Mám hrozný strach. Dcera si chce vzít muslima!

29 komentářů

Miloušek
19. července • 9:58

cera- necera pořádně ji namasírujte zadek plácačkou

Dasa63
10. července • 18:23

Rambíša: rozejít se můžou, jen aby neskončila s kyselinou v obličeji nebo s podříznutým krkem, až mu řekne, že už jí to neba. tento způsob čištění krve zdá se mi poněkud nevhodným.

helza
8. července • 9:59

j66: co si budem nalhávat. Při jakýchkoliv problémech je na tom vždy hůř žena, i když je její muž naprosto slušný a Čech jako poleno. I když jí v případě rozvodu děti zůstanou, i když vysoudí byt, dost peněz a služné alimenty. Zůstane rozvedenou se závazky, zatímco muž je opět svobodný. Na Dámě jsou koneckonců i diskuse těch, které si vzaly Afričana, Muslima a podobně. Zkus je vyhledat a počíst si v nich. (Což by asi měla udělat i autorka dopisu spíš, než číst naše vpodstatě diletantské názory). Pokud si tam vyměňují stížnosti na své muže, pak jsou to prostě stížnosti na chování chlapa jako takového. Chlap prostě není ženská a jisté věci vnímá jinak, ať je Muslimm, či ateista, Čech, či Marokánec, nebo Ind. Ale i proto je máme rádi a především tím nám imponují. Když si vezmeš chlapa, jakého si my ženské představujeme, za pár let máš k němu i svého snového Pištu Hufnágla, který je přesně tím, co u chlapů odsuzuješ.

helza
8. července • 9:42

Možná jde především o to, kde budou žít. Hrůzné vize o muslimském manželství, které jsou zde popisovány vpodstatě popisují hrůzy (pro českou, emancipovanou ženu) života v naprosto jiné kultuře - tedy v jiné zemi. Přesněji řečeno v některých státech Afriky. Jenomže to tak úplně nesouvisí s Islámem, v těchto zemích žijí i křesťané stejným způspbem. A je docela možné, že sám muslimský přítel pisatelčiny dcery, jehož rodina už po generace žije ve Francii, by život v Africe taky neskousl. A my nemůžeme vnucovat jiné zemi svůj způsob života, své hodnoty, své zákony a ani ty jejich nemůžeme odsuzovat. Koneckonců nikdo nevíme, zda naše konzumní společnost plná "harampádí" je lepší, než ta jejich přírodní a v našich očích primitivní.
__________________________________________________________________Jen na okraj - z pohledu žen v USA jsme primitivní my a naše ženy totálně neemancipované, jenomže my si s našimi muži poradit umíme. Po pádu železné opony nastal ve státech boom oženit se s Češkou, či jinou ženou z východu. Zdály se tamějším mužům pokorné, ženské, žádné feministky. Po krátké době tyto "chudinky" s nimi pořádně zamávaly, protože žijíce u nás mají své fígle, jak muže zkrotit. Stejně tak umí své muslimy možná zkrotit i jejich manželky.

Elynor
7. července • 20:08

j66: no, jo, ale průšvih může stejně tak nastat, kdyby si slečna vzala svědka Jehovova, mormona, pravoslavného... všechna náboženství a navíc i v jejich rámci konkrétní církve mají své zvyklosti a požadavky, které člověk "zvenku" nezná. Takže buď se nějak domluví a přizpůsobí, nebo taky ne. Ale to nezjistí, dokud se o to nepokusí. V tomto případě se zdá, že pán není nijak ortodoxní nebo fanatik. Samozřejmě že předmanželská smlouva je dobrá věc - ale to i když by si slečna brala Čecha. No a některé věci nerozhoduje náboženská zvyklost, ale zákon. Například to, komu budou svěřeny děti po rozvodu, rozhodne soud, pokud se děti narodí v ČR, tak tuzemský soud. To už ale spekulujeme, neb ti dva zatím žádné děti nemají.

j66
7. července • 18:26

helza: Tak když s tím počítaly, je to v pořádku. Ale myslím, že hodně těch zamilovaných s tím nepočítá. Je to prostě jiný kraj a jiný způsob života , i když jsou to musliové v Evropě. Já třeba vidím problém v tom, že vlastně nesmí konvertovat k jinému náboženství. Maximálně mohou přestat chodit do mešity,. V islámu neplatí rozdělení na boží a císařovo a co si budem nalhávat, pokud žena nemá děti a hlavně syna, tak vlastně není nikdo. Ano, když žije běžný život, nevybočuje tak je vše ok. Ale při jakýchkoli problémech je na tom vždy hůř než muž.

