Partner začal hodně vydělávat. Změnilo ho to, uvažuji o rozchodu

22 komentářů

Cawan
8. září • 11:31

Těžko se člověk ubrání moci po penězích. Já jsem taková, že než nové auto, jednou za čas si půjčím dodávku a vezmu děti na výlet - půjčovna dodávek http://www.dodavky-express.cz/

helza
16. srpna • 18:39

j66: :-) pochopila jsi mě nějak z posunuté logiky. Z toho, že po případném rozvodu s dětmi by byla pisatelka předem v nevýhodě přeci vůbec neplyne nejmenší náznak, že by měla být naopak ve výhodě. Jen to, že pokud se rozvedou a budou bojovat o děti, pak ona zaručeně prohraje, že prostě nebudou mít v žádném případě stejné šance. A že dítě nepůjde k tomu z rodičů, u kterého by mu bylo lépe, ale k tomu, který díky penězům vyhraje. Já to navíc myslela i jako varování. Aby si slečna uvědomila všechny důsledky toho, když přes svou nechuť k přítelovu způsobu života zůstane, provdá se za něj, povine mu děti a pak se rozvede. Že její děti by byly svěřeny do péče k otci a žily by v prostředí, které matka odsuzuje. A protože jde o děti, které by ještě neviděly rub toho luxusu, čím by jim asi potom byla? Jak by ji vnímaly? Nikde jsem však nepsala, že by děti měly být automaticky svěřovány matce.
___________________________________________________________________Na druhé straně si obecně myslím, že když už k rozvodu dojde, mělo by jít hlavně o dobrou volbu pro dítě. Že ani jeden z rodičů by neměl ječet "já mám právo ho vídat, je to i mé dítě". Dítě by nemělo platit za chyby rodičů a postoj "jsem otec mám stejné právo" i postoj "jsem matka, mám tedy automaticky právo já" je naprosto stejně odsouzeníhodný. Jediný, kdo má právo na co nejlepší a nejcitlivější řešení této situace je dítě. A to se zatím nějak neděje. Pokud tedy nebojuješ za názor, že dítě by nemělo být svěřováno do péče matky, ale automaticky a vždy by mělo být svěřeno otci, pak jsi mi pouze nerozuměla.

j66
16. srpna • 15:37

helza: "A až budou mít děti, bude se odcházet hůř. Nemluvě o tom, že otec bude pravděpodobně v očích sociálek schopen poskytnou dětem lepší zázemí, navíc bude mít více peněz na lepší právníky a soud o děti pak může dopadnout všelijak."
Tyhle ženské předpoklady , že na dítě má matka v případě rozvodu automaticky nárok mě prostě vytáčí! Proč by dítě (děti) nemohlo zůstat po rozvodu u otce?

Elynor
16. srpna • 15:10

helza: jistě, v tom se nejspíš shodujeme, že by se měli rozejít. Mají naprosto rozdílný přístup k životu a nehodí se k sobě. Manželé nejsou, dítek nemají, tak by to neměl být problém. Slečně je teprve 28, tak si klidně může najít nějakého toho baťůžkáře podle svého vkusu.

helza
16. srpna • 13:41

Elynor: Maslím si, že hankamishka větu: "s tvou náturou běž prostě od něj....prostě už z principu slušných a dobře vychovaných lidí...(dnes už se to moc nenosí...-ale je fajn, být SVÁÁÁ..) " nemyslela tak, že vydělávat peníze není slušné, ale že je neslušné žít v luxusu, který mi poskytuje muž, když se v něm necítím dobře. Protože to je přetvářka, podfuk a navíc, takový život určitě změní vztah pisatelky k svému muži a ona jim bude pohrdat a považovat ho za snoba (což ostatně už činí) Takže se slušnosti k NĚMU, který dře a poctivě vydělává, aby ONA se měla dobře, (přičemž ona se dobře necítí a navíc, za tu dřinu se jí on přestává líbit), by měla od něj odejít. Ale s tím, že musvé důvody nejprve vysvětlí.

helza
16. srpna • 13:27

j66: Paní to možná i chápe, ale v té roli jí není dobře. A tak, jako není ostuda žít za poctivě vydělané peníze v luxusu, tak není ostuda cítit se v tom luxusu jako ve zlaté kleci. A pokud není někomu ten luxus příjemný, "dopřává si ho" z pouhé povinnosti vůči svému postavení, pak je to problém. Měli by si promluvit, paní by měla svému muži sdělit své pocity ale určitě, pokud se v prostředí večírků, peněz a všeho, co postavení jejího muže přináší, necítí doma, měla by odejít. Nezvykne si, naopak, ten pocit zmaru bude čím dál tím horší. A až budou mít děti, bude se odcházet hůř. Nemluvě o tom, že otec bude pravděpodobně v očích sociálek schopen poskytnou dětem lepší zázemí, navíc bude mít více peněz na lepší právníky a soud o děti pak může dopadnout všelijak.

