejezdí o víkendu ani bus :-D Je to ale JEHO volba, JEHO manželka a tím pádem JEHO věc. Když s ní bude do smrti šťastný, budu šťastná i já. A rozhodně jí nebudu za jeho zády vyhrožovat, že jí udělám ze života peklo. Jemu jsem na začátku řekla svůj názor, když se mě zeptal, že dávám té slečně maximálně dva roky a pak odtud uteče a byla jsem vedle, jak ta jedle. Jsou spolu 8 let a v pohodě. A jestli učíte své studenty, že biochemik je Bůh a ostatní je póvl, tak jste prostě špatná učitelka - ale to já nevím, to si můžu jen domýšlet z vašich příspěvků.

mambule
23. května • 10:28

mambule: oprava: definitiva = smlouva na dobu neurčitou

mambule
23. května • 10:26

Dasa52: Tak hele, už mi to zas funguje. Myslím, že jste ten článek špatně pochopila vy- jeho obecné tvrzení je, že spoustu povolání dělají lidé, kteří mají formálně vysoké vzdělání bez kvalitní náplně, přičemž by jim stačilo vzdělání nižší a přesto kvalitní - tak jsem to aspoň pochopila já. Znovu se ale ptám - platí toto zobecnění i pro vyučující na vš, mají mít formálně nižší vzdělání než jejich svěřenci? A co se týče kvality vyučujících, na veřejnoprávních vš mají definitivu čili smlouvu na dobu určitou pouze profesoři, všichni ostatní procházejí pravidelně konkursem (dřív to bylo každých 5 let, nyní podle novely zákona o vš chodíme na konkurs každé 3 roky). A kdo se neosvědčí, musí si hledat práci jinde.

Dasa63
23. května • 10:07

mambule: VK ovsem píše o skolkach, zš a sš. Taky máte problém s pochopením textu? Píše obecně, ale explicitně tam píše, že pro ty, kteří nechápou složitý text, dává příklad ze školky. U vás se evidentně trefil, akorát že jste si to už nedokázala zobecnit :-D

mambule
23. května • 10:01

I já jsem pracovala mnoho let ve výzkumáku předtím, než jsem šla učit na vš. To píšu zvlášť, protože se mi objevily nějaké potíže s psaním příspěvků, tedy pokyn osudu se opět pro dnešek rozloučit.

mambule
23. května • 9:43

Dasa52: VK ovsem píše o skolkach, zš a sš. Tezko si predstavit, ze by na vš ucil stredoskolak anebo clovek bez praxe v danem oboru - coz je evidentne vase utkvela predstava. Na vs se dela paralelne vyzkum i výuka

mambule
23. května • 9:38

Rybushka: tak prece jenom potěšení?:-) jeste tedy k meritu toho clanku: tady v diskusi zaznělo mnoho argumentů ve prospěch masazi ve fitku. Proc tedy slecna maserka neni schopna si tu svou praci obhajit? Proc nevysvětlí, ze jsou masaze lepsi nez Lourdy? :-) a bylo by po problému.

Dasa63
23. května • 9:31

shodou okolností se na toto téma píše dnes v článku http://www.novinky.cz/komentare/403978-komentar-prof-drsc-ing-et-mgr-pani-ucitelka-mila-csc-phd-vaclav-klaus-ml.html
doufám, že vám Klaus ml. nepřipadá také jako primitiv, protože to už by bylo na klecové lůžko.

Dasa63
23. května • 9:18

Rybushka, mambule: nemluvila jsem o vědě a výzkumu, ale o studijních oborech, jejichž absolventi nemají uplatnění. to se týká i humanitních oborů, nebo tisícovek ekonomů, kteří studují ekonomii jen proto, že je to nejlehčí vysoká škola. stát se regulací počtu studentů na jednotlivých školách nezabývá a je mu jedno, že cpe peníze do studia lidí kteří nikdy nebudou pracovat ve vystudovaném oboru. sype tam prachy zbytečně a to mi vadí. kvalita výuky na našich středních a vysokých školách je mnohem horší, než za komoušů, a to je fakt, který se začíná zle projevovat v praxi. a školství, kromě základního, je tržní záležitost, pokud je placené a ne "zadarmo". pokud by si studenti museli školné platit, nelezli by na obory, které nemají využití v praxi, nekašlali by na školu, jak to dělají nyní, a něco by se naučili. dnes je pro ně důležitý jen ten papír na konci a jestli něco umí, je jim jedno, protože je to "zadarmo". u maturit člověk zírá, jaké základní věci studenti neznají. absolventi VŠ jsou v praxi nepoužitelní a trvá jim dalších 5 let, než se něco naučí. a jak už jsem řekla, neumí ani psát a číst s pochopením textu, což by se měli naučit už na obecné škole. no a vyučující by museli mít v placeném tržním školství nějakou standardní kvalitu, protože jinak by jim nikdo školné neplatil. obávám se, že diskuse je o ničem, protože když si učitelka myslí, že všichni ostatní jsou tupci, tak nemá smysl se s ní o ničem bavit, pouze si můžu myslet to, co si o nich už dávno myslím, že totiž až na výjimky jsou to lidé, kteří sami nic neumí a tak se "zašili" do školství, kde se to nepozná, protože nic neprodukují a za špatnou kvalitu absolventů je nikdo nepeskuje, hlavně když se sypou dotace a zřizovatel školy je spokojený. navíc většina z vyučujících nesnáší ty, které učí. přála bych každému rodiči sedět na poradě ve sborovně, co se tam o jejich dětech říká. asi by byli dost v šoku. co se týče chovatelů krav, tak na ty jsem přišla tak, že si mambule dělá zásluhy z toho, že je mléko na krámě, ale to mléko tam bylo bez buzerace úředníků stovky let před tím, zásluhou právě těch, kdo ty krávy krmí, kydají hnůj atd. bylo v lepší kvalitě, než dnes a to se netýká jen mléka. věda je u mě vymyslet nějaké zlepšení kvality produktu, zjednodušení práce, cokoliv, co zvýší kvalitu života. učit není věda a absolvování VŠ z nikoho vědce neudělá. také jsem vystudovala VŠCHT a nevymyslela jsem nic, o čem by psaly odborné časopisy a ostatním chemikům by z toho spadla brada :-D nepleťte si dojmy s pojmy. investice do vědy by se měly u nás naopak zvýšit a na zbytečné studenty, kteří si jen prodlužují mládí a studují do 30 (obvykle každou chvíli na jiné škole), naopak snížit. měla by to být zase otázka výběru (ovšem ne podle dělnického původu a politické příslušnosti) a měl by někdo kompetentní regulovat počet studentů podle potřeb praxe. a rozhodně by neměly být střední a vysoké školy "zadarmo" a to jak co se týče peněz, tak co se týče vědomostí, resp. nevědomostí, tolerovaných u zkoušek.

Rybushka
23. května • 7:27

Dasa: no, tak tohle je příspěvek, který si s tím původním o podřadnosti a nesmyslnosti masérů s ničím nezadá :)..........................
Vědu a výzkum potřebujeme, stejně jako masáže a kosmetiku, protože ti jedni nás posouvají dál a ti druzí nám působí radost a potěšení. Obojí je potřeba, jen to potěšení si každý zaplatí sám, zatímco u tý vědy tu výhodu lidi hned nevidí (málokdo si ten prášek, co mu ulevil od bolesti břicha spojí s paní učitelkou biochemie) , takže se to nikomu platit nechce.

mambule
23. května • 6:33

Dasa52: to co jste napsala je ukazkovy priklad primitivniho uvazovani. Skolstvi NENÍ na volnem trhu a tedy nelze rict, zda si na sebe vydela nebo nevydělá. Predpisy tykajici se kvality potravin si nevymysleji biochemici. Vse by mohlo vypadat treba takto: zakaznik si zaplatí za jidlo nebo za zdravotni sluzbu, vyrobce potravin nebo zdravotnicke zařízení si zaplati biochemika, biochemik si zaplati ucitelku. Nez zacnete priste plivat vzteky, zkuste myslet za roh nebo radeji za dva. A jak jste prisla na to, ze osetrivatel zvirat je podradne povolani? Jidlo potrebujeme denně...

Dasa63
22. května • 9:50

mambule: Sorry, mylně jsem předpokládala, že se v tom veřejnost orientuje. -------- to víte, my jsme všichni blbci z podřadných povolání, jen to vaše je nepostradatelné. akorát že si na sebe nevydělá. trh je otázka nabídky a poptávky. zřejmě tedy tak důležité nebude, jinak by jeho cena byla odpovídající jeho nákladům, nemyslíte? ne, nemyslíte. protože jinak byste nemohla psát to, co píšete. pro mě je situace jednoznačná: zatím co masérka si na sebe bez problémů vydělá a její příjmy budou vždy vyšší, než náklady na vykonanou práci, u vás je to přesně naopak - školné nikdo nechce platit a náklady značně převyšují příjmy, které plynou navíc ze státní pokladny. takže ať chcete nebo ne, živí vás ty masérky a další podřadní lidé. včetně mě, a sorry, ale mně se opravdu nelíbí, že musím nacpat půl milionu ročně do nesmyslných věcí, které jsou samoúčelné a dá se bez nich v pohodě žít. a sem patří jak učitelky ve zbytečných oborech, tak houfy nicnedělajících politiků a současně armáda tzv. nezaměstnaných, kterým se nechce hákovat, protože volných míst je dost. pro mě je každá práce, kde nenesete zodpovědnost za výsledek, zbytečná, tj. i ta vaše. protože vy nejste placená za to, jestli vaši absolventi něco umí nebo jestli najdou uplatnění v oboru, který vystudovali (za státní peníze), ale jste zaplacená za počet hodin (+nadstandardní dovolená), a škola má dotace za počet studentů. to je prostě špatně a já netvrdím nic jiného, než to, že kdyby měli vaši studenti zaplatit svoje studium (celé náklady samozřejmě), tak se na biochemii vykašlou. co budete pak dělat vy je otázka. pokud něco umíte, tak se uživíte, ale bohužel jsem se v době, kdy jsem učila, setkala spíš s takovými učitelkami, které by se těžko uživily něčím jiným. kvalita sboru byl jeden z hlavních důvodů, proč jsem toho nechala. postrádalo to jakýkoliv smysl. studenti se nic nenaučili (ostatně je to vidět na tom, jak píší úžasně česky a neumí si spočítat ani kolik mohou utratit), rodiče jim platili za lepší známky "sponzorské dary", ředitelka gymnázia chlastala a kradla (za čož jí i následně zavřeli), majitelka si za školné postavila vilu, místo aby vybavila školu, a "profesoři" (nevím, proč si tak říkají, když nejsou) nadávali na děti, které měli učit a vychovávat. nikdy jsem nepochopila, proč na školách učí lidé, kteří sami nic neumí a nesnášejí cokoliv mladšího, než jsou sami. takže každé masérky, u které mě přestane bolet hřbet, si vážím víc, než kohokoliv ve školství včetně ministrů. sama jste psala, že vaši absolventi pracují na tom, aby se mléko dostalo do krámu, jenže bez nich by se tam dostalo také a čerstvé, protože mléko, vážená, dojí krávy, o které se stará nějaký podřadný chovatel. když vaši biochemici neotravovali farmářům život, bylo mléko dobré. každý máme halt svůj pohled na věc. a ke školnému - ať se platí! školy budou jen pro bohaté a zřizovatelé škol si budou moci z rozkradených peněz přilepšit. mně je to celkem jedno, já už do školy chodit nebudu a vystudovaných nul bez uplatnění svého oboru je plná republika. jsem pro to, aby si KAŽDÝ zaplatil VŠECHNY své náklady na život (samozřejmě pokud není nějak znevýhodněn přírodou). problém je, že ne vždy ty peníze skončí tam, kde mají. to je asi důvod, proč není politická vůle ke schválení placení školného. jinde v Evropě to funguje, jenže tam se tolik nekrade.

