Podle používaných přístrojů lze odhadnout, zda se k sobě hodíte!

Podle používaných přístrojů lze odhadnout, zda se k sobě hodíte!

K osobnostním rysům člověka patří i to, jak se projevuje při užívání věcí a přístrojů denní potřeby. Podle amerických psychologů lze podle mobilů, počítačů, přehrávačů či navigace odhadnout typ osobnosti majitele. A takových základních kategorií, do kterých podle užívání elektronických hraček spadáme, je šest.

Prvním typem osobnosti je „pyšný křeček“. Jak sám název napovídá, je to člověk, který musí mít vše, takže vlastní veškeré nové technologie, které byly v posledních dvaceti letech vyvinuty. Zároveň se ale odmítají zbavovat starých věcí, protože věří, že se někdy někomu v budoucnosti mohou hodit. Výhodou je, že u těchto jedinců lze nalézt součástky k opravě starších modelů a že jsou také ekologičtí. Nic nevyhazují. Dobře se k nim hodí „chlubilové“ a „to-ne-já-to-ty“.

Druhým typem je „zapírající křeček“, který je také nejčastějším typem osobnosti. Tito lidé se zapřísáhnou, že jim na nových technologiích nezáleží a že je nekupují, tedy alespoň ne často. Jenže jejich šuplíky hovoří o něčem jiném, jsou plné starých přístrojů a drátů od nepotřebných nabíječek a adaptérů. Staré mobily a zastaralý notebook někde v domácnosti mají také své místečko. Hodí se k nim „perfekcionisté“ a „praktici“.

„Perfekcionisté“ nemusejí mít nejnovější mobil či nejrychlejší notebook ani nejdražší iPod, ale nad koupí každé hračky velmi dlouho a vážně uvažují. Znají každý technický parametr týkající se jejich elektroniky, který přesně odpovídá potřebám, kvůli nimž si ji koupili. Kameru či mobil si kupují po týdnech rozvažování a jsou těmi, kteří notně využívají srovnávací weby a vyhledávače. Nebojí se utratit peníze, ale výrobek musí odpovídat stoprocentně jejich představám. Hodí se k nim zapírající křečci.

„Chlubily“ poznáte už zdálky. Jejich luxusnímu mobilu a designovému laptopu se oči nedokážou vyhnout. Mají nejnovější z nejnovějšího a vždy v dokonalém provedení poutajícím pozornost. Používají zásadně iPhone či iPod, a zatímco si hrají na svém novém iPadu hry, čekají ve frontě na iPad 2. Tyto klienty obchodníci s technologiemi zbožňují. Hodí se k nim „pyšní křečci“ a „to-ne-já-to-ty“.

Osobnosti „to-ne-já-to-ty“ jsou typické vyšším věkem. Mezi mladšími jsou to pak lidé, kteří nové technologie odmítají a snaží se žít staromilsky či přírodně. To, že nějakou technologickou novinku koupí, považují za donucení a za problém společnosti. Velmi je také rozladí to, že přístroje rychle stárnou a stále je trh nasycován modernějšími, rychlejšími a dokonalejšími modely. Hodí se k nim „chlubilové“ a „pyšní křečci“.

Šestou osobností je „praktik“, který považuje technologie pouze za předměty denní potřeby. Používá je, ale nejsou pro něj ničím, čemu je potřeba věnovat příliš pozornosti. Typický praktik má čtyři roky starý mobil a pět let starý notebook. O nejnovější navigaci či dokonalém fotoaparátu na mobilu si s ním nepopovídáte. Je to pro něj nezajímavé téma asi jako debata o jídelním příboru. Hodí se k nim téměř všechny ostatní typy osobností, nejméně ale „pyšní křečci“.



KAŽDÝ DEN NOVÉ SLEVY NA JEDNOM MÍSTĚ!

ČTĚTE TAKÉ:
Bendová si ničí tělo: Hubne a nechá se opět tetovat!

Doporučujeme

Články odjinud