j66
16. srpna • 12:27

Mám spolužačku, možná celkem podobný případ jako z článku. S manželem se znají už od vš, taky je to cílevědomý muž, který si peníze vydělal svou prací a né lezením někomu do zadku. Jeho žena se stará o domácnost, druhé dítě chodí ještě do školy, takže ho vozí do školy a zpátky, ale má i své pracovní projekty aby doma nezblbla. Chodí značkově oblečená určitě má i věci z Pařížské, plynně hovoří několika jazyky bez přízvuku, samozřejmě udržuje postavu i vzhled. Jsou věcí které je nutné akceptovat např. i bezpečnostní riziko. Manželky a děti těžkých boháčů chodí s ochrankou, to se potom profese učitelky těžko vykovává a pod. Takže pokud to paní z článku nechápe, tak at to rovnou zabalí.

lebahu
16. srpna • 12:04

Elynor: No jo, ale on sice asi umí, ale bohužel to bere za blbej konec. Jasně, některý věci člověk musí přetrpět, pokud se jedná o pracovní schůzky a večírky, kde je možné dojednat kšeft a jít tam řádně oblečen (tedy kvalitní dobře padnoucí oblek a dáma šaty a kabelku který nekoupila u Vietnamce), ale "muset mít" ty správný věcí (auto, dovolenou...) ať lidi vidí, že k nim patříme je pitomost a cesta do pekla. Proto píšu o lezení do řití. Znám chlápka, kterej taky pořídil BMW (aby si na firemním parkovišti nepřipadal jako chudák) a teď vlasně nežije, protože je doslova otrok toho auta. Napřed leasing, teď údržba ho vysává natolik, že je sice "in", ale jinak si nedopřeje nic. Kdyby si koupil stejně pohodlné auto o 2/3 levněji, ostudu taky dělat nebude. Prostě si koupil něco nad svý poměry a tu cestu ke správným lidem mu to beztak neotevře.
Ano, peníze dělají peníze, ale tenhle je podle mě zbytečně utrácí za nesmyslné vnější znaky bohatství místo co by je užil pro sebe.

Elynor
16. srpna • 9:27

lebahu: překvapivě jsou i lidé, kteří kvůli kariéře nemusejí lézt do ničích řití, protože něco umějí, a umějí to velice dobře, takže za to jsou i dobře placeni, neb si to zaslouží - tou svou prací, svými schopnostmi, a ne tím, že někomu musí podlézat. To ovšem plno lidí vůbec není schopno pochopit, a automaticky předpokládá, že každý, kdo vydělává více než je běžný průměr, jistě musí být upachtěný manažer, který leze do cizích zadků. Ten mládenec z článku pracoval ve svém oboru a ve firmě, která o něj měla zájem, už v době, kdy jeho spolužáci ze studií dělali brigády v supermarketu, aby pak mohli vydělaný peníz prochlastat na večírku. Tudíž není se co divit, že on je teď jinde než oni. Včetně té slečny. Možná bychom se divili, kdyby sem napsal on svůj pohled na věc. Každopádně se zdá, že aspoň má nějaký cíl a jde si za ním, zatímco slečna se dosud jen tak plácá od ničeho k ničemu a neví, co by.

hynek
16. srpna • 9:26

Celý vztahový život je o srdci a rozumu. Jsem srdcař, a proto soucítím - odchod, jenž by jednou snad vedl k procitnutí i upachtěného kvazisnobského manžela, plně chápu. Peníze nejsou žádnou hodnotou, nicméně jejich cena nás může do vysněného světa zastávaných hodnot vřadit. Pokud peníze neohrožují samu podstatu společného života a charakterové vlastnosti partnerů, tak jejich získávání rozumím. Pokud se mezi srdcem a rozumem nepodaří najít vyvážený kompromis, manželství zahyne. Což není nic objevného, jen akutní důvod k vážné promluvě.