helza
20. května • 17:43

Páni, 161 příspěvků. Tak to je co říct. Vlastně je to velmi příjemné, vzhledem k jádru pudla této diskuse.

mambule
20. května • 12:05

mambule: zatracenej opravník, snad ten konec přečtěte. Mějte se.

mambule
20. května • 12:01

j66: pardon, přehlédla jsem vás příspěvek pro mě. Myslela jsem přežití v podmínkách naší civilizace, tzn. při zachování nějakého minimálního standardu, který by umožnil přežití všech za současných podmínek a ne jenom těch nejodolnejsích jedinců. Ale ještě jednodušeji si ten žebříček hodnot každý sestaví, když má v kapse poslední pětistovku a týden do výplaty :-) ohledně vyhynutí lidstva - my tady v evropě vymreme daleko dřív na "pohodlí" než na genetické vady, třetí svět může být zdecimovan suchem, odpadky, případně hladem, až vyjdeme a nejde ho nikdo krmit:-)

mambule
20. května • 11:47

mefi: no já bych byla nejradši, kdyby syn zůstal ve špitále a nikam žádnou díru nedělal, takže v pohodě. Co se týče těch humanitních vzdělanců - luxus, který si zatím můžeme dovolit - obávám se ale, že jen v omezené míře - kolik absolventů těch oborů v nich také pracuje? Divadlo vs. fotbal je též otázka poptávky, tipla bych si, že fotbal se na rozdíl od divadla uživí sám, bez dotací. Může se nám to nelíbit, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeme dělat. Ono by se opravdu na volném trhu ukázalo nejlíp, co potřebujeme a co ne - to se týká kterýkoliv oborů činnosti, kdyby tam "ti nahoře" pustili do vzájemné konkurence všechno, včetně biochemicke vs. masáží :-) osobně bych se toho nebala. A už mě prosím omluvte.

mefi
20. května • 11:21

Jo tak jestli má synek zdravotní sestra JEN sportovní a relaxační, tak s tím fakt díru do čehokoli neudělá, to se neračte hněvat. Mám několik kolegů masérů (mezi nimi i IT, co to má jako koníčka) a ještě si nenaříkali na nedostatek klientely pánské či dámské.
A ještě bych se zeptala: kam v prospěšnosti řadíte archeology, kunsthistoriky, filology a jiné hodnoty neprodukující obory?
Taky už jsem slyšela názor, že divadlo u nás ve městě je zbytečné, protože tam dotyčný nechodí, zato by bylo třeba víc podporovat fotbal. Ale u něj to bylo dlouhodobé ovlivnění biochemických procesů v mozku v důsledku nadměrného užívání deriátů uhlovodíků....

j66
20. května • 10:17

mambule: Když nasadíme dost ostré kritérium, tak stačí voda a jídlo a v našich klimatických podmínkách něco na sebe. V tropech není třeba ani to oblečení. Takže by nebyli potřeba ani doktoři, přežije ten odolnější a silnější a jeho genetický potenciál. Např. moderní medicíana = doktoři a výzkumní pracovníci, kterých si tak ceníte a dělají dle Vás nadřazenou práci, umožní přežít a předávat genetické vady do dalších generací lidem, kteří by běžně neměli šanci. Myslíte že je to dobře? . Osobně si myslím , že z hlediska přežití lidstva, je takový postup škodlivý , Já takovou práci za nadřazenou rozhodně nepovažuji, ale nikoho nesoudím, za to že ji dělá.......................................................... Ano psala jsem, že nevidím v nějakých činnostech smysl, ale to neznamená, že jsou zbytečné, to asi ne, pro někoho smysl mají, minimálně pro toho, kdo za to dostane zaplaceno.

mambule
20. května • 8:09

mambule: ještě jednu připomínku - vůbec nejde o práci rukama či práci nekvalifikovanou, také již zmíněná paní na wc udržuje hygienu ve veřejném prostoru a to je mimořádně důležité.

mambule
20. května • 8:06

Rybushka: jenže vy jste nepsala o učitelkach, nýbrž o biochemickach ;^) i pro farah: kdybych skatulkovala lidí podle práce, tak jich dobrou půlku (všichni ekonomicky neaktivní) nezaskatulkuju a nikam bych se nedostala:-) už jsem taky psala o tom, že vidím rozdíl v práci řidiče rozvazejiciho krev vs. pizzu i když jde pořád o tutéž osobu, jestli vám to nestačí takhle tak už jsem v koncích.

farah.farah
20. května • 7:46

mambule: zkuste pochopit že já vás za nic co je v článku odpovědnou nečiním.;) Ale nevěřím tomu, že pokud dáváte na nějakou práci nálepku že je podřadná že zároveň vůbec nijak nesoudíte toho člověka, co ji vykonává. Protože podřadné je tedy už hodně silné slovo.

Rybushka
20. května • 6:33

mamabule : vy jste kouzelná :) nicméně to, že používali cíleně biochemické procesy neznamená, že si platili učitelku .....podle tohodle klíče si dovolím tvrdit, že tenkrát už taky souložili............a jinak asi trochu chápu, jak to myslíte - je to o tom, že k některým lidem přistupujeme ze začátku jinak, když nám jejich povolání či zaměstnání přijde divný. Když mi někdo řekne, že maká ve fabrice u pásu, budu ze začátku asi taky ostražitá, protože mi naběhne, že bude jednodušší, bude mít jiné životní hodnoty a jiné priority, ale vím,v že to nemusí být nutně pravda. Holt naučené vzorce - od mala nám cpou, že se máme učit, ať se nemusíme živit rukama...............Ale opravdu si nedovolím o komkoliv říct, že je podřadný. To je fakt silný slovo

mambule
19. května • 21:13

j66: byla jste to ale vy, kdo také psal o naprosto neužitečných pracích? Když si nasadime dost ostré kritérium, bez čeho neprezijeme (bezpečnost, zdravotní péče, jídlo,........) plus k tomu všechen servis okolo (energie, doprava, komunikace, .........) tak bychom se myslím všichni zhruba shodli, ale holt hodně lidí si to nechce přiznat :-) a pak jsou samozřejmě věci či služby, o které bychom neradi přišli, po někoho je to třeba filharmonie a pro někoho ty masáže :-)

j66
19. května • 20:07

mambule: Mně se líbí, že Vašimi příspěvky to tady trochu ožilo. díky ,že jste se nedala, i když s Vaším rozdělením práce na nadřazené a podžazené teda nesouhlasím. Ono i to rozdělení na užitečnou a neužitečnou práci je subjektivní.

mambule
19. května • 19:36

Rybushka: popravdě řečeno nevím, jestli první zemědělci, kteří cíleně využívali biochemicke procesy k úpravě potravin, znali již placený sex. Ajtaci na vaše kritérium asi nepřistoupí :-)

Rybushka
19. května • 19:17

hm....když tak nad tím dumám, možná by se mohla užitečnost povolání měřít podle toho, jak dlouho už je na světě :) .....řekla bych, že v tomhle žebříčku by na tom taková prostitutka byla mnohem mnohlem líp než biochemička :-D....... a jinak - doufám, že dceři nikdy do výběru nebudu kecat, i když mám samozřejmě taky nějaké představy o její budoucnosti. Ale myslím, že jediný důvod, proč jí budu přítele rozmlouvat, bude, když uvidím, že je nesmyslně žárlivý či jinak povahově narušený. A i tak si myslím, že na to budu mít vliv jak na počasí, protože ústa si musí každej nabít sám.

mambule
19. května • 18:29

farah.farah: zkuste pochopit, že nejsem zodpovědná za to, co si myslí a říká nějaká paní. Společné s ní mám jen to trideni prospěšnosti práce (což je samozřejmě částečně i subjektivní), a těch co dělají užitečnou práci (bez ohledu na to, zda je to práce užitečná zrovna pro mě) si vážím víc. Dospělým dětem do jejich života nijak nezasahuju a myslet si snad můžu svoje.

farah.farah
19. května • 18:18

mambule: Ano četla a v článku se jasně píše že kvůli tomu že vnímá její práci jako podřadnou ji zároveň považuje za podřadnou partnerku pro syna. To jí řekla přímo do očí a dokonce ji vyzvala k tomu aby vztah se synem ukončila......jen proto že nedělá denní důležitou práci na úrovni..to vám připadá OK? Odsoudit člověka jen podle práce a vzdělání, rozeštvat milující se lidi jen proto že víte "lépe" než syn jaké vzdělání a práci by měla mít jeho budoucí žena??? Práce chirurga jsem například já nemusela využít nikdy, kdežto práci servírek využívám každý pracovní den v době oběda. Tak že jen pro to že servírka nezachraňuje životy si opravdu nedovolím tvrdit že to je podřadné či dokonce nepotřebné zaměstnání. Bodle mne je na prvním místě člověk a to jak dobře svou práci dělá, protože pokud někdo práci fláká je to vždy průšvih ať už servírka nebo chirurg. Kdokoli kdo dělá svou práci dobře a s láskou je člověk na svém místě.

helza
19. května • 18:08

mambule: fakt je, že díky vám má tato diskuse rekordní počet příspěvků. :)

mambule
19. května • 17:58

lebahu: fakt jste přemýšlela a tohle je výsledek? Blahopřeji! :-D jen si klidně řekněte :-D

lebahu
19. května • 17:44

mambule: A já jsem zrovna přemýšlela, jestli nejste redakcí placený troll (za účelem zvýšení návštěvnosti stránek). Pokud ne, klidně bych si za tenhle výkon o honorář řekla.

j66
19. května • 15:21

helza: Jasně , že diskutovat na Dámě je podřadné, např. já to tu beru jako drbání u plotu. Prokrastinace, co jiného to taky je? :-))

mambule
19. května • 15:21

helza: mylíte se, volný čas občas trávím i naprostým blbostmi :-) ale nechtěla bych za ně být placená :-)

helza
19. května • 15:14

mambule: Já bych řekla, že je-li práce která je smysluplná nadřazená a práce nevýznamná je podřadná, pak totéž platí i pro volnočasové aktivity. A sedět u Dámy, číst tyhlety články a zůčastnit se těchto diskusí s námi podřadnými, je podle mého zcela bez užitku a oproti jiným smysluplným aktivitám naprosto podřadným způsobem trávení volného času. Což mě u vás udivuje, když se tak vyhýbáte všemu, co není pro život podstatné a důležité.

mambule
19. května • 15:04

lebahu: vy jste učiněna vestkyne a právě jste (nikoliv poprvé a asi ani naposledy) trefila kozla. Synek pracuje jako zdravotní sestra :-) a jestli je levej byste se musela zeptat jeho primáře.

lebahu
19. května • 14:58

mambule: Aha, odtud vítr vane, synek je buď levej nebo se mu nechce makat rukama, proto jsou maserky fuj. :-D

mambule
19. května • 14:54

Dasa52: já jsem psala něco o tom, že byste mě měla živit z daní? Asi jste to špatně pochopila: školné mělo být všude stejné, a zatímco řadu humanitních oborů by jejich náklady na výuku zhruba pokrylo, u experimentálně náročných oborů by náklady pokrylo jen z nepatrné části. Sorry, mylně jsem předpokládala, že se v tom veřejnost orientuje.

