Mánes se změní ve výkladní skříň módních návrhářů

| Autor: redakce | Rubrika: Móda

Slavnostním večerem v rezidenci pražského primátora začne 6. listopadu už 7. ročník Prague Fashion Week. Festival, představující nové kolekce úspěšných módních návrhářů z domova i ze světa, proběhne od 7. do 14. listopadu v pražském Mánesu.

FESTIVAL PRAGUE FASHION WEEK OPĚT PŘEDVEDE ŠPIČKOVOU MÓDU

Akce bude opět zahrnovat módní přehlídky, ukázky nových autorských kolekcí i společenské akce. Akademie módy, složená z renomovaných osobností módní branže, vyhlásí také příštího držitele prestižního titulu Výtvarník sezóny. Akademie oznámí rovněž vítěze v soutěži Talent sezóny.

„Prague Fashion Week představuje cosi jako výkladní skříň českých i zahraničních módních návrhářů,“ říká ředitelka festivalu Eva Valová ze společnosti FASHION POINT Praha, která pražský týden módy už tradičně pořádá. „Fashion weeky se dnes konají na řadě míst světa a je důležité být jedním z nich,“ říká Valová. „Jedině tak lze publiku představit zdejší talentované tvůrce, ale také rozhýbat obchod a propojit ho s cizinou.“

Akci už třetím rokem zaštítil primátor Hlavního města Prahy, partnerem je letos společnost Czech Trade, česká vládní agentura orientovaná na podporu obchodu. Reklamními partnery jsou Karlovarské minerální vody a.s., JT International a.s., AVON Cosmetics, spol. s.r.o. a Corinthia Hotels International. Tahounem akce i jejím hlavním sponzorem je už od roku 2002 společnost FASHION POINT Praha.

A co přesně letošní Prague Fashion Week nabídne? Svoje premiérové kolekce tu z českých návrhářek odprezentuje třeba Hana Havelková a Radka Kubková, Tatiana Kovaříková, Ivana Follová nebo Iška Fišárková. Ne náhodou jde o zavedené stálice ve svém oboru - jak ale upozorňuje Ing. Jan Chudoba ze společnosti FASHION POINT Praha, pražský fashion week podporuje i nadějné tvůrce, kteří s navrhováním teprve začínají – letos se tak představí například Natálie Steklová. V rámci letošního ročníku pořadatelé opět shromáždili přihlášky v kategorii Junior, určené pro kreativní práce studentů uměleckých škol do 26ti let. Těch se už přihlásilo přes 80. „Zásadním kritériem je kvalita,“ říká Chudoba,“ Prague Fashion Week byl od začátku koncipován jako prestižní, výběrová akce. Účast na něm byla vždy známkou vysoké návrhářské úrovně.“
Kromě českých návrhářek se i letos zúčastní zajímaví zahraniční hosté: agilní řecký návrhář Christoforos Kotentos, který ve svých šestadvaceti letech dováží kolekce do devatenácti zemí světa. Velkou přehlídku přiveze do Mánesa i značka IVANA Helsinky z Finska, kombinující ve své tvorbě tradiční skandinávský styl se slovanskými kořeny. Svoji kreativní, odvážně pojatou kolekci tu předvede i uznávaná ruská návrhářka Masha Tsigal. „Pokud jde o návrháře z ciziny, zveme takzvanou „vyšší střední třídu“, kteří pro náš prostor představují neocenitelnou inspiraci“ říká Eva Valová. „Právě oni vnášejí do světové módy specifický, národní šmrnc. Ne náhodou my vzhlížíme k Paříži, která už ale dnes hledí na Východ.“
Vedle výrazných osobností z módní branže se do Mánesa opět sjedou také obchodníci, odborná veřejnost a potenciální zákazníci. I v tom je pražský festival unikátní. “Přehlídky jsou v zásadě otevřeny všem, které móda živí nebo jenom zajímá,“ říká Eva Valová. Podle ní je u nás kvalitních informací o nových střizích, materiálech a trendech zatím poskromnu – převažují bulvární historky o oděvních výstřelcích a krásných modelkách. “Musíme vypěstovat v lidech návyk, aby módu brali vážně - jako součást životního stylu - a aby ji sledovali cíleně. Pak je totiž i u nás představitelné to, co je jinde už docela běžné: třeba že české ulice rozkvetou i o kvalitní butiky s většími, cenově přijatelnými kolekcemi originálních modelů. Nebo že média budou pravidelně – chytlavě a přitom zasvěceně - psát o tom, co se bude nosit příští sezónu,“ vypočítává své vize Eva Valová.“

