Tábory: V případě problémů volejte hygieniky

Tábory: V případě problémů volejte hygieniky

Prázdniny jsou v polovině a na SOS se začínají obracet první rodiče, kteří byli na letním táboře svých dětí nemile překvapeni úrovní hygieny. Buď si stěžovali okamžitě na příslušné hygienické správě, nebo své děti vzali domů a po provozovateli požadují náhradu.

Letní tábor může být pro děti zdrojem báječných zážitků, ale jindy místem, na které nebude v dobrém vzpomínat. Základem příjemně strávených dní je dobrý výběr tábora, ideální je, když na něm dítě může pokračovat ve svých zájmových nebo sportovních aktivitách, tedy jede na něj s lidmi, které zná už z průběhu školního roku.

Mnozí rodiče ale vybírají tábor až na poslední chvíli, což není nejlepší způsob, jak dobře zvolit a vyvarovat se případných problémů. Ale nepříjemně překvapeni mohou být i ti, kteří mají s pořadatelem tábora dobré zkušenosti z minula. Leč za rok se mohl změnit personál, případně i celé vedení tábora a všechno je jinak, než bylo v loňském roce.

„Evidujeme několik stížností rodičů, kteří byli doslova šokováni úrovní hygienických podmínek na dětském táboře, kam dítě přivezli nebo za ním přijeli na návštěvu. Někteří řešili takovou situaci tím, že požádali o kontrolu hygieniky. Ti pak následně zvažovali, jaké sankce pro pořadatele tábora použít. Byl případ, kdy se dokonce uvažovalo – podle našich informací – o úplném uzavření tábora,“ říká tisková mluvčí SOS Ivana Picková.

Když rodiče zjistí, že hygienické podmínky jsou nevyhovující, je vhodné informovat o této skutečnosti hygieniky a podle výsledků jejich šetření se rozhodnout o dalším postupu. Cestovní kancelář téměř vždy odpovídá zákazníkovi za porušení závazků vyplývajících z uzavřené cestovní smlouvy, a to bez ohledu na to, zda tyto závazky mají být splněny jím nebo jinými dodavateli. Je zde možné požadovat finanční kompenzaci nebo v případě odstoupení uplatnit nárok na vrácení všeho, co od něho provozovatel obdržel. K uplatnění práva musí dojít bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 3 měsíců od skončení pobytu nebo doby, kdy pobyt měl být dle smlouvy ukončen.

zdroj: SOS - Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) www.spotrebitele.info

Doporučujeme

Články odjinud