Dasa63
19. května • 14:49

mambule: pro upřesnění: prvním krůčkem mělo být školné (v případě medicínských a přírodovědných oborů pouze symbolické, pokrývající nepatrnou část nákladů).....
aha, takže jestli to dobře chápu, tak všude by se mělo platit školné, jenom vás bychom měli dál živit z daní. no tak já si provatizaci školství představuji jinak a naštěstí nejsem sama, takže máte smůlu. koho volím a kde jsem byla, když byly volby, po tom vám nic není, ale buďte v klidu, rozhodně to není nikdo, kdo je proti školnému.

mambule
19. května • 14:41

farah.farah: článek jste četla taky? Ten není o tom, jestli je slečna dobry člověk a bude z ní skvělá máma, ale o tom, že její budoucí tchyně považuje povolání maserky za podřadné. No a já jsem si dovolila tu drzost, že jsem se také přiznalak tomu, že některá povolání považuji za důležitá a jiná za podřadna ( tedy méně důležitá). Nikomu svoje názory nevnucuju - jestliže si myslíte že práce chirurga a práce servírky, kosmeticky nebo reklamní agentury je stejně prospěšná, tak si to krindypindy myslete. Můj nazor je opačný a už se mně to fakt nechce omílat furt dokola.

mambule
19. května • 14:32

mefi: to co píšete o maserech-zaměstnancích není pravda, hledají je i soukromé provozovny. Ptala jsem se dnes syna, který má kurs relaxačních a sportovních masáží, proč ten dzob vlastně nedělá, když je to zlatej důl a nesmírně užitečná práce, jak mě tu všichni přesvědčili. Prý proto, že se kluci z kursu vůbec nechytali, chlapi údajně ty masáže chtějí jen od ženských a ženské taky od ženských. Nemyslím si, že by kecal.

mambule
19. května • 14:27

lebahu: bozíčku, vy jste ale mimoñ. Reklama je snad nejlepší byznys, neprodukuje nic - je to čistě paraziticka záležitost. Nebýt reklamy, sice byste nevěděla, který prací prášek je nejlepší, zato byste měla všechno o třetinu levnější :-) na lidské blbosti se nejlíp vydělává, o tom je i reklama.

farah.farah
19. května • 14:02

mambule: tak jsem si pročetla konečně diskusi a nestačím se divit co to tu píšete. V prvé řadě a to mi připadá opravdu nejhorší je že tak strašně lidi soudíte..vlastně je jedno jestli je to dobrý nebo špatný člověk hlavně že má práci která ve vašem vidění světa je smysluplná. A nutíte i všem ostatním své hodnoty. Jako byste měla jediná patent na to jak by měl fungovat svět.
Nevím jaké máte vy životní zkušenosti ale já jako vysokoškolačka manažerka s velmi nadprůměrným platem mohu konstatovat, že na tom opravdu to jestli je člověk štastný nestojí.. člověk může mít mnoho titulů IQ až ke strupu a peněz jako šlupek a přesto to může být zapšklý zlý prázdný člověk se kterým se nikomu prostě nechce být.
Soudit zaměstnaní která navíc zjevně neznáte dokonce ani jako zákazník......to vypovídá opravdu jen a jen o vás. To vy jste si vět a práci rozdělila na podřadnou a nepodřadnou a proto furt musíte lidi cpát to těhle škatulek. Ale ono nic takového neexistuje to je jen ve vaší hlavě. Lidé dělají buď to co je baví, to co umí a nebo to co je uživí ideálně pak vše dohromady. A opravdu nevím proč by práce kde je kulturním zvykem dávat dýško měla být automaticky považována za podřadná... restaurace bez servírek fungovat nemůže tak že nejde o zbytečné zaměstnání..tedy pokud za zbytečné nepovqažujete komplet celý restauratérský průmysl, protože jste přesvědčena že lidi si mají všichni vařit doma. A to že vy osobně se stříháte a barvíte si vlasy sama ještě opravdu neznamená že kadeřník je nepotřebný, jednoduše, kdyby byl tak ta práce neexistuje. I si myslím že kolikrát kadeřnice za život udělá víc prospěšného pro lidi a především přinese více radosti než třeba taková manažerka ve farmaceutické firmě.
Navíc tímhle šíleným škatulkováním se úplně ztrácí člověk, kterého jste narvala do škatulky............je ohodnocen onálepkován a jako podřadný "vyloučen" a přitom to může být skvělá máma a vážně super člověk.......a to vy přes tu krabici do které jste ji narvala už nikdy nebudete mít šanci uvidět...

farah.farah
19. května • 13:40

j66: k vašemu dotazu co když pisatelka tu inteligenci a vzdělání nemá? No a není to jedno. muži pokud vím ve většině případů preferují ženu co je méně inteligentí a méěn schopná než oni, protože rovnocených nebo dokonce nadanějších žen se často bojí. Často xchtějí žewnu vůči které mohou být "živitelem rodiny" a hodně z nich preferuje spíše takovou co bude doma s dětmi než aby se hnala za kariérou, je to možná sexisatický stereotyp ale je v naší společnosti zatím docela rozšířený a zjevně to takovým párům docela dobře funguje tak že fakt nevidím problém v tom že by jim to nemělo klapat jen proto že ona má IQ 100 a on 130. Pokud to psala přímo slečna tak z toho jak se vyjadřuje je jasné že úplně tupá a přízemní a nevzdělaná není. Není fakt nikde psáno že s nějakou jadernou fyzičkou bude šťastnější. Myslím že ženy a matky si do tohoto samy příliš projektují sebe protože ten stereotyp funguje i opačně a my ženy zase většinou preferujeme když k chlapovy můžeme trošku vzhlížet, tak že preferujeme stejné a chytřejší partnery než jsme my. Ale chlapi to mají naopak spíš stejná a hloupější stejné a méně schopná...tak že vlastně spokojenost na obou stranách. a hlavně!!!!! Kvalitu vztahu opravu ale opravdu neurčuje vzdělání a inteligence. I zdělaná a inteligentní ženská může být studenej psí čumák nebo hysterka nebo žárlivka kdežto naivnější obyčejná holka ho může milovat celým srdcem a může mu vytvořit nádherné rodinné zázemí.

mefi
19. května • 13:28

tak mi to konečně docvaklo: masáž relaxační (či jiná pojišťovnou nehrazená) a erotická jedno jsou. Hodinky nebo holinky, obojí se natahuje! Bože!!! Maséra jako zaměstnance najdete POUZE ve státním zdravotnickém zařízení, zbytek pracuje jako OSVČ, byť třeba na několika místech. Podle stanoveného ceníku, na tuzéry se nehraje. Naopak ve zmiňovaném zařízení čekají aspoň pytlík kafe-:))

phoebe24
19. května • 13:21

Proboha, poruchy krvetvorby jsou dnes u nás velmi dobře léčitelné. Kde ta vaše hematoonkologie je? To jste všem pacientům dávali heparin nebo co?

lebahu
19. května • 12:21

PS: Kdy jsem si v práci paradoxně přišla naprosto zbytečná? Jako sestra na hematoonkologii... kdyby se člověk na hlavu postavil a rozkrájel, stejně všichni umřeli. Mohl jim člověk ten konec jenom co nejvíc usnadnit, jinak nemohl naprosto nic. Připadáš si jako převozník na onen svět... Tak prosím na tý biochemii krapet mákněte, jo?

lebahu
19. května • 12:00

mambule: Tak naštěstí tyhle názory nesdílí šéfové v reklamkách (a zadavatelé reklam, třeba na ty jogurty). Mám kámošku špičkovou grafičku, za svůj učitelský plat si domalujte nulu a myslím, že se moc nesekneme nakolik si její práce cení. Kolik "zůstane za nehtama" vedení agentury, to je další hodně vysoký číslo. Proč ti lidi proboha vyhazují tolik peněz za zbytečnosti? Kolikrát jsou to vzdělaní lidé na úrovni, majitelé nadnárodních společností a nepoznají, že reklama je zbytečnost?

mambule
19. května • 11:39

lebahu: ne, je to o tom, že názory mohou být různé.

lebahu
19. května • 11:34

mambule: to je nějaká soutěž či sázka jak bezdůvodně pourážet co nejvíc lidí?

mambule
19. května • 11:16

snoopy1: co myslíte, řidič který rozváží krevní deriváty a ten stejný řidič, který presedlal na rozvoz pizzy - je to totéž nebo ne? A to samé se stalo vam, je mi líto.... zbytečnějsi práci než je reklama už si stěží dovedu představit.

lebahu
19. května • 10:48

Takže co teda? Vzít na pomoc statistiku, nechat si vyjet seznam "vhodných" kandidátek přiměřeného věku, vzdělání, majetku, původu, rodokmenu, trestního rejstříku a politické příslušnosti celé její familie, IQ, dostatečně in zaměstnání, známostí, nechat si prověřit zdravotní stav kandidátek (se zvláštním důrazem na plodnost... to k tomu článku o jiné tchýni), zadat "fyzikální parametry... velikost prsou a barva vlasů... pozor, prověřit, jestli se v rodině po dětech nevyskytla obezita... potom vyfiltrované slečny přinést domů mamince k posouzení a vybrat tu jedinou a pravou? Statisticky by takové manželství mělo být maximálně šťastné. Že bych si na tom založila živnost? Sňatková kancelář? Jenom nevím, jestli by to bylo zbytné či podřadné zaměstnání.

j66
19. května • 10:31

lebahu: VŽDYCKY je taková varianta, ale šance bývají různé. A o tom to je.

lebahu
19. května • 10:22

j66: V tom případě bych teda hlasovala, aby se lidi nebrali, nenavazovali žádný vztahy... a ideálně nežili vůbec, nikdy nedělali žádný rozhodnutí... protože VŽDYCKY je varianta, že to blbě dopadne... a pak někdo přijde s tím "já jsem ti to říkal". :-D

j66
19. května • 10:17

Každý je strůjcem svého štěstí, ale pokud pisatelka už TED svádí problémy na budoucí tchyni, tak se mi to nezdá jako perspektivní vztah.

j66
19. května • 10:07

lebahu: Já to hledat nebudu, ale prominte moji aroganci , já empatická moc nejsem :-( , ve vašich příspěvcích moc pochopení také nevidím.
Vzdělání a práce samozřejmě není všechno, ale nějakým způsobem nás směřuje. A jo teplá večeře je skvělá, ale skutečně bude manželovi stačit mluvit doma jen o večeři a vypraných ponožkách? A nebude ta samá pisatelka za pár let si zase stěžovat, mám práci kolem dětí a on si mě neváží, s kolegyní se baví o akciích a se mnou ne. Nespí se mnou, sice jsem přibrala na těch 150kilo, ale já za to nemůžu, to je po JEHO dětech, a sex už ani nepotřebuji, ale to tchyně ho navádí, nikdy mě neměla ráda.............A vy se tu pěkně všechny do manžela pustíte jaký je to hajzl!!

helza
19. května • 9:18

farah.farah: Nějak jsme tady zbloudili mimo téma. K článku mě totiž taky napadlo přesně totéž. Maminka dlouho rozvedená, sama syna vychovávala. V tom je asi zakopaný celý pes. Znám mnoho takových i velice hodných, milých a laskavých žen, i obětavých. Ale jedno jim naprosto chybí. Tolerance. I když to na první pohled nevypadá. Jsou tolerantní, ale nedokáží tolerovat něco, co ony odsuzují. K tomu asi člověk musí dojít postupně pouze dlouhodobým soužitím v rovnocenném partnerství. Podobný problém si asi nesou i jedináčci. Samozřejmě nic se nedá generalizovat - výjimka potvrzuje pravidlo.

helza
19. května • 9:10

j66: A pokud lebahu něco psala o obyvatelích "Afriky, Ukrajiny, atd." (zřejmě šlo o migranty), pak je naopak 100% obhajovala.

helza
19. května • 9:07

Mno, já měla ex s maturitou a já měla VŠ. Když jsme se rozvedli, taky mě napadlo, že je to v tom vzdělání. Dnes mám už skoro 40 let muže bez maturity, je sotva vyučený a jsem v manželství tou nejšťastnější (a věřím, že on taky). Jeho IQ možná podle někoho není "na mé úrovni", ale co se týká sociálního IQ, tak to mu nesahám ani po paty. A o to v manželství kráčí.

lebahu
19. května • 8:57

j66: Ale on se chce kluk ženit, mít děti, manželku, rodinu, třeba teplou večeři a vypraný košile... nechce po večerech diskutovat o významu Jiráska pro českou literaturu. A ženit se bude on, ne maminka. Maturita je nějaká záruka kvalitního manželství či kvalitního člověka? Znovu připomínám, on se chce ženit, nepřijímá nového zaměstnance.
PS: Kde jsem pohrdala těmi Ukrajinci a Afričany? To mi fakt nějak nesedí k sobě samé, jsem z toho volaká zmatená.