36928
16. srpna • 9:02

Odejít se ctí, dokud je čas. Brzy Vás vymění za mladší a reprezentativnější!

lebahu
16. srpna • 8:40

Já právě znám několik lidí vcelku za vodou (některý fakt hodně, bavíme se o ročních se šesti nulama na konci), kteří ty peníze používají přesně k tomu, aby mohli hodit batoh na hrb, nastartovat motorku nebo loď a třeba na půl roku v tom světě zmizet. A nebo si koupit za 20 mega "na hraní" pevnost a nebo mapují starý zapomenutý stezky někde na pobřeží. A jezdí si autem jaký se jim líbí a nosí odrbaný džíny, protože obleků mají z práce plný zuby. Prostě si plní svý sny, k tomu jim ty prachy slouží.A nejsou to upachtěný sny malýho človíčka o tom, jak se sice budu 14 dní opíkat na Maledivách což mě vlasně nebaví, v resortu, kde krom hotelovýho bazénu a pláže nepoznám z té země nic, a je teda úplně jedno, jestli je to v Chorvatsku nebo jinde, půl roku se kvůli tomu pořádně nenažeru abych na ten blbákov měla a o všechno jenom proto, ať lidi vidí, že na to máme. Přitom ty, do jejíchž řití bych chtěla kvůli karéře lízt tím fakt neoslním, ti tam lítaj 3x za rok (pokud chtějí).

Elynor
16. srpna • 2:32

hankamishka: zajímavé - takže kdo umí vydělat peníze a je dobře placen za svou práci, není podle vás slušný a dobře vychovaný? Hm, hm...

Elynor
16. srpna • 2:28

Ten mládenec prostě sleduje svou cestu - sama slečna připouští, že vlastně takový byl vždycky. Ono jezdit s batůžkem do Indie je fajn, když je člověk student, a nemá žádné starosti, než dalších X let studia. Ale ustrnout v této životní etapě napořád taky nejde, aspoň většina lidí to nedělá. No a dvoupokojový byt, hodinky a BMW, to není žádný luxus, dneska, to je běžný standard, pro mládence na začátku kariéry tak akorát. Golf taky "hraje" kdejaký vořech, co si myslí, že se tím zařadí mezi horních deset tisíc. To vůbec není pravda. Problém je v tom, že slečna tímto směrem kráčet nechce, a tak se holt budou muset rozejít. On se k batůžku a Indii nejspíš nevrátí, a slečna časem přijde na to, že romantika je jedna věc, ale peníze jsou dost potřebné a bez nich se jaksi nedá dost dobře fungovat, leda by se do té Indie chtěla přestěhovat :-)

lebahu
15. srpna • 15:18

Zas jeden, co nepochopil, že peníze mají sloužit ne vládnout. Jakoi vydělávat, musím na různé pracovní schůzky a večírky, kde se dojednávají kontrakty, ale jinak opravdu bohatý člověk (nebo ten, který chápe význam peněz a umí je užívat) používá peníze k tomu, aby si mohl žít po svém a zbytek světa (radilů o tom, jaký životní styl je in) mohl poslat do háje. Tohle je upachtěný manažer, který nekope ani třetí ligu, spíš okresní přebor a děsně rád by se mezi ty bohaté začlenil. Bohužel nechápe, že takhle je spíš pro legraci a svůj život prodrbe neustálým lezením do cizích zadků. Pokud se včas nevzpamatuje, tak rychle pryč od něho.

Rambíša
14. srpna • 12:49

Pán může padnout na hubu,bude-li skákat výš,než na co má...Kdo je bohatý i duševně,ten nekouká jestli je něco drahého (spíš předraženého) na druhém. Myslím si,že hodnotit druhé jen podle jejich věcí je nesmysl,je to jen vnější slupka, a je - li pod nóbl vrstvou hulvát,co pak? já bych si kupovala věci ne předražené,ale vkusné a slušivé,golf bych si vyzkoušela,na nějaké hogofogo akce bych aspoň párkrát zašla,co je na tom.Kdybych zjistila,že to není pro mne,tak by se nedalo nic dělat,jen se s partnerem rozejít . Až on bude z bytu vystrkovat bůhvíkolikátou zlatokopku,co jde jen po mamonu a na duši jí nesejde,tak možná ještě hoch zalituje a vzpomene na tu,která ho měla ráda jen pro něj samotného....Neb není všechno zlato,co se třpytí!!

Anonymizovaný
10. června • 18:53

@Rambíša: Tak tomu říkám odpověď od holky s charakterem a hrdostí...tu potkat aspoň na pokec.

