Rozhovor s Klárou Nademlýnskou

| Autor: MS | Rubrika: Móda

S Klárou Nademlýnskou o tom, jak vidí současný svět módy, jak je to s trendem hubených modelek a proč se rozhodla spolupracovat se značkou Dove.se dočtete v našem rozhovoru.



Co vás lákalo na spolupráci s Dove na vytvoření šatů pro výherkyni soutěže s řadou pro•age?
Značka Dove mi je sympatická už delší dobu. Kromě toho, že výrobky sama používám, se mi také líbí myšlenka Kampaně za skutečnou krásu. Líbí se mi komunikace přes přirozenou krásu žen, v dnešní době je to hodně důležité. Všichni žijeme v trochu umělém světě, který vidíme v časopisech a televizi. Ten ale není reálný a Dove na to upozorňuje. To byl první popud, proč jsem s Dove začala spolupracovat.

Když vytváříte model, tak sledujete osobní představu ženy, pro kterou tvoříte, nebo dáváte přednost aktuálním trendům?
Rozdíl je v tom, jestli připravuji vlastní kolekci nebo navrhuji konkrétní zakázku pro zákaznici. Kolekce je složená z mnoha modelů, které by měly vzájemně korespondovat a předávat myšlenku kolekce. Na rozdíl od toho, pokud tvořím večerní nebo svatební šaty na zakázku, musí vycházet i z toho, jaká zákaznice je. Snažím se zjistit co má ráda a v čem se cítí dobře. Samozřejmě se do toho ale promítne i můj rukopis, materiál, ze kterého ráda tvořím. Je to souhra mého návrhu a osoby, pro kterou šaty jsou.

Co má žena dělat, když neví, co přesně jí sluší? Kde se podle vás nejlépe poradí?
Určitě si může nechat poradit přímo v obchodě. Třeba u nás v butiku naši lidé umí doporučit něco vhodného z kolekce. Dobré je také nebát se zkusit si na sebe i věci, které se nám líbí, přestože jsme nic v podobném stylu ještě nikdy v šatníku neměli. Zákaznice nám často říkají, že nějaký kus není úplně pro ně, a pak jsou příjemně překvapené, jak jim sluší. Ženy by neměly odcházet s tím, že v obchodě bylo něco, co se jim líbilo, ale nebylo to pro ně a tak to nevyzkoušely. Další vodítko je určitě pohodlnost oblečení. Módou dnes vyjadřujeme i způsob života, proto si žena může vybírat podle toho, co běžně potřebuje a v čem se zároveň cítí dobře. Já sama se aktuálním trendem úplně neřídím. Pravda je, že ten vzniká až po tom, co návrháři módní kolekce předvedou. Novináři pak sesumarizují, že v kolekcích převládaly například květinové vzory a z barev žlutá a zelená a tak dále. Současná móda je hlavně o jednotlivých značkách a návrhářích, kteří mají svůj jasný rukopis čitelný v jednotlivých kolekcích. Pro mě je důležité ve svých kolekcích zůstat sama sebou.

Vy jste říkala, že se vám líbí komunikace Dove, co si myslíte o Kampani za skutečnou krásu?
Kampaň určitě podporuji. Se značkou Dove jsem spolupracovala už asi před 3 lety, kdy běžely první projekty kampaně. Každý nemá postavu jako modelka. Ani modelky ji nemají vždy tak ideální. Hodně záleží, jak se ony samy dokáží odprezentovat. Velkou roli hraje také tým lidí, který modelku před focením připravuje. Vizážisté a stylisté se starají o make-up, vlasy a oblečení. Fotograf zase ví, jak scénu nasvítit, z jakého úhlu modelku vyfotit. A nakonec se fotografie ještě retušuje na počítači. A lidé nevidí celý ten proces, vidí jen výsledek – dokonalou fotku.V módě a reklamě působí věci ideálně, protože móda je něco jako sen nebo splnění si snu. Kupujeme si něco, co nás osloví a nadchne. Na druhé straně je dobré stát nohama na zemi a uvědomit si, co máme rádi a co se k nám hodí, nesnažit se za každou cenu obléci si něco, co jsem viděla na fotce.

Na módních molech se často vyskytují příliš hubené modelky, čím si myslíte, že to je? Kde vzniká tento trend? Existuje nějaký tlak ze strany návrhářů?
V zahraničí je určitě tlak větší, než tady v Čechách. Je to ale způsobeno hlavně tím, že modelky jsou čím dál tím mladší. Dříve začínaly třeba v 16 letech, dneska už ve 13, 14 letech. V tak mladém věku je každý hubený, nohatý, rukatý. Ne všichni si takovou postavu ale udrží. Oproti tomu poslední dva roky vidím také trend návratu modelek, které kdysi bývaly top hvězdy. Vidíte tváře Naomi Cambell nebo Lindy Evangelisty, které reprezentují skutečné ženy. Jsou to krásné ženy a už to nejsou ty příliš hubené holky. Myslím, že stále více žen oceňuje reálnou ženskou krásu. Když děláme v butiku prezentace modelů, vybíráme si modelky, kterým šaty dobře padnou a budou v nich vypadat žensky. Musí mít reálné proporce, aby se s nimi mohly naše zákaznice ztotožnit. Aby si zákaznice dovedly představit, jak šaty budou vypadat na nich.

Ve Francii, kde jste také několik let pracovala v módním průmyslu, vznikla charta proti příliš hubeným modelkám. Podpořila byste v České republice něco podobného?
Určitě je důležité, aby si holky, které vstupují do světa modelingu, uvědomily, že zdraví je přednější. Není dobré snažit se prosadit za každou cenu na úkor svého zdraví. Svět modelingu je lákavý a znám i spoustu případů, kdy modelka nechtěla upravit jen svou váhu, ale podstoupila i nějaké další zákroky. Nechala si upravit nos nebo prsa. Já si ale myslím, že právě dívky, které byly něčím zajímavé a výjimečné, dokázaly uspět. Úpravy a drastické diety tedy nic nevyřeší, o nich to není.

zdroj: Ogilvy

Komentáře

Komentářů celkem: 0

Další články z rubriky

Nohy v teple: Boty, které vám letos nesmí chybět!

Nohy v teple: Boty, které vám letos nesmí chybět!

23. 11. | Důležité je mít nohy v teple, říkávaly naše babičky. I v krutých mrazech ale my ženy toužíme…

Zahřejte se: Kabát, parka, nebo péřovka?

Zahřejte se: Kabát, parka, nebo péřovka?

16. 11. | Jaké teplé oblečení letos v zimě zvolit, abyste se zahřála a zároveň byla in? Nic nezkazíte kabátem…

V teple: Jakou šálu, čepici a rukavice obléct letos v zimě?

V teple: Jakou šálu, čepici a rukavice obléct letos v zimě?

9. 11. | Zima a zároveň období zahalování a vrstvení jsou tu. I v tomto nevlídném období chceme vypadat co…

Retro je in: Které módní hity minulého století se vrací?

Retro je in: Které módní hity minulého století se vrací?

3. 11. | 4 | Retro je v poslední době velmi v kurzu. Nevrací se přitom jen 60. léta! Móda momentálně čerpá…