j66
19. května • 8:47

Milé dámy, a co když je to prostě tak, že pisatelka utáhla přítele na fyzický kontakt, pěknou tvář atd a to vzdělání a inteligenci prostě nemá? Mmch já taky chci aby si moje děti našli rovnocenné partnery, tj. minimálně tu maturitu by měli mít. Věděla jsem jakou mají školu u všech zatím nevážných známostí mých dětí. Je celkem jasné, že výběr vzdělání a práce určuje i okruh známých atd. ..............................................................................Ted tady odsuzujete budoucí tchyni, že pisatelce řekla bez obalu co si myslí, V předchozím článku jste odsuzovaly muže, který chtěl aby se jeho žena slušně oblékla do společnosti. Nedávno tady lebahu odsuzovala obyvatele Afriky, Ukrajiny, atd. přestože tam nebyla a měla kvalitiní informace asi z Blesku. Takové jednání snad není povýšenecké a arogantní?

lebahu
19. května • 8:35

snoopy1: V klidu, pro mě podřadnou pedikérku v podřadné a zbytné reklamce udělali třeba moc hezký polepy na auto. Už si na sebe vydělaly několikasetnásobně, zvlášť na vesnicích místní drbny zajímá, co to stojí naproti u Pepinky za auto a když zjistí, že Pepince jezdí pedikúra až do domu, chtěj taky (a naverbujou i Mařenku a Lojzičku s Boženkou z druhé strany vsi). My podřadní prostě držíme pospolu :-D

snoopy1
19. května • 8:23

Mambule: Jsem na pochybách, jestli jsem tedy podřadná nebo ne. Jsem grafik a pracuju v reklamce - takže podřadná. Předtím jsem vytvářela učenice do škol - stejný grafik, ale zjevně bohulibé zaměstnání. Nemáte páru, jak se tento obor za posledních pár let rozvinul a o čem to vlastně je.Prosím vylezte ze skleníku, o životě venku zjevně nic nevíte. Služby, které nevyužíváte, nejsou na světě zbytečně. To je to stejné, kdybych řekla, že nemám ráda mlíko, tak všechny kravíny, ošetřovatelé .... a biochemici jsou podřadní?

Mata69
19. května • 8:07

Armana: jinak naprosto souhlasím s tím co píšeš. Zoufalou snahou se nastávající tchyni zavděčit nic nevyřeší. A rozhodně o tom mluvit s přítelem. Může totiž taky zjistit, že prostě nad maminku není a lepší vztah ukončit teď nebo až s dětmi.

Mata69
19. května • 8:05

lebahu: hlavně nesmí brát dýška!

lebahu
19. května • 7:58

Elynor: To bude ono, proto to nechápeš, lidi na úrovni mají ty hodnoty jasně poskládaný. Není synek náhodou taky prostitut? Třeba opravář praček nebo televizí? To je úplně zbytné a podřadné zaměstnání. :-D

Mata69
19. května • 7:53

Elynor: no tak nakonec jestli se snacha nevdala pod úroveň! :-)

Elynor
19. května • 5:33

Ajta krajta - mně až teď, se značným zpožděním, došlo, že vlastně vůbec nevím, jaké vzdělání má moje snacha, jestli má nebo nemá maturitu, a v jakém oboru. Se synkem jsou spolu 10 let, mají dvouleté dítě, a mě doteďka nenapadlo to zjišťovat, jestli se syn náhodou neoženil "pod úroveň" - akorát že v jeho případě by to bylo těžké, on sám totiž nemá maturitu, sakra pes, my jsme teda rodina :-)))

Armana
18. května • 21:37

Nečetla jsem to množství názorů, ale ten můj je takový, že partnerova matka si k Magdě dovolí jen to, co jí ona dovolí. Chápu že to hned nejde, ale při dalším ponižování bych měla připravenou odpověď, slušnou, ale ráznou.
Ostatně, titul před jménem ještě nezaručuje inteligenci. A ta té paní rozhodně chybí.
A chyba je že se s tím Magda nesvěřila příteli. Buď on pochopí a dá přednost partnerce, nebo se rozejdou. Pořád lepší než léta trpět a skončit v blázinci.

Rybushka
18. května • 21:24

Jejky....tady je to dneska hustý :-)
I když je to možná spíš k pláči, tak jsem se opravdu pobavila - miluju lidi, který maj totiž vždycky jasno, přesně vědí, co je správné a jak to má být. Kdo je ten správný a kdo je ten špatný, kdo je něco víc a kdo je podřadný.
A vůbec - mají naprosto jasno, jak má život vypadat a co je zbytné a co je nezbytné, co je důležité a co nedůležité................a nejvíc mě dojalo, že vlastně ten problém je v dýšku - njn, učitelce na VŠ nikdo tringelt nedá :-D

farah.farah
18. května • 18:46

Páni dneska je tu tedy živo no diskusi jsem ještě nestihla přečíst tak k článku. Myslím že hodně záleží na tom jaký má vztah s partnerem a ak moc je do budoucna nutrný styk s tchýní. Pokud na ní partner nijak nelpí a jsou schopni společné návštěvy omezit tak na 2 do roka. Tak bych se toho až tak nebála, pokud je ale chlapec spíše typ maminčin mazánek který má s mamkou skvělý vztah, často se s ní vídá a je tak trochu mazánek, může se snadno stát že ho časem skutečně naočkuje respektive že ji budou muset vídat příliš často a bude jí za života dělat peklo. O tom co jí skoro tchýně řekla by si s ním měla promlvit. Konec konců jsou partneří a měli by si umět věřit a podržet jeden druhého i v tkaových situacích, nějak jí úplně nevěřím že mu to neřekla jen proto že se s tím chce vypořádat sama, spíš si myslím že se bojí jeho reakce, že by jí nevěřil a postavil se na stranu matky které to dost možná při konfrontaci popře.Zkrátka ani tak nepotřebuje řešit vztah s tchýnáí jako mít jistotu že se na partnera může spolehnout.
Vždělání jako takové či práce je nepodstatné, to že si syn vezme právničku nebo doktorku nijak nezaručuje že bude šťastnější ale tohle nemám moc cenu matce která si ani nedokázala udržet manžela vysvětlovat........

helza
18. května • 18:01

mambule: Nějak mi to nedá, přece jenom musím vstpupit. 1) Relaxační masáž, kterou nepovažujete za potřebnou, přeci nemá s erotickou masáží vůbec nic společného. A potřebná je - pro vás možná ne, ale mnohé, snad i dle vašeho názoru potřebné profese, (například zubař, chirurg, pošťák, řidič autobusu a všechny fyzicky namáhavé profese) se bez občasné pomoci maséra neobejdou. A věřte, že i někteří lidé se sedavým zaměstnáním trpí takovými bolestmi zad, nebo hlavy, že by jistě raději zaplatili za tu masáž, než za vzdělání. Ona se ta hierarchie potřeb totiž v takové situaci rychle změní.........................................................................................................................................2) Mluvíte o autocenzuře a upřímnosti. Ale klást vzdělání nad potřebu žít bez bolestí a být schopný se pohnout, je taky projevem určité autocenzury. Přinejmenším potřeby "nebýt za buranskýho vidláka". ........................................................................................................................................3) Znovu jsem si přečetla článek a nikde se nepíše o tom, že by Magda neměla maturitu. Vůbec se tam nepíše o výši jejím vzdělání. Pouze o tom, že pracuje jako masérka ve fitcentru. Tedy - poskytuje masáže sportovní, možná i ty, kterým vy říkáte zdravotní. A je docela možné, že má i vysokou školu. Dcera studovala farmacii, nicméně hlásila se po maturitě i na fyzioterapii (pracovala by možná jako masérka) a ta se studovala buďto na lékařské fakultě, nebo fakultě tělesné výchovy se specializací na sportovní masáže.........................................................................................................................................4) Já a lebahu nežijeme mimo svět a nejsme idealistky. Nicméně argument, že většina národa dělí lidi na ty lepší a horší, jenom to tají, je argument stejný jako že všichni kradou a kdo tvrdí že nekrade, ten lže, nebo je trouba. I já mám VŠ, dokonce jsem byla vždy brána jako geniální matematik. Po 68. roce jsem v rámci prověrek ze školství "byla odejita" a leta se živila jako uklízečka. A tak dobře vím, kdo nade mnou ohrnoval nos a kdo si mě vážil bez ohledu na mou profesi - ti, kteří byli skutečně někdo a opravdu něco uměli, ti se nade mnou nikdy nepovyšovali.

mambule
18. května • 17:22

mambule: pro upřesnění: prvním krůčkem mělo být školné (v případě medicínských a přírodovědných oborů pouze symbolické, pokrývající nepatrnou část nákladů). Školné měla v programu ods, top a sso, proti školnému vystupovala cssd, kscm, ano, lidovci, zelení, piráti...

mambule
18. května • 17:15

Dasa52: :-D tak taková úroda zastánců privatizace školství mě docela překvapuje. Kde jste všichni byli, když byly volby? :-D

Dasa63
18. května • 17:06

mambule: no to rozhodně, pokud si budu moci vybrat. zatím tu možnost nemám a učitelky živit musím, i když nechci. pokud by si měl každý platit své vzdělání sám, tak byste se asi těžko uživila, na rozdíl od popeláře, masérky nebo pedikérky nebo třeba hajzlbáby, jak tu někdo psal.

mambule
18. května • 17:00

Dasa52: super, tak vy jste další, kdo bude platit masérky místo učitelek :-D ono vás asi bude víc, jinak už by byly VŠ privatizovane. Co se týče mezd masérek - zaměstnankyň, píše se to v různých portálech nabízejících zaměstnání včetně webu úřadu práce. Standard je 10 kKč hrubého, takže si myslím, že se tam počítá s příjmem tuzeru stejně jako v pohostinství.

Dasa63
18. května • 16:54

mambule: tak se nebavte, já jsem teď přišla a bavit se budu. mně přijde například povolání masérky nebo pedikérky mnohem důležitější, než učitelka biochemie se zvráceným žebříčkem hodnot. jen neposuzuji povolání podle příjmu, jako vy. a rozhodně jste úplně mimo, jestli si myslíte, že masérka žije z minimální mzdy + tuzérů. ostatně nechápu, jak jste na to přišla, když jste u ní nikdy nebyla a nesnášíte to. psali to v Blesku? :-)

mambule
18. května • 16:45

mambule: omluva pro lebahu - teď koukam, že s placením vzdělání by měla problém jaštěrička, ne vy.

mambule
18. května • 16:42

Dasa52: mně připadá docela přirozené, že člověk má nějaký žebříček hodnot a že se to týká i hodnocení různých povolání. Vám a taky např. Helze to připadá nenormální, pro vás má všechno stejnou cenu. Tento postoj považuji za idealistický, tak svět ve skutečnosti nefunguje, a v tom se prostě nedohodneme, asi nemá cenu se o tom dál bavit.

mambule
18. května • 16:36

Zebruška: no já mám spíš pocit, že to všichni napalili mně :-D

mambule
18. května • 16:34

lebahu: vaše tchýně byla paranoidní, ale o relaxačních masážích (snad na ně probuh nikdo nechodí s tím, že mu NEDELAJI dobře :-D ) a následným pokusům o navazování známostí je článek (berme ho jako realitu). Takze v tom vidím malinký rozdíl ;-)

Dasa63
18. května • 16:32

mambule: Snad vás uklidní, že i pedikúru považuji spíše za zdravotnický než za kosmetický úkon :-) ----------Neuklidní. To, co tady píšete, je arogantní, povýšené a nesmyslné. Na masáže, ať se jedná o relaxační, sportovní nebo třeba thajské se čekají fronty a rozhodně nejsou masérky závislé na tuzérech. Každé zaměstnání musí někdo vykonávat a pokud člověka baví, dělá ho pořádně a uživí ho, tak není žádné "méně významné". Malé děti to vědí tak chtějí být kadeřnicí, popelářem, kosmonautem atd. Až když z nich vyrostou pokrytci, vláčení konzumním způsobem života, tak začnou vše posuzovat podle peněz, které za to mohou získat.

lebahu
18. května • 16:26

mambule: To je asi tak podobný názor (na ty masérky a mladé muže, kterým dělá dobře, že na ně sahá) jako když jsem dělala ve špitále noční a bývalá tchýně byla přesvědčená, že tam celou noc souložím s doktorama (protože to bylo v televizi v tom seriálu přece). Až doteď jsem měla pocit, že mluvím s inteligentní osobou se sice svéráznými názory, ale že je "v obraze". Nic, tohle fakt nemá smysl.