helza
7. července • 17:33

j66: Znám v okolí pár žen, které si muslima vzaly a tak vím, že to, co popisuješ je pravda. Ale s tím všechny předem počítaly. Po pravdě - tohle jim nevadilo, týrané nebyly, chodily do práce a žily jako jiné. Velkým problémem těchto manželství býlo spíše "mnohoženství". Jelikož bydlí v Česku, kde není povoleno, tak jejich, dnes už exmuslim , ty manželky docela střídá. Ale jak píše Elynor i autorka dopisu, nápadník je muslim z Francie. Ale hlavně - ti mladí si stejně budou žít po svém a podle mne je to správné. Protože největším průšvihem v manželství je, když dcera poslouchá matku a naopak.

helza
7. července • 17:24

vobo1: Nerozumím, na co se přesně ptáš. V lázních jsem byla já sama. Arabští pacienti bydleli ve velkých apartmánech přímo v lázních s celými rodinami, chůvami dětí a s českou asistentkou. A s těmi jsme se setkávaly docela často, když jsme se někde setkali na cvičení. Jelikož arabští klienti neuměli česky, mohly jsme si povídat. Nechápu, proč by si pronajímali byty u vás v domě, byli zvyklí na hodně vysoký standart. Jsi z Karviné?

j66
7. července • 16:32

Elynor: lebahu: Dámy , já si myslím , že Vy to zase vidíte moc optimisticky. Já teda pár muslimů znala . Samozřejmě , že jsou to úplně kluci , ale: je třeba vědět, že např. muslim nemůže konvertovat, jejich děti budou automaticky muslimové, at si manželka ponechá svou víru, a když nevěří tak je to ještě horší. Ženy mají v muslimské společnosti svá práva, které pochopitelně využívají. Ale Evropanky ty práva neznají a když je nepřijme tchyně do rodiny, tak jsou opravdu samy v cizí společnosti i když je ta společnost "jen" ve Francii. Všichni muslimové určitě ženy nebijí, ale korán to výslovně povoluje, Těch problémů je docela dost takže růžové brýle opravdu hodit do koše. Důležitá je třeba otázka věna, komu připadnou děti v případě rozvodu. (žádný muslim dobrovolně nedovolí vychovávat děti jako bezvěrce nebo křestany) Takové věci řeší obvykle manželská smlouva a nato právě má nevěsta rodinu, která to do smlouvy zahrne všechny možné varianty vývoje vztahu. Evropanky to neřeší , protože jsou zamilované a pak to pro ně dopadá špatně.

Rambíša
7. července • 15:36

Čím víc se bude zakazovat,tím více se dcera bude Mohameda držet....Jen ať si vyzkouší,jaké to s ním bude ! Rozejít se můžou a nemusí,jako jiné dvojice před nimi i po nich. Já osobně bych do jiné kultury ani jiné barvy pleti nešla,stačí mi zdejší hoši.

Elynor
7. července • 15:01

lebahu: souhlas, ony se ty historky strašně zveličují. Plno lidí nevidělo muslima jinak než v televizi, ale vědí o nich všechno nejlíp.

Elynor
7. července • 15:00

V článku se píše, že rodiče toho mládence jsou naturalizovaní Alžířané - takových je ve Francii hodně, a má to důvody v minulosti staré více než 100 let. Oba jsou lékaři - tedy i ta žena, což by svědčilo pro to, že ji manžel nemá jen na rození dětí. Mladý muž se narodil a vyrostl v Evropě, v prostředí na hony vzdáleném arabským vesnicím, a jestliže ta rodina žije stejně jako běžní Francouzi, tak celkem není důvod, proč by hrozila nějaká katastrofa. Samozřejmě že takové manželství bude řešit řadu problémů, které by nevznikly, kdyby si slečna vzala Frantu Vomáčku vodvedle. Ale s Frantou by byly taky problémy, zase jiné, neb žádné manželství není stále růžové a bez mráčků. Oni si do toho beztak nejspíš ti mladí nedají mluvit, a to je jen dobře. Navíc mi paní matka připadá lehce hysterická, on by jí asi nebyl nikdo dost dobrý, a chtěla by mít dcerunku uvázanou doma napořád.

