"Mnoho majitelů domácích zvířat," říká David Jago, mluvčí britské výzkumné skupiny Mintel, "je miluje a rozmazluje jako vlastní děti. A shledává, že jen to nejlepší je pro ně dost dobré." S jeho názorem se ztotožňují i producenti, kteří se zaměřili na uspokojování všech potřeb především psů a koček a rozhodně na tom neprodělávají.
Zatímco v loňském roce bylo na trh uvedeno 291 nových výrobků zaměřených na domácí mazlíčky, letos už je to plných 456. Mezi ně se řadí například vůně ve spreji, jež dokáže neutralizovat typický pach hárající fenky a jednoduše tak odradit vilné a nadržené psy. Dále speciální přípravky na zbarvení srsti, respektive jejích vybraných kousků, na módní zlatý, oranžový, růžový, měděný nebo modrý odstín, nemluvě o rychle schnoucím laku na drápky, který je dodáván ve dvanácti tónech.
Široká nabídka zahrnuje i nejrozmanitější druhy ochran před slunečními paprsky, stejně jako antistresové spreje pro obzvlášť senzitivní čtyřnožce. Pokud trpí stále častější nadváhou, jejich páníčci mají pro ně k dispozici vhodnou dietu, která je navíc v plném souladu s lidským, obdobně zaměřeným jídelníčkem.
Zvířaty, jež zcela odpovídají nejnovějším trendům, jsou nejvíce posedlé americké celebrity, jako je třeba Paris Hiltonová nebo Uma Thurmanová, které je vlastně považují za žádoucí módní doplňky. Obecně také obyvatelé USA a Kanady patří k těm, kteří se nejvyšším procentem podílejí na vývoji i konzumu zboží pro domácí mazlíčky. Ze Severní Ameriky podle studie, již vypracovala skupina Mintel, rovněž pochází 58 procent nejnovějších produktů jim určených, zatímco Evropa s pouhými 16 procenty za ní až trapně pokulhává. (Plus)