Pozor na „výhodné“ slevy

| Autor: redakce | Rubrika: Móda

Na SOS se od Vánoc obrátily desítky spotřebitelů, kteří se pozastavují nad některými „výhodnými“ slevami v obchodech. SOS upozorňuje, že i v letošním roce, stejně jako v letech předcházejících, evidentně dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele.

Povánoční slevy se stejně jako letní výprodeje staly nedílnou součástí fungování trhu, nicméně přes některé výhody přinášejí s sebou řadu porušení zákona o ochraně spotřebitele i zákona o cenách. Na jednu stranu toto období umožňuje obchodníkům uvolnit si sklady pro jarní kolekce, na druhou stranu mají spotřebitelé možnost výhodněji než před slevou nakoupit, nicméně ne vždy avizované slevy odpovídají skutečnosti.

„Sezónní slevy jsou doprovázené velkou reklamní kampaní, která má ovšem především za cíl dostat zákazníky po Vánocích znovu do obchodů,“ upozorňuje mluvčí SOS Ivana Picková. „V nich například zjistí, pokud bude počítat, že 60 – 70% sleva je ve skutečnosti nižší, než obchodník tvrdí. Někteří spotřebitelé si také stěžují, že u zlevněného zboží není uváděna původní cena, ale pouze nová; že prodávající na zboží poskytují pouze šestiměsíční nebo roční záruku, protože je ve slevě atd. To samozřejmě není pravda, i pro spotřební zboží v sezónní slevě platí dvouletá záruka,“ upozorňuje Picková.

Podle informací spotřebitelů se v některých obchodech stává, že původní cena, za kterou se zboží prodávalo před dvěma dny, je navýšena, aby prodávající vzbudil zdání, že sleva je vyšší, než je tomu ve skutečnosti. Také v tomto případě jde o porušení zákona o ochraně spotřebitele.

SOS vyzývá spotřebitele, aby i pod vlivem výhodných slev velmi pozorně zboží prohlíželi, protože se stává, že se prodává i zboží nižší jakosti, než uvádí. Vždycky se vyplatí nakupovat s rozvahou, nenechat se nalákat na vějičku slevy a přemýšlet, zda věc skutečně potřebuji.

Narazí-li spotřebitelé na nějaké porušování zákona v této oblasti, mohou kontaktovat SOS na telefonické lince 900 08 08 08 (8 Kč za min), či zdarma na webových stránkách www.spotrebitele.info, kde najdou také adresy osobních poraden po celé republice.


zdroj: SOS - Sdružení obrany spotřebitelů (SOS)
www.spotrebitele.info

Další články z rubriky

Hřejivé svetry, ve kterých nebudete vypadat jako neforemná koule

Hřejivé svetry, ve kterých nebudete vypadat jako neforemná koule

Dnes | Venku přituhuje a pokud nechceme umrznout nebo ulehnout s chřipkou, je třeba obléct teplé svršky.…

Nohy v teple: Boty, které vám letos nesmí chybět!

Nohy v teple: Boty, které vám letos nesmí chybět!

23. 11. | Důležité je mít nohy v teple, říkávaly naše babičky. I v krutých mrazech ale my ženy toužíme…

Zahřejte se: Kabát, parka, nebo péřovka?

Zahřejte se: Kabát, parka, nebo péřovka?

16. 11. | Jaké teplé oblečení letos v zimě zvolit, abyste se zahřála a zároveň byla in? Nic nezkazíte kabátem…

V teple: Jakou šálu, čepici a rukavice obléct letos v zimě?

V teple: Jakou šálu, čepici a rukavice obléct letos v zimě?

9. 11. | Zima a zároveň období zahalování a vrstvení jsou tu. I v tomto nevlídném období chceme vypadat co…