Organizátoři Prague Fashion Weeku předpokládají opět velký zájem i účast: už při minulém, 6. ročníku na jaře 2005 Mánes doslova praskal ve švech. Titul Talent sezóny získala tehdy Natálie Steklová, nejvyšším titulem Výtvarník sezóny byla oceněna Martina Nevařilová (za kolekci „Vzpomínky na Afriku“). V kategorii Junior (pro studenty středních a vysokých škol do 26 let) zvítězily dvě studentky VŠUP Praha: Radka Sirková (oděv - kolekce „Home Sweet Home“) a Hana Vašátková (obuv ve stylu zpěváka Davida Bowieho).

Prague Fashion Week je již sedmým rokem jedinečnou společenskou událostí módy v České republice. Tento mezinárodní festival módy potrvá od 7. do 14.listopadu v Mánesu: galerie se tak na čas stane výkladní skříní špičkové módy.
Během sedmi dnů se jeho návštěvníci mohou seznámit s novými kolekcemi předních českých i zahraničních návrhářů. Přehlídky, kam má přístup i veřejnost, proběhnou 11-13. listopadu: po skončení akce (14.11) je navíc plánován After Sale, originální modely zúčastněných návrhářů tu lze koupit a za velmi zajímavé ceny.
Akci zaštítil pražský primátor Pavel Bém, partnerem akce je Hlavní město Praha a společnost Czech Trade, česká vládní agentura, orientovaná na podporu obchodu. Program hledejte na www.pargeufashionweek.com, o fotografie pište na production@praguefashionweek.com

Slovo partnerů:

"Pokud se má Praha profilovat jako moderní velkoměsto, akce typu Prague Fashion Weeku k ní rozhodně patří. Přehlídka módy a módních trendů dnes spoluvytváří image mnoha měst a Praha v tom nesmí zůstat stranou. Společně s kulturou a architekturou je móda jednou z oblastí, která do ní přitahuje kultivované, vnímavě naladěné publikum. Právě takové akce dělají z Prahy atraktivní, stylové město, ne víkendové výlety za zábavou a levným pivem. A jen takové bude i dlouhodobě lákavé jak pro návštěvníky, tak pro jeho obyvatele.“
Pavel Bém, primátor hlavního města Prahy
Česká agentura na podporu obchodu / CzechTrade se stala partnerem akce “Prague Fashion Week“. Partnerství, které je podpořeno v rámci Operačního programu průmyslu a podnikání má za cíl prezentaci českého oděvního a textilního průmyslu na mezinárodních fórech tohoto typu. Agentura CzechTrade současně sleduje účastí na tomto projektu snahu podpořit zahraniční aktivity módních návrhářů z ČR a přispět tak ke zvýšení konkurenceschopnosti oděvního a textilního průmyslu na mezinárodním trhu.
Společnost Czech Trade

Komentáře

Komentářů celkem: 0

Další články z rubriky

Nohy v teple: Boty, které vám letos nesmí chybět!

Nohy v teple: Boty, které vám letos nesmí chybět!

23. 11. | Důležité je mít nohy v teple, říkávaly naše babičky. I v krutých mrazech ale my ženy toužíme…

Zahřejte se: Kabát, parka, nebo péřovka?

Zahřejte se: Kabát, parka, nebo péřovka?

16. 11. | Jaké teplé oblečení letos v zimě zvolit, abyste se zahřála a zároveň byla in? Nic nezkazíte kabátem…

V teple: Jakou šálu, čepici a rukavice obléct letos v zimě?

V teple: Jakou šálu, čepici a rukavice obléct letos v zimě?

9. 11. | Zima a zároveň období zahalování a vrstvení jsou tu. I v tomto nevlídném období chceme vypadat co…

Retro je in: Které módní hity minulého století se vrací?

Retro je in: Které módní hity minulého století se vrací?

3. 11. | 4 | Retro je v poslední době velmi v kurzu. Nevrací se přitom jen 60. léta! Móda momentálně čerpá…