Zebruška
18. května • 16:24

mambule: ano, to máte pravdu, u některých lidí na diskusích autocenzura nefunguje. Ale jen naprostý zbabělec neřekne v realitě lidem do očí, co si myslí, aby na něj neukázali prstem, zato anonymně na internetové diskusi to všem krásně napálí. Tak na takové lidi se zas já dívám přezíravě.

Zebruška
18. května • 16:21

A k těm tuzérům - taky mě nějak nikdy nenapadlo dát tuzéra třeba kadeřnici... Proč taky. Spropitné dávám v restauraci, ovšem pokud je obsluha strašná, pomalá a neochotná, pak nedám ani tam nic a taky se s klidem dívám, jak čišník třepe výmluvně taštičkou, a čekám, kdy konečně ty drobný vyloví :-) Ale to se zas nestává tak často, takže ano, v hospodě vcelku pravidelně dávám, jinak ne. A ještě na okraj - moje "podřadná" kadeřnice je skvělá žena, mistryně ve svém oboru, stále se učí nové věci, aby šla s dobou, kromě toho má velký rozhled a takovou tu přirozenou moudrost a navíc je velmi laskavá a empatická, což některým "méně podřadným" pracovníkům zase chybí... Jinak na masáže a manikúry taky nechodím, protože také nemám ráda, když se mě někdo cizí dotýká, snesu jen občas tu práci kadeřnice, protože slušný účes si prostě sama neostříhám, ale přesto bych nikdy o někom, kdo tyto práce provozuje, neřekla, že má podřadné zaměstnání. Nic není podřadné a na nikoho, kdo pracuje, se nekoukám skrz prsty. Opovržení si zaslouží snad jen ten, kdo by mohl pracovat, kdyby chtěl, ale nechce, válí se a bere dávky.

mambule
18. května • 16:18

lebahu: to je milá lebahu, tím, že se lidí přetvařují - do očí vám nikdo neřekne, co si myslí, ale jen to co si má správně myslet. Prostě autocenzura. Vždyť se podívejte, jakou jsem dostala virtuální nakládačku - ve skutečnosti by to nikdo nechtěl. Nebuďte naivní. A zkuste si raději všimnout, jak moc funguje autocenzura i zde v různých diskuzích, někdy je to sranda. Mmch vy jste se tu onehdy vydávala za výživovou specialistku, že ano ;-)

lebahu
18. května • 16:12

mambule: Tohle asi nemá smysl, jenom prosím těmito názory příliš neočkujte studenty. Kupodivu od opravdu vzdělaných lidí, takových, kterých si člověk váží (tím, že pracuji převážně se seniory, tak i ve věku, kdy tak nějak již pochopili "o čem ten život je") , jsem nikdy podobný názor na podřadnost některých prací, či dělení lidí podle vzdělání, práce, majetku... na "kvalitnější" a "ty méně kvalitní" nikdy nezaslechla ani v náznaku.

Zebruška
18. května • 16:11

Óóóóóó, no to jen zírám, co se dnes děje :-) Takový to byl nenápadný článek, o nepříjemné budoucí tchýni - a co se z toho strhlo! :-) Jinak tvrzení o podřadných povoláních mě taky docela nazvedlo. Nemyslím si, že by se o nějakém povolání dalo říct, že je podřadné. Můžeme se dohadovat, které je lepší a které horší (tady dost záleží na úhlu pohledu pisatele, neboť to, co vyhovuje jednomu, může druhý považovat za strašnou práci), můžeme přemýšlet, které je nezbytné a které zbytné, které potřebujeme míň a které víc a proč, ale tvrdit o nějakém, že je podřadné???? To mi teda přijde hodně přes čáru a řadím se k těm, které s tímto nemůžou ztotožnit. A také takové vyjádření považuju za hodně nabubřelé a povýšené. Fuj.

mambule
18. května • 16:05

K vašemu druhému příspěvku: znovu připomínám, že na moji profesísi mně ptala Mata, sama jsem to nevytahovala. Že se tím můžete udávit je váš problém.
Zpet k článku - fakt netusim, proč se diskuse točí kolem mě osoby, a to tak trapnymi komentáři.
Slečně bych poradila dodělat si kurs zdravotních masáží - trvá řádově týdny. Pokud jí ta profese vyhovuje, mohla by pak pomáhat nemocným a na tom už by nikdo nemohl najít chlup (na rozdíl od relaxačních masáží, které navštěvují mladí muži, protože jim dělá dobře a zvou masérku na rande - budoucí tchýni se nedivim, že ji toto kontaktní zaměstnání nejde pod nos). K tomu potřebuje maturitu - jestliže ji nemá, dodělat - maturitu má dnes 90 % mladých a pokud slečně chybí, opět jistým způsobem chápu tchýni in spe, že ji považuje za "jenom masérku". Maturitu ovšem může využít i jinak.

mambule
18. května • 15:57

lebahu: uf. Mléko není produktem biochemie, ale jeho kvasné deriváty už ano a především, všechny potraviny musí přicházet kontrolou (mraky unijních předpisů a vyhlášek), analýza potravin je vedle zdravotnictví nejčastějším uplatněním našich absolventů. Zruste eu a budete mít v krame mliko od krávy :-D a obejdete se bez biochemiku. Ano, vysoké školy bývají prvním cílem nenávisti různých zakomplexovaný jedinců s diktátorů, na tom se shodneme. Katastrofa takového kalibru snad nehrozí, ale od státního bankrotu bylo řecko jen krůček s Argentina ho prodělala doopravdy. A teď si představte situaci, že státní kasa bude na dně, bez možnosti půjčky, a školství půjde také na volný trh. Co myslíte, budou lidé platit spíše vzdělání svým dětem nebo si masáže? O vás už víme, že vš byste dobrovolně neplatila, takže ve vás mají masérky naději :-D

lebahu
18. května • 15:48

A jinak... existence servírek, masérek, kadeřnic a jiných podřadných služebných duší jest nutná. Zvyšujeme sebevědomí tchýním a biochemičkám. Vždyť by chuděry neměly na koho machrovat se svou úrovní a společenskou prestiží. :-)

lebahu
18. května • 15:32

mambule: Jo tak to jo, ta bílá věc, co se prodává v obchodě pod názvem "mléko" je fakt prodiktem biochemie (možná i genetického inženýrství či jaderné fyziky), v tom se shodneme.
ad katastrofa... za posledních 100 let u nás (velice zjednodušeně)... byly katastrofy či nějaké velké změny tři. 2. světová, převrat 48 a pak zpět 89. A hádej kdo to odskákal jako první? Němci vysoký školy zavřeli rovnou, po prvním převratu šli od válu ti, kteří nebyli "kádrově OK" (bez ohledu na to, jestli něco uměli nebo ne), pár jich dopadlo i hodně blbě a 89 naopak zase ti, kteří se "příliš namočili" (opět bez ohledu na to, jestli jsou odborně na výši či ne)... Takže hodně velkej pozor na to co si přeješ, mohlo by se to snadno splnit.

j66
18. května • 14:27

Elynor: Když jsem fakt nepokojená , tak si taky nechám vše vrátit do koruny, je docela sranda pozorovat číšníka, jak jakoby hledá drobné , třese kasír taškou apod :-)) Když jsem fakt spokojená tak mi naopak dát dyško i větší žádné problémy nečiní. Ale dyška v hospodě není jen náš problém, na podzim jsem byla v Berlíně, v jedné hospodě s kyselou kelnerkou nám automaticky přičetli 10% , druhý den o ulici dál perfektní obsluha a žádné dýško na účtě připočítaný nebylo, těm jsme to dali dobrovolně.

j66
18. května • 14:26

Jaštěrička: O dobrovolnosti tuzérů bych teda dost pochybovala. Se skřípěním zubů je dávám v restauraci , jinde ani náhodou.

mambule
18. května • 14:15

lebahu: kráva dojit bude, ale do obchodu se mliko nedostane. A jogurt už vůbec ne :-) a fakt se tu nehodlám hádat o každou pitomost. Co se týče servírek a masérek nenavrhuju vůbec nic, jak už jsem psala, každý svého štěstí strojvedoucím. Ne že bych si přála nějakou krizí nebo katastrofu - chraň pámbu - ale v takových situacích se ledacos ukáže. A už pá.

lebahu
18. května • 14:07

mambule: bez biochemie nebude kráva dojit? A co navrhuješ udělat s tou armadou servírek a masérek? Pracák nebo rovnou střílet?

mambule
18. května • 14:06

Jaštěrička: ještě jsem tu a jen v rychlosti: mojí práci nefinancuji granty, granty financují materiál pro výuku studentů ( jde o extrémně drahý obor na spotřebu i přístroje), zbytek viz níže. Obecně "nepřispívat na provoz VŠ, pokud dotyčný nechce - nedělá to dobrovolně, je běh na dlouhou trať - zvolte ve volbách strany, které prosadí, aby si studenti platili vše sami - a nebudete nedobrovolně přispívat. Ale mám takový dojem, že po ničem takovém není poptávka, vždyť i školné (které by pokrylo jen zlomek nákladů) vyvolalo bouři odporu :-)

Jaštěrička
18. května • 13:57

mambule: Řeč nebyla o užitečnosti povolání (stačí nalistovat o pát stran zpět), ale o podřadnosti práce. Nepleťte si hodinky a holinky. A v podstatě z jiného úhlu pohledu ty granty, které financují vaši práci, jsou hodny podstatně většího opovržení než tuzéry - ty aspoň ti lidé dávají dobrovolně jako důkaz svojí spokojenosti s danou službou, na granty vám přispíváme všichni, ať chceme nebo nechceme, ač o smysluplnosti některých se dá velmi zdárně pochybovat.

helza
18. května • 13:50

Elynor: Myslím, že v tomto nejde o nic zásadního, ani divného, ale o zvyk. Já vpodstatě nikam moc nechodím, takže nejsem zvyklá spropitné dávat a ani nedávám. Ale když platím a nemám drobné, tak když mi to momentálně nevadí, kovový drobáky si vracet nenechávám. Co by mi vadilo, tak to, kdybych si všimla, že kdo dává, je lépe obsloužen, než ten, kdo nedává. Tam by se už ode mne spropitného asi nedočkali.

helza
18. května • 13:43

Mata69: Možná právě ono dělení na užitečné a neužitečné ukazuje nejvíc. Jelikož cítit se skvěle po masáži, potěšit se krásnou písničkou, slunečným dnem a úsměvem svěží a mladé servírky je nesmírně potřebné a užitečné. I v nejhorších chvílích války, i v koncentračních táborech, v nejhorších hrůzách na bojištích lidé přežívali díky takovýmto okamžikům - polibek dívky, harmonika, píseň, dopis z domova, ...