Mata69
14. srpna • 9:43

Stejně jak ostatní nevidím potíž v tom, že partner se pohybuje v určité společnosti a to i vyžaduje určitou vizáž a vystupování. I patřičné aktivity. Jistě by nerad bral na takové akce svoji manželku se vzhledem šmudly. Cena na oblečení, pokud je opravdu kvalitní, vidět je. Vadilo by mi, že by mě nutil opustit svoji práci (kdyby mě moje práce bavila) a dělal si ze mne jen doplněk. Jako varování vidím i ty jeho výdaje. Jak už tu psal někdo pode mnou, kupuje si už věci, na které nemá. A to je průser ať máte přijmy jakékoliv, protože stát se může cokoliv a ze dne na den.
Ráda bych jen zmínila, že golf není žádná zábava "horních vrstev", přestože je na něj často tak nahlíženo. Golf je výborný sport v pěkném prostředí, v přírodě a není zdaleka tak nedostupný a finančně nákladný jak si spousta lidí myslí.
Takže jestliže je slečna neschopna se porovnat s postavením svého přítele, jestli jí společnost lidí, kde se pohybuje, je tak cizí a jestliže on neslyší na umírněnost ve výdajích (leasing a podobně) - tak ať vezme nohy na ramena a najde si nějakýho kluka s průměrnou mzdou a bude spokojená. Možná.

j66
14. srpna • 8:46

patrikchrz: Souhlasím s Vámi, pokud se chci pohybovat v nějaké společnosti musím se podle toho chovat. Ono to funguje všude, když bude kopat výkopy a bude chodit na golf a luvit spisovně , tak ho ostatní kopáči taky nebudou brát .-) A je jasné , že na luxusní raul nemohu jít v hadrech od větnamců. Tak to fungovalo vždy a dnes to není jiné. Jde o to uchovat si zdravý rozum. jinak spousta těch luxusních malčkostí usnadňuje život a nejsou to šunty co se rozsypou. A golf je skvělá hra, časově docela náročná ale fakt dobrá, když teda jdete skutečně hrát a ne sedět v golfovém klubu :-)

patrikchrz
14. srpna • 8:15

S partnerem částečně souhlasím a to v tom, že "peníze k sobě přitahují peníze, a tak musí být vidět, že je má". Mimochodem, hodinky za desítky tisíc rozhodně nejsou "luxusní", jde spíše o "střední třídu" (nižší střední třídu, pokud ty desítky tisíc spočítá na jedné ruce).
Pokud i dál chce mít kontakty (na základě kterých se třeba dostane k dalším zakázkám či bude postupovat ve firmě), tak zkrátka musí hrát tuhle hru.
V čem vidím riziko, je v tom, že si začíná kupovat věci, na které nemá - viz to auto na leasing, tohle už leckomu zlomilo vaz, jako třeba v tomto článku: http://www.penize.cz/zivotni-pojisteni/218083-zajisteni-je-grunt-overeno-az-prilis-na-vlastni-kuzi Zkrátka stačí úraz nebo jen prostá ztráta zaměstání a v kombinaci s nulovou rezervou a vysokými paušálními (a ne snadno a rychle odbouratelnými) náklady to může být i cesta k exekuci.Takže venku se skoro musí chovat, jak se chová, i kdyby si chtěl jen udržet to, co má, natož jestli chce dál stoupat po společenském žebříčku. Doma by se ale měl, samozřejmě chovat jinak, pokud to nedokáže, je jen otázkou času, kdy mu nebude stačit chlubit se jen majetkem. Možná bude chtít sobě i dalším dokázatl že plně zapadl, že kromě domu, auta a luxusní manželky má i luxusní milenku. Ta navíc dokáže celkem dost lézt do peněz a než se manželka naděje, může zjistit, že ji opustil, nebo, hůř, že ho milenka vysála tak, že má dluhy, kam se podívá.Doporučím hlídat si ho - za žádných okolností nedělat uraženou, "která s ním už nebude chodit na ty snobské večírky", protože by si tam velmi snadno mohl najít jinou společnost. Doporučil bych jí přihlásit se na ten golf a chodit taky, jestli o něj nechce přijít.

hankamishka
14. srpna • 1:19

s tvou náturou běž prostě od něj....prostě už z principu slušných a dobře vychovaných lidí...(dnes už se to moc nenosí...-ale je fajn, být SVÁÁÁ..)

petbor
13. srpna • 20:34

Ten Váš článek slečno Mirko mi více než co jiného připomíná střelbu nazdařbůh a ještě k tomu do tmy ;) Co Vás tedy stále drží na onom místě, když Vám partner již nijak nevyhovuje a jak říkáte ono dobré bydlo je pro Vás až přespříliš dobré? Předem díky za odpo :)

Doporučujeme

Články odjinud