vobo1
7. července • 14:57

helza: Já byla v lázních v Karviné. Lázně přebudovaly Arabské emiráty a tak byly plné Arabů - prosím napište kdo vám takovou informaci svěřil? Bydlíme v domě,kde tito lidé mají pronajaté byty , ze 21 bytů ve 3 bydlí, že by jejich ženy byly doma za dveřma generálky silně pochybuji, muže vidíme v noci v barech, neb Alláh je nevidí

vobo1
7. července • 14:54

helza: Já byla v lázních v Karviné. Lázně přebudovaly Arabské emiráty a tak byly plné Arabů - prosím napište kdo vám takovou informaci svěřil? Bydlíme v domě,kde tito lidé mají pronajaté byty , ze 21 bytů jsou momentálně ve 3 bydlí, že by jejic ženy byly domma za dveřma generálky silně pochybuji, muže vidíme v noci v barech, neb Alláh je nevidí

lebahu
7. července • 14:23

Elaa: A je to násilí tím, že se jedná o odlišnost kultur a nebo tím, že dotyčný je prostě debil? Mám několik mlácených kamarádek a chlap je Čech jak poleno, nařvanej vlastenec. Opravdu nelze paušalizovat.

Elaa
7. července • 13:32

Hadinka - čest vyjímkám...jenže jakápak čest - to by mělo být naprosto normální...bohužel většinou není. jistě jsou problémoví i někteří "naši" muži, ano, ale ten rozdíl tu velmi vnímám i přesto....
Helza - neznám jedinou opravdu spokojenou ženu vdanou za muže z jiné kult. odlišné společnosti. a ty, co tvrdí opak - v prsa se bijí, jak jsou spokojené, jak je jejich muž "zlatíčko"...ty bývají nejvíce týrané. jejich muži ví, kam uhodit a co víc - psychické týrání je mnohem horší. Navíc si postěžovat kamarádce, nedej bože v komunitě - jsi v podstatě odepsaná. ostatní ženy tě budou pomlouvat, je to v podstatě tvoje vina, že se muž takhle k tobě chová. a stejně se to donese manželovi. kruh se uzavírá...ještě větší domácí násilí...a tak dál a tak dál, dokud nebudeš milující hodná žena...
Jinak škoda slov, času a energie tu vypisovat. kdo chce, info o kulturních odlišnostech si najde a dohledá.
Paní matce bych alespoň doporučila, aby si dcera přečetla třeba jen korán, pohledala infa, jak probíhá svatba a základní věci ohledně manželství a rodině. Její názory jsou opravdu řekněme - velmi naivní. může skouknout třeba toto videjko, hezky popsané...
https://www.youtube.com/watch?v=mnf3wzkgSxk

lebahu
7. července • 11:27

helza: No přesně tak, lidi soudím kus od kusu a ne hromadně podle víry, barvy...
A k uprchlíkům... ono ne všechno co se kde píše je pravda nebo úplná pravda. Tuhle lítalo po Facebooku, že olomoucký nádraží je plný úprchlíků a dělaj tam děsnej bordel (k tomu pochopitelně milion komentů ať táhnou odkud přišli a hrůza a mám strach vyjít na ulici...) No tak se tam jdu podívat. Krom obvyklých bezdomovců nikde ani památky po čemkoliv přičmoudlým či s ručníkem na hlavě. Tak se ptám ostrahy, pokladní, prodavačky v bufetu... a čumej na mě jako péro, že tam nikdy nic takovýho nebylo, že poslední co tam zasahovali policajti byl návrat fotbalových fanoušků. Takže prosím vypněte Novu, Facebook a spalte Blesk. A vyražte třeba mezi zahraniční studenty popovídat si o tom, jak to u nich chodí. Nebudete pak posraný strachy.

helza
7. července • 9:45

lebahu, Elaa: možná je zde ta diskuse právě proto, aby byly odhaleny a zaneseny do seznamu ty blbky, (jako já a lebahu), které nedští muslimofobií a tudíž patří na šibenici, jak nám dali v neděli na jevo demonstranti proti islamizaci Evropy.

helza
7. července • 9:40

Elaa: Přeci to, že nehážu plná nenávisti, nebo děsu, celý národ do jednoho pytle, to není žádná multikulturní propaganda. Děvče se zamilovalo, její vztah je rizikový o něco, možná o hodně víc, než kdyby si vzala za muže souseda, nicméně je to realita. A je zde z hlediska genetiky menší riziko, než kdyby si vzala svého vlastního bratra který by vyrůstal ve stejném prostředí a s kterým by sdílela zvyky i hodnoty.