Elynor
18. května • 13:42

Aha - tak se spropitným jsem taky asi "divná" - dávám jen v restauracích a hospodách, třeba kadeřnici nebo masérce by mě fakt nenapadlo něco navíc dávat, a tuhle jsem překvapeně zjistila, že jsou lidi, kteří dají dýško třeba i dopravci PPL, například. To jsem teda zírala. V těch restauracích spropitné dávám, když je dle mého názoru za co. Když není, tak nic. Jasně, taky jsem četla, že se jaksi automaticky předpokládá dávat 10 - 15% z ceny jako dýško, ale já si myslím, že to není automatické, nýbrž dle zásluh. Takže si klidně nechám vrátit přesně do koruny a ty vražedné pohledy obsluhy vydržím, nebyla jsem spokojená, nebude dýško, jednoduchá matematika.

mambule
18. května • 13:38

Mata69: bez učitelů biochemie se lze jistě krátkodobě obejít, ale bez biochemiku kleknou všechna zdravotnická zařízení okamžitě. Zítra nebude mliko a za týden ani pivo :-) tak se tu zas chvilku mějte.

mambule
18. května • 13:36

Jaštěrička: netusim, v čem vidíte frnak nahoru - na moje zaměstnání se mně ptala Mata a tak jsem ji odpověděla. Existence nezbytných, užitečných a vcelku zbytečných profesí je pro mě naprosto jasná. Zkuste si představit, co i by se stalo, kdyby mávnutím kouzelného proutku zmizely ze světa fitka a relaxační masáže - asi vůbec nic :-)

helza
18. května • 13:33

Mata69: Ano, dedukuju pouze z toho, co píše. A ano, mohu se mýlit. Příčin může být mnoho, může se obávat infekce, může mít třeba toxoplasmózu, (i ta může kdovíjak posunout psychiku) a cokoliv jiného, což nikomu nepřeju. Nicméně vysoká inteligence (což vzhledem k práci mambule předpokládám), nechuť k dotekům cizích osob a jakási snaha skalkulovat svět (nevím, jak jinak to pojmenovat - prostě všemu přiřadit nějakou hodnotu a vše nějak spočítat) - to vše pohromadě ... takový Dr. Sheldon v sukni. Nicméně, ať je to tak, nebo jinak, vždy raději předpokládám, že člověk má ke svému jednání nějaký vážný důvod, tedy nějaké onemocnění, nebo hendikep i když jsem možná za blbku. Vadilo by mi a to hodně, zařadit kohokoliv do kategorie "když se stane z trouby písař, hned si myslí, že je císař" (nebo jiné podobné) a jakkoliv ho soudit. V tom bych si musela být opravdu na 100% jistá, což nikdy být nemohu. Proto jsem raději směšná.

Mata69
18. května • 13:32

mambule: vám to spropitné nějak moc leží v žaludku.

Mata69
18. května • 13:32

mambule: no, tak doufejte, abychom se neobešli i bez učitelů biochemie.

mambule
18. května • 13:31

Jaštěrička: ano, máte pravdu, základní výzkum je také svého druhu luxus. Ale nikdo tam nebere tuzery :-) samozřejmě úklid a odvoz odpadků je důležitá práce, tvrdila jsem snad něco jiného? Kde jste v mých příspěvcích četla kritiku potřebné, byť nekvalifikované práce? Možná byste si mohla uvědomit, že příprava jídla na servirkach nezávisí a dokonce existují restaurace se samoobsluhou, tolik k tomu chcipnuti hlady bez servírek :-D Jinak já již nepracují ve výzkumu, pouze učím a případně granty sháním na výuku.

Jaštěrička
18. května • 13:22

mambule: Obejdeme se v případě nedostatku peněz v podstatě i bez základního výzkumu a bez činností pod granty, který financují i všichni ti z těch vámi považovaných "podřadných" zaměstnání ....když už byste teda chtěla jít až na dřeň. Uvažujete opravdu dost zcestně. Což vám s klidem můžu napsat z pozice toho otitulovaného, kterého obor z vš stále živí (nicméně bez grantů,jsem člověk praxe). Na tohle téma byla nedávno moc pěkná debata ve Státech, osatně se o tom zmínila i madam Trumpová v diskusi o imigrantech, kteří tyhle "podřadné" práce dělají - bez nich totiž všichni ti akademici a hvězdy showbusinessu a "nadřazená" individua shnijí ve špíně a odpadcích, případně chcípnou hlady (vždyť servírky jsou skoro jako prostitutky,což), a velká města totálně zkolabují. Jakým právem tedy mají (máte) frňák nahoru? Ony jsou různé druhy inteligence A u některých ač s vysokým IQ se ta sociální inteligence limitně blíží k nule.

mambule
18. května • 12:56

Samozřejmě že to ví z toho, co píšu :-D Ráda bych polemizovala s docela obecným názorem helzy, že každá práce je stejně důležitá. Pokud má někdo hluboko do kapsy, fakt si rozmyslí třeba skákání padákem, koncert za 2000 Kč nebo třeba tu masáž. Bez toho všeho se dá obejít. Naproti tomu je spousta povolání, bez kterých se neobejdeme. Z kategorie "pohodlí, zábava, zážitky" není nutné nic.

Mata69
18. května • 12:34

helza: a ty víš, že mambule trpí tímhle syndromem? Nebo jen dedukuješ z toho, co píše?

mambule
18. května • 12:31

mefi: akademický život je peklo? :-D to se vám jen zdá, protože jste ho nezvládla a šla dělat masérku.

helza
18. května • 12:20

lebahu: já bych s tou namyšleností v tomto případě byla opravdu velice opatrná, tihle lidé nesmírně trpí, bohužel někdy ani oni sami neví proč, natož jejich okolí, které je šmahem a rychle odsuzuje.

lebahu
18. května • 11:46

Elynor: však píšu že poslední kapka, ne jediná příčina. Pokud jsi někde autem či na kole, máš možnost se posunout jinam, po celodenním pochodu s rancem na zádech je člověk vděčnej za to co je. A k těm kolotočářům... Dospělejma očima jsou možná zbyteční, ale pohledem pětiletýho kluka je autodrom, řetízkáč, lítací nafokovací balonky, opice na gumičce a cukrová vata jedna z nejdůležitějších věcí na světě. Tobě v patnácti nikdo nevystřelil papírovou růži?

j66
18. května • 11:37

Elynor: Ani já si nemyslím, že dobrou hospodu EET zlikviduje. Myslím si ale, že všechny ty hlášené údaje je možné zjistit z databází, kam se už dnes ty údaje hlásí. Jen je jednodušší tu povinnost hodit na hospodského než zreorganizovat danové úřady a státní správu a samosprávu. Mně osobně tyhle centrální dohledy fakt dost děsí, např. párování faktur centrálně apod. Myslím, že to je zneužitelné a také se to zneužije,

Elynor
18. května • 11:28

No a k "podřadným" povoláním - ano, jsou taková, a řadím mezi ně především nejrůznější kartářky, jasnovidky a věštkyně, potom valnou většinu léčitelů, a taky podstatně velkou část všelijakých podomních obchodníků a cesťáků s šuntem všeho druhu, dále kolotočáře a prodavače pouťových cetek, a v neposlední řadě i pracovníky některých zcela zbytečných a neužitečných nadací a spolků, které vykazují nulovou činnost, kromě vyplňování papírů pro nejrůznější granty.

Elynor
18. května • 11:19

Mno, ono s těma hospodama je to trošku jinak. Ty došly zrušení proto, že tam žádnej nechodil - místní si koupí lahváč a zůstanou doma, je to levnější a pohodlnější. A turista tam přijde jednou za uherský rok, pokud přijede autem, dá si nealko pivo nebo nějakou vodu, a to je celý, protože malé vesnické hospody vesměs nevaří, a vrchol kulinářského umění je tam tlačenka, utopenci a naložený hermelín. V horším případě jenom slané tyčinky. A pokud turista přijede na kole nebo přijde pěšky, a dá si pivo, zjistí, že je hnusné a zvětralé, neb sud narazili před měsícem. Takže ve výsledku taková hospoda fakt nemůže přežít. A popravdě žádná škoda. Naštěstí jsem na svých cestách potkala i dost hospod, kde se tohle vyjmenované neděje, je tam plno lidí, dobré jídlo, uměj tam natočit pivo, a ještě se na hosta usmějou, a takové hospody nezlikviduje ani elektronická evidence tržeb, jenže je to jako všude - podstatný je ten hospodský, jak to vede.

mefi
18. května • 11:08

No lebahu a to se prostituujete za bílýho dne-:)) Vemte si, že já mám dnes "vedlejšák" ve fitnescentru-:), začínám ve 3, končím ve 21.30. U sebe to mívám podobné...a pak se divím dotazům sousedek A co ty vlastně děláš?

lebahu
18. května • 10:57

Jistě, a příští rok místo na dovolenou budu šetřit na elektronickou pokladničku. A nebo se na to vykašlu a půjdu na pracák. Jako od novýho roku polovina hospodskejch na malých vesnicích.. Pokladničky byly poslední kapka. Takže člověk na vandru jde třeba 50 km přes 10 vesnic a všude hospoda zrušená. Fakt radost. Ale možná to zavřeli proto, že nalít znavenýmu pocestnýmu pivo a ohřát párek je podlézavost hraničící s prostitucí. Co by tomu vědecké pracovnice řekly! :-D

Mata69
18. května • 10:53

j66: jojo, hned si zjisti jaký má lebahu místně příslušný finanční úřad a nahlaš to. Co když ty stvrzenky fakt nedává, hlásit to, je tvoje občanská povinnost. Ostatně pan Babiš o to velice usiluje, cosi takového zavést.

Jaštěrička
18. května • 10:50

zuzkasim: To je takový oblíbený klišé a předsudek, že se takto chovají mámy, co vychovávají děti samy. Nemám kolem sebe ani jednu takovou. Většinou jsou totiž rády, když děti vypadnou z domu a mají konečně čas i pro sebe.Je to spíš o tom, jeslti ta máma má i jiné zájmy než rodinu.

Mata69
18. května • 10:49

j66: jiný pohled na věc vidím v tom, že někomu přijdou jisté služby nepotřebné - pro něj. OK. Ale jestliže řekne, že jsou podřadné - to je povýšenost a nadřazenost.

j66
18. května • 10:44

lebahu: Jestlipak dáváte účtenku, když berete hotovost? Žalovat se nemá, ale hlásit se to musí :-))

lebahu
18. května • 10:35

No nic mám na 11 zákazníka, odjíždím se prostituovat. Očekávejte pikantní podrobnosti, pravidelně mi nechává 10 Kč dýško, budu se museti snažiti, ať si za ty prachy taky užije. Jo a neříkejte to Andrejovi, já ty dýška mám místo stravenek. :-D

Jaštěrička
18. května • 10:34

mambule: Jste to teda zas rozhrábla..pedikérka nebo masérka jsou zkrášlovací služby? Servírka taky? No potěš koště. Zalezte radši někam.

mefi
18. května • 10:28

Lebahu, známou neškatulkujte-:)) fakt za to nemůže. Mám kamarádku psychiatričku, která si v rámci obhajoby docentury šla na rok a půl stoupnout za pult do obchodu s dámským prádlem...Těm, pro které jsme my "služby" , prodavačky nevyjímaje, podřadné, shodně se Švandrlíkem říkám: " s vojáky netančím, já jsem úřednice" . A na to vojín Voňavka odpověděl:"tak si polib p...,ty náno pitomá" . Co chcete, potrefená husa.

j66
18. května • 10:24

Někdy se zdá jako nadřazenost a povýšenost jiný pohled na věc. :-(

lebahu
18. května • 10:20

helza: A víš žes na to možná kápla? Mám známou, kdo není minimálně "dáma z banky" jako ona, ten je póvl a taky na ni nikdo nesmí sahat (ta to má včetně mužů, svobodná, bezdětná přes 40) Asi ji z kategorie " namyšlená kráva" přehodím do škatulky "nemocná".

