Malé děti, které před nástupem do školy navštěvovaly mateřskou školku s kvalitním programem, mají výrazně menší pravděpodobnost, že budou mít pozdějším věku problémy s chováním.
Podle nedávných výzkumů se to týká především chlapců, dětí z národnostních menšin a rodin s nižšími příjmy.
Pokud dítě nemá možnost chodit do školky, může se to velmi negativně odrazit na jeho osobnostním rozvoji, jak potvrzuje poslední studie zveřejněná v odborném časopise Child Development.
Výzkum vědců z několika amerických univerzit přitom potvrdil, jak důležité je pro vývoj dítěte včasné zapojení do kolektivu a adekvátní vzdělání.
Odborníci dlouhodobě sledovali 350 dětí z rodin s nízkými příjmy. Zjistili, že ty z nich, které docházely do mateřské školky s kvalitním programem, jsou ve věku 7 až 11 let méně agresivní a nemají potíže s autoritami a dodržováním pravidel.
"Náš výzkum dokládá, jak je významné, aby se předškolním dětem ze sociálně slabších rodin dostalo včas patřičné výchovy a vzdělání," tvrdí vedoucí studie Elizabeth Votruba-Vrzalová, profesorka psychologie na univerzitě v Pittsburghu.
"Mateřské školy mají dítěti napomáhat v chápání okolního světa, motivovat je k dalšímu poznávání a učení a učit ho žít ve společnosti ostatních. Každé dítě, které nemá možnost prožít zde dostatečně dlouhou dobu, má ve srovnání s vrstevníky zákonitě zhoršenou schopnost socializace a do školy nastupuje s handicapem," potvrzuje její slova Ing. Lucie Ramnebornová, propagátorka tohoto typu předškolních zařízení u nás.
ČTĚTE TAKÉ: Jen žádný sex, říká Brousek své milence každý večer!
STAŇTE SE FANOUŠKEM DAMA.CZ NA FACEBOOKU