helza
7. července • 9:34

hadinka: jsi zlatíčko, že ses tady ukázala. Každé manželství je svým způsobem problém, v každém se musí naučit spolu žít dva lidé pocházející ze dvou rodin. A každá rodina má své zvyklosti. A i ty nejmenší drobnosti mohou být předmětem sporů. Navíc spolu musí žít muž a žena. Je jasné, že jsou-li si v manželství multikulturním, jak to označila Ella, ještě vzdálenější, musí řešit více rozdílů. Ale dacan může být klidně i Čech, stejně, jako Muslim může být zlatíčko. Já byla v lázních v Karviné. Lázně přebudovaly Arabské emiráty a tak byly plné Arabů - muslimů. Byli tam s celými rodinami. A ano, ženy v burkách chodily po městě krok za svými muži. Ale když jen koukly do výlohy, bylo povinností muslima ihnet jim koupit bez ohledu na cenu co si přály. A když se vrátily na pokoje - tedy apartmány, tak, jak vyprávěly jejich české asistentky, rázem byly z žen generálky a muži je pokorně poslouchali.

hadinka
7. července • 1:27

Muj manzel je Palestynec = Muslim. Jsem vdana 44 let, cela jeho rodina zije v Jordansku. Jezdime tam kazdy rok. Vsichni pribuzni se chovaji ke me velmi slusne, ackoliv jsem do teto viry nikdy nevstoupila. Tudiz ani tam nechodim zahalena, ale decentne oblecena.
Moji rodice take byli strachy bez sebe, kdyz jsem oznamila, ze si beru Araba. Kdyz ho ale poznali, nazor zmenili.
Co k tomu dodat ? Cela Evropa "Muslimy" nanavidi a mysli si, ze jsou to jen vrazi.

Elaa
6. července • 13:41

ááá už i tu na Dámě multikulti propaganda...smutné ...ještě jste zapomněli na další téma - uprchlíci chudáci... tak možná příště:)))

šiška
6. července • 12:22

lebahu: nějaký čas jsem mezi nimi byla, vím co píši ale na vše si člověk musí samozřejmě přijít sám! Naštěstí jsem nedovolila žádnému muslimovi aby mě vlastnil. Úplně mi stačilo že jsem v 45st.vedru nesměla vylézt v kraťasech mezi lidi a policajt zastavil kamaráda že budí pohoršení aby si laskavě zapnul knoflík u krku od košile.Projela jsem toho dost, tak mohu srovnávat! Ale jak píši, na vše si člověk musí přijít sám jinak neuvěří. Příjemný den.

lebahu
6. července • 11:35

šiška: A znáš nějakého muslima osobně, nebo jenom usuzuješ toho, co píše Blesk a vysílají na Nově?

šiška
6. července • 11:10

Za mě tedy 9 z 10 muslimů mají své ženy pouze na rodění potomstva a aláh jim dovoluje je mlátit a zabít! A toho jednoho 10 tého který smýšlí kulturně a lidsky aby člověk hledal interpolem. Přečetla jsem velkou spoustu knih podle skutečných událostí které napsaly ženy kterých se to mlácení a velké omezování svobody týkalo. Už jenom to, že mužský nedovolí aby ženě koukalo víc jak oči z celé postavy, ale přitom oni sami si chodí naprosto odhalený a v čem chtějí. Dcera si na to bude muset přijít sama až se vrátí zmrzačená, pokud vůbec bude mít možnost návratu.V Tunisku jsem viděla,jak se muslimky vrhly do moře tak jak byli celé zahalené, ale manžel se klidně koupal v plavkách,je to normální?! Hrozný národ s ještě horší kulturou,brr.A to patří Tunis mezi liberální stát, jinde je to mnohem horší!

helza
5. července • 22:05

Autorce doporučuji kouknout na diskuzi Dámy důchodkyně (http://diskuse.dama.cz/diskuse.php?d=1255) a tam oslovit Hadinku. Je provdaná za muslima už spoustu let, snad 40 a její život by ji mohla mnohá z nás jenom závidět. Ale o to nejde, jde o to, že ta by autorce mohla poradit a informovat ji. Jinak souhlasím s lebahu.

Durga
5. července • 20:10

Myslím, že kdybys věděla něco podstatného o islámu, nemohla bys to napsat. nedovedu si představit, že by se to stalo mé dceři.

LencaV
5. července • 19:10

proč? Já se třeba této víry taky bojím, mají všechny moderní prostředky, ale myšlení středověku.

lebahu
5. července • 17:04

Ještě tady rozpoutávejte nějaký vášně. Není toho všude dost?

Doporučujeme

Články odjinud