Mata69
18. května • 10:16

mambule: jiný názor snesu. Nesnesu nadřazenost a povýšenost.

helza
18. května • 10:15

Mí a exmanželovi rodiče, kteří byli nejprve dobrými přáteli, se jednoho dne krutě pohádali kvůli "úrovni". Exmanželova maminka totiž prohodila v dodrém mínění něco ve smyslu, jak moc jsou rádi, že si mě jejich syn vzal, přesto, že moje rodina má mnohem nižší úroveň než ta jejich. Byli oba dělníci, nebyli ani vyučeni, ale měli drahé auto, barák a zahradu a chodili skvěle oblečeni. Mí rodiče byli lékaři, otec docent, přednosta kliniky, oba po několika atestacích. Ale neměli auto, bydleli v nájemném bytě, měli jen dvě děti, spíše dluhy a já si přešívala odložené hadry po maminčiných kamarádkách. Takže mí rodiče se cítili být víc - úroveň hodnotili podle vzdělání. Exmužovi rodiče brali úroveň dle majetku a peněz a tak se citili být vysoko nad nimi.
........................................................................................................................................Myslím, že každý jsme jiný a každý jinak prospěšný a každý má svou hodnotu v něčem jiném. A tak, jako je v lidském těle nepostradatelná hlava stejně, jako srdce, plíce, žaludek i to střevo, ba i ten konečník, tak i v lidské společnosti je rovnocenně potřebný, užitečný a hodnotný každý člověk a každé povolání.
Ano, jsou takoví, kteří dělí lidi na áčka, béčka a tak, jenomže kriteria má každý ta svá. Já lidi nedělím, každý má své chyby, "každej je nějak švihlej" i nějak skvělej. Pokud bych ale měla některou chybu zdůraznit, asi bych vyzdvihla pýchu, ta je totiž matkou mnoha dalších nekalostí (je i prvním ze sedmi hlavních hříchů).

mefi
18. května • 10:15

Mata 69: má to těžký, akademický život je dřina a peklo:-(( Nemůže to tady přiznat, ztratila by tvář. A, pravděpodobně,nezná nic jiného, nemůže za to, líp to zkrátka neumí.

mambule
18. května • 10:14

Mata69: nejste bývalá kádrovačka? Je snad článek o mě? Nesnesete jiný názor? Přeskočte se....

Mata69
18. května • 10:13

j66: OK. ;-)

Mata69
18. května • 10:09

mambule: jeden příspěvek za druhým ukazuje vaše kvality.

mefi
18. května • 10:09

Nevíme-li si rady s nepřítelem, nařkneme ho z duševní choroby, to znali už ve staroněku. Nic to nemění na tom, že označovat člověka, který brání svoji práci, nebo taky cizí, za potrefenou husu, je přinejmenším nevhodné. Taky mě bavíte. Nebo - dovolím si za kolektiv - nás.

j66
18. května • 10:09

Mata69: Já neposuzuji jejich lidskou kvalitu. A takhle korpulentní osoby jsem v profesím o kterých se bavíme - masáž, kosmetika, kadeřnictví ani neviděla. Masáž je fyzicky dost náročná, ty kila budou prostě překážet. Nebo kadeřnice, která je vlastně pořád na nohách, , S takovou nadváhou se tyhle práce podle mne nedají kvalitně vykonávat a já bych se k nim prostě neobjednala.. Je to můj názor a nikomu ho nevnucuji.

mambule
18. května • 9:58

Mata69: mě taky baví kejhani postižených hus a diagnózy na dálku. Zatím pa.

Mata69
18. května • 9:58

j66: mám přátele na obou stranách spektra. A můžu si o jejich stavu těla myslet co chci (oni o mě jistě taky), ale vážně to nic neubírá na jejich lidských kvalitách.

j66
18. května • 9:50

Mata69: lebahu: Takhle obezní lidé ve mně prostě nebudí důvěru. Výrazně hubení - anorektičtí taky ne.

Mata69
18. května • 9:47

Dámy, dnes mě vážně bavíte! :-)))

Mata69
18. května • 9:46

j66: proč? jestliže tu svou práci dělá skvěle, tak proč ne?

lebahu
18. května • 9:45

j66: Pokud umí (a tahle sakra umí), je mi úplně šumák jak vypadá.

mefi
18. května • 9:45

Mambule,děkuji za radu, jak se slušně živit´a neprostituovat u toho. Dovoluji si Vás ujistit, že diplom a "společenské postavení" nevypovídá nic o kvalitě jedince, jeho erudovanosti. Vy nesnášíte, když na Vás někdo sahá...Já zas, když takováhle frajle, jak říkala naše babička "hogo fogo z pavlače" ohrnuje svůj přírodou dobře formovaný nosík nad někým, koho druzí potřebují. A taky říkala, že příroda není nekonečně štědrá při rozdávání předností-:)) Mimochodem, masáž je docela solidní dřina...někoho učesat taky. A až vás sekne hexenšus, přeju vám dobrou, úžasně nepodlézavou, rehabilitaci ve státním zdravotníckém zařízení-:))

helza
18. května • 9:44

mambule: Naprosto vás chápu, vidíte svět očima člověka, kteremu není fyzický kontakt příjemný, ba naopak. Relaxační masáž by pro vás byla nejspíš utrpením. Velmi pravděpodobně vám Aspergův syndrom brání pochopit, o čem se tady píše. Pocity jako takové vám nic neříkají a cokoliv neužitečné a nepraktické vás doslová pálí. Světu přesto odevzdáváte užitečnou práci a to je skvělé.

lebahu
18. května • 9:44

mambule: tam bude možná zakopaný pes, tím že nikam nechodíte, máte zkreslenou představu jak masáže apod probíhají a vidíte to jako lepší prostituci.

j66
18. května • 9:44

lebahu: Tak teda k 150-kilové personě bych nešla ani masáž ani na kosmetiku ani k holiči.

lebahu
18. května • 9:37

Až půjdu na masáž, musím to Blance říct, že vykonává práci zbytečnou a nedůstojnou, že ta hromada zákazníků jí stejně platí jenom proto, aby ji zvali na rande a čučeli jí na zadek, že jim o masáž vlastně nejde, ať maže dělat něco jinýho, třeba hajzlbábu. Abyste rozumněli, Blanka je těleso zvící 150 kilo, věku neurčitého, figury zápasníka řecko římského ( Blani promiň). A má zlatý ručičky. Ale co by pro tu důstojnost neudělala, to neva, že ji to x desítek let slušně živí, haranti přestanou studovat, manžel zanechá učitelování a pomaže třeba k lopatě aby to utáhli, přece se chudinka nebude dál ponižovat!

j66
18. května • 9:32

Já masérce, kosmetičce kadeřnice žádné dýško nedávám. Nechápu proč to dělat, platím jí tolik kolik si řekne, dělají samy na sebe tak předpokládám, že cenu mají spočítanou tak jak jim vyhovuje. Jediné kde dávám dýško je restarace a to jen proto, že personál jsou zaměstnanci,. I tak to nemám ráda, myslím že cena za službu by měla být taková, aby zaměstnanci dostali normální plat a dýško bylo fakt ocenění nadstandardu. Bohužel je dyško prostě povinné, tak jako v Egyptě bakšiš. Navíc jsou to nezdaněné peníze a předpokládám, že to Babiš začne za chvíli pořádně stíhat :-))

mambule
18. května • 9:27

mefi: nemějte obavu, žádná obluda fakt nejsem - při kontaktu se studenty ani nejde být neupravená, měli by ze mě srandu. Příroda však ke mně byla laskavá a tak zvládám úpravu zevnějšku vlastními silami. Veškerou cizi péči o tělo, jakékoliv osahávání cizí babou upřímně nenávidím a čas strávený v příslušných provozovnách považuji za dokonalé ztracený - když mě okolností vzácně donutí do té holirny fakt zajít, můžu tam netrpělivostí vyletět z kůže. Tož tak. A pokud bych měla doktorát z filozofie a nechtěla zůstat v akademickém prostředí, patrně bych si udělala státnice z jazyků a šla učit na sš. Ale když jste spokojená, tak mě fakt neřešte.

mefi
18. května • 9:26

No vidíte, lebahu, to by mě taky zajímalo...

lebahu
18. května • 9:22

Hele jak se správně podlézá zákazníkovi? Já je většinou zdrbu na tři doby, že si ty nohy zas nemazali. Oni mi teda většinou ten tringelt stejně dají ( nějak se za to ne a ne stydět), ale že když budu dostatečně podlézavá, mohla bych konečně zbohatnout. Jenom prosím neraďte žádné sexuální služby ( jak naznačuje mambule), na to už nejsem ve formě ani já ani zákazníci, většinou senioři 80*. Děkuji za rady. :-D

Mata69
18. května • 9:17

mefi: mambuli grantová komise nikam na rande nezve, protože nevyužívá těch zbytných služeb :-)

mefi
18. května • 9:12

Mambule divte se jak chcete a čím chcete! Tak, jak jste se prozatím popsala, se mi jevíte jako doc. Eckhertová, což byla především vědecká pracovnice. Tu pozval na rande pouze sněžný muž s výkřikem:NEVYHYNU!! Mimochodem, ze zlaté klece akademického života jsem odkráčela právě kvůli těm grantovým komisím, mě na rande zvali. Na rozdíl od klientů-:))

j66
18. května • 9:12

Diskuzi o podřadné práci vidím jako mlohem zajímavější než stokrát probírané téma " hnusná tchyně (budoucí)" :-)). S mambulí bych souhlasila v tom, že některé zaměstnání fakt moc smyslu nepřinášejí. Jestli je to zrovna (masérka ...) to bych asi neřekla, sama také chodím na masáž, na řasy, kosmetiku. Já spíš nevidím žádný smys v neustálých auditech, prověření toho, že jsem do firmy koupila metr, kde za olik a proč nebyl koupený v sousedním krámě levnější a podobný opruz. Hlašení na statistický úřad, to je také chuťovka, nikdy jsem nepochopila jak z těch sečtených čísel může být rozklíčováno něco smysluplného Nebo když po každé návtěvě autoservisu, mi x-krát někdo volá jak jem byla spokojená.Přesto si netroufnu tvrdit, že taková práce je podřadná. Každý se snaží dělat co může a když to ještě k tomu umí o to je to lepší. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Pokud se vrátím k článku, tam se nepíše co dělá přítel, usuzuji, že nějakou manažerskou nebo jinou kancelářsko práci, asi ivýnosnou a pro někoho se třeba pohybuje v "snobské" společnost - viz nedávná diskuse o oblákání. A pak je i dost pravděpodobné, že se jejich názory třeba na bydlení, oblékání, výchovu dětí budou výrazně lišit a "budoucí tchyně" to jen bez obalu řekla.

mambule
18. května • 9:11

zuzkasim: samozřejmě jakákoliv práce je lepší než se válet na dávkách, s tím souhlas. Ale i ta paní z veřejného WC mi přijde užitečnější než relaxační masérka apod., ne nadarmo se říká POTŘEBA ;-)

mambule
18. května • 9:08

mefi: naopak šéf podlézá mně, je rád, že mě má :-D a u grantové komise aspoň nehrozí, že mě bude zvát na rande - jak se to stává slečně z článku :-D Vám se divím, ale každý svého štěstí strojvedoucím....

Mata69
18. května • 8:49

mefi: potlesk ode mne ;-) Má to každý nastavené jinak, já bych bez své kadeřnice, bez své kamarádky masérky nemohla být! Jednak chci chodit upravená mezi lidi (a sama sebe prostě neostříhám), jednak odcházím od masérky jako znovuzrozená. Nikdy, opravdu nikdy by mne nenapadlo jejich práci považovat za podřadnou. Ba naopak, já jí vidím pro mne velmi přínosnou. Zůstává po nich velmi spokojená zákaznice. Jo, a nemyslím, že by některá z nich podlézala, díky své odbornosti mají zákazníků a zákaznic dost.

zuzkasim
18. května • 8:46

mambule: Trochu více pokory by to chtělo... Já si naopak vážím každého, kdo svoje jakékoliv povolání dělá dobře a s nadšením. I hajzlbabka, která má na svěřených místnostech čisto a třeba mě rychle pustí s malým dítětem, kterému se zachtělo právě nyní a dlouho nevydrží, nechá si pak v klidu zaplatit až po vykonané potřebě a ještě se na nás usměje, má můj obdiv. Vážím si těch lidí i proto, že vůbec pracují, neleží doma s vidinou snadno získaných dávek od státu, které nejsou o mnoho nižší než jejich mzda. Že jim stojí za to každé ráno vstát, obléct se, vážit cestu do práce a otravovat se třeba s osobami, kteří se na ně dívají jako na lidi s podřadným povoláním.

mefi
18. května • 8:43

Vážení mambule, doc. Dr. a Csc. Jsem podřadná masérka závislá na tuzérech s doktorátem z filozofie, prostě polointeligentní poloběhna. Nedělám "správné" zdravotní rehabilitační, ale Vámi zavrhované aromaterapeutické, Bowenovu, lymfatické. Chodí ke mě několik zubařů, pár chirurgů, cos vědeckých pracovníků. Tuzéry mi nedávají, dávají kontakt stejně "zhuntovaným" kolegům a známým-:))Považujete-li "odpočinkové" služby za zbytné, vypovídá to hodně o Vás. Je to Vaše věc, ale ohrnovat nos nad kadeřnicí nebo masérkou, protože musí podlézat klientovi...Vy zase podlézáte šéfovi katedry a grantové komisi-:))

mambule
18. května • 8:25

Mata69: jistě, ty tuzery (a k tomu se pojici jista podlezavost k zakaznikum) se obvykle vyskytují v souvislosti se zbytnymi, tedy špatně placenými službami. V podstatě je nevyužívám.

Mata69
18. května • 8:18

mambule: psala jste o výši platu, o závislosti na tuzerech, tudíž vám nepodsouvám vůbec nic. Jsou to vaše názory a nemá smysl je vám vyvracet. Za "zkrašlovacími službami" zůstávají například spokojení zákazníci, upravené zákaznice, odpočinutí po masáži, s upravenými vlasy, nehty...obličejem. Pro vyučujícího biochemii nejspíš absolutně zbytečné služby. Ovšem tvrzení postrádající jakoukoliv pokoru nebo prostě jen obyčejnou lidskou úctu k jakémukoliv zaměstnání. Rozlišovat jestli za někým "cosi zůstává" je velice ošemetné. Asi sama žádných takových služeb nevyužíváte.

mambule
18. května • 8:08

Mata69: ještě jednou a pomalu: není to podle příjmu, je to podle smysluplnosti té práce. Baví vás hodně podsouvat ostatním, co nenapsali?

mambule
18. května • 8:07

Mata69: podsouvat mi něco, co jsem vůbec nenapsala. Za podřadná zaměstnání považuji taková, která nepřinášejí velký užitek (dejme tomu práci v reklamní agentuře, abych urazila zase někoho jiného) a po člověku jaksi nic moc nezůstane. A pokud se to pojí s přijímáním tuzérů, tím hůř. Což se týká všech všech všelijakých zkraslovacich služeb. Tedy s tou potenciální tchýni bych si sice ne co do formy, ale do obsahu nejspíš skutečně rozuměla. Pokud vás to skutečně zajímá, učím biochemii na VŠ.

Mata69
18. května • 8:02

mambule: ahá, některý masér je podřadný a některý ne. Je to podle příjmu. Kdo má nízké příjmy, dělá podřadnou práci. Dobrý názor, vy si s tou tchyní z článku podejte pravici.

Mata69
18. května • 7:59

lebahu: je mi jasné, proč to nadzvedlo zrovna tebe ;-) mambule asi nikdy nepotřebovala služby pedikérky, dobré masérky (kdy fakt ani doktor nepomůže se svými zázračnými injekcemi), možná ani nechodí ke kadeřnici a nebo ano a blahosklonně jí dá spropitné. Aby se ta chudinka kadeřnice mohla rozšoupnout. Osobně bych si netroufla o ŽÁDNÉM povolání říci, že je podřadné - možná tak prostituce, ale i to má svoje opodstatnění a de facto oficiální povolání to není.
To co mambule napsala to je opravdu neuvěřitelné, že je někdo schopen takto uvažovat. Fakt mě zajímá co dělá ona.

mambule
18. května • 7:58

lebahu: vzhledem k těm bolavým zádům píšete o rehabilitační masáži, což je (stejně jako sportovní masáž, kterou zmiňuje mata ) něco jiného než relaxační masáže, kterým se podle všeho věnuje slečna z článku. Plat relaxačních masérek je o něco málo vyšší než minimální mzda, tedy pokud pracují jako zaměstnankyně a ne jako osvč. Závislost na tuzerech, pokud má příjem k něčemu vypadat, je zřejmá. Snad vás uklidní, že i pedikúru považuji spíše za zdravotnický než za kosmetický úkon :-)

lebahu
18. května • 7:24

Mata69: Jelikož se živím jako podřadná pedikérka, tak mě to nadzvedlo velice. Ale pamatuju si svou snobskou matku, jak všem na bráchové svatbě z příbuzenstva nevěsty furt říkala, že jsem zdravotní sestra (což jsem, ale po 20 letech buzerace od doktorů, vrchních sestrer a pacientů jsem velice ráda na volné noze). Asi je to fakt podřadný. Ale čoveče jak mám skalpel v ruce, zatím mi to do ksichtu žádný zákazník neřekl. :-D Je zajímavý, že na sestru (tu jako nepodřadnou) si otevře hubu kde kdo (špitál, obvod, domácí péče... pro lidi je to něco jako lepší služka, navíc "zadarmo", tedy z pojištění). Jako pedikérka nemám problém, že by na mě byl někdo hnusnej.

lebahu
18. května • 7:16

K příběhu: Tchýně je kráva. Tečka. To je neměnný fakt. (Tahle tchýně, ne každá, aby nedošlo k mýlce.) Proti tomu se nedá nic dělat, to je potřeba přijmout. Chyba ovšem je se tchýni za každou cenu snažit zavděčit, nechat se udupat do role podřadné chudinky. Proč? Když i kdyby se jí dárek apod. náhodou do vkusu trefil, stejně ho programově sepsuje? Tak se jí prostě zalíbit nesnažím. Obleču se normálně, chovám se normálně, nepodlízám, dárky nedávám a hotovo, styky se snažím omezit na nejnutnější možnou míru. Nejste svoji, nevidím důvod proč matce přítele něco kupovat jako sama za sebe. I jako manželé jsme vždycky dávali rodičům dárek jako za nás za oba. Takže nechte přítele, ať matince koupí co chce, pokud jste pozvaná na oslavu, kupte kytku a hotovo. Jaký s babou štráchy? Jestli se jí pugét nebude líbit, ať ho hodí do popelnice, její boj.

Mata69
18. května • 7:06

lebahu: koukám, že tě to taky pěkně nadzvedlo!

Mata69
18. května • 7:05

mambule: podřadná zaměstnání???! No tak to byste si asi s tou tchyní z článku dobře rozuměla. Možná vás překvapí, ale znám se s kadeřnicí, která má velmi slušnou živnost a velice slušně jí to živí. Asi byste se divila. Je špička ve svém oboru, a troufám si tvrdit, že má mnohem lepší příjmy než v jiném, dle vás "nepodřadném" zaměstnání. Mám kamarádku, která je masérkou a jestli je pro vás podřadné dělat masérku naší reprezentaci v jistém sportu - tak pak nevím, co pro vás je "nepodřadné" zaměstnání. Je to tím, že jsou to služby? Takže i prodavačka, opravář, každý, kdo provozuje jakoukoliv službu, je pro vás podřadné zaměstnání jen proto, že se slušně chová k zákazníkům? Docela by mne zajímalo vaše zaměstnání. Abych věděla co je dost na úrovni.

lebahu
18. května • 6:57

mambule: Tak prosím NIKDE tuhle svoji teorii o podřadnosti nějaké práce neventiluj. Nějaká "podřadná" servírka by ti mohla flusnout do kafe (a oprávněně). Až tě budou bolet záda a pojišťovna už ti nezaplatí ani prd (případně ti ty záda bude šmrdlat nějaká zpruzená zaměstnankyně ve špitále dle "jediné a správné" metodiky), ještě ráda k té podřadné masérce přilezeš a budeš ráda, že tě vezme. Na ty opravdu dobrý se stojí fronta a je vcelku kumšt se k nim vůbec dostat, protože opravdu pomůžou. A aniž by poskytovaly nějaký "speciální služby" jak naznačuješ, nouzi o klienty a peníze (bavíme se o normálních platech, ne milionářích) fakt nemají.

mambule
18. května • 3:12

Dospělým dětem bych do života nekecala a určitě bych jejich partnerům tak hulvátským způsobem nesdělovala, co si o nich myslím. Ale (a teď mě kamenujte) zaměstnání jako servírka, kadeřnice, masérka (nikoliv masérka ve zdravotnictví) a další podobná, kde jsou velmi nízké platy a počítá se s přijímáním spropitného, přičemž kvůli tomu spropitnému se dotyčný/á musí hodně snažit být vlídný/á - nad rámec zdvořilého, korektního přístupu ke klientovi, který se očekává na jiných pozicích - opravdu považuji za poněkud podřadná. Chybu vidím v tom, že si potenciální tchyně svůj názor nenechává pro sebe.

Mata69
17. května • 20:50

Já nevím, chcete si ho vzít a nevíte jestli vám bude věřit? Já bych mu to tedy řekla, že maminka je vůči vám tak "milá". Nejde o to "kdo je víc Ludánku, maminka nebo já?!", ale aby věděl, že matka dělá takové zle. A navrhnout, že budete opravdu bydlet dál od ní. Možná vám i jeho reakce ledacos napoví...;-)

zuzkasim
17. května • 20:48

Také mě napadlo odstěhovat se někam dál, aby styky byly omezené. Ono se totiž vůbec nedá říct, zda by matince vyhovovala jakákoliv partnerka jejího syna, na každém se dá najít nějaká ta chyba a je dost žen, které se prostě nedovedou od svého syna odpoutat, zvlášť pokud ho vychovávají bez otce, a žádná žena jim pro chlapíka nepřijde dost dobrá, dost chápavá, dost pečující, dost milující... A nastávající tchýni by možná nebylo od věci naznačit, že vy si sama sebe ceníte dost, že dobrá masérka je mnohem lepší postavení než třeba mizerná doktorka nebo právnička:-) V každém oboru se člověk může posouvat dál...

Amanva
17. května • 20:30

Je tu ještě jedna možnost. A to odstěhovat se někam dál. Aspoň na Moravu, nebo ještě lépe do zahraničí. Já, kdybych bydlela moc blízko mé tchýně, tak se s ní taky nesnesu. Ale bydlí od nás asi 6 hodin autem (a sama neřídí), tak se vídáme párkrát do roka a mě to bohatě stačí:D

mina0405
17. května • 17:34

Tak to budete mít hodně těžké.Je naprostá pravda,co říkala Vaše maminka - s partnerem si berete i jeho rodinu.Máte jen tyto možnosti 1) pokusit se tchyni ignorovat a co nejméně se s ní stýkat. 2) Partnerovi jasně říct,co hnusného Vám řekla a poprosit ho,aby si s maminkou promluvil - což nevím,jestli by fungovalo 3) rozejít se s ním. 4) dál se s tchyní scházet a snášet snůšku jejích urážek. Vůbec Vám tuhle situaci nezávidím a osobně bych to nejspíš nezvládla,sama válčím s manželovým švagrem, který se nás dva snažil všemožně rozdělit a doteď si neodpustí trapnou poznámku na naši stranu či ponižování. Já se toho člověka snažím oddělit ze svého života a trpím ho pouze na formálních rodinných sešlostech - jinak se s ním nescházím vůbec.Manžel o tom naštěstí ví a na rozdíl od Vašeho partnera si moc dobře uvědomuje,jaký jeho bratr je.Můžete to zkusit jako já,ale to by Vám musel přítel věřit...

Doporučujeme

Články odjinud