Barevný podzim podle Londýna

| Autor: Cindy Kerberová | Rubrika: Trendy

Britská metropole od 60. let platí za velmi kreativní a odvážné místo, kde se rodí neotřelé trendy, neboť zde tvoří nebojácní a vizionářští designéři oblečení, doplňků i architektury. Styl ulice se plně prolíná s luxusními kolekcemi slavných značek a společně utvářejí nezaměnitelnou směs, která se vždy odlišuje od hlavních proudů. Zatímco se Paříž pravidelně na podzim halí do černé, Londýn září barvami a to i letos.

Módní návrháři působící v hlavní městě Velké Británie necítí jako třeba ti v Paříži či Miláně takové spojení s tradicemi a proto patří jejich kolekce mezi velmi pokrokové, často provokující a pokaždé inspirativní. Rozhodně není náhodou, že se velké a slavné pařížské módní domy přetahují o talenty z britských ostrovů.

Když před 12ti lety převzal tradiční francouzskou značku Dior Brit John Galliano, nikdo nechápal rozhodnutí, proč právě on. Nicméně právě on posunul lehce skomírající značku do nového tisíciletí a vrátil ji zpět mezi ty, kteří udávají trendy. Stejně tak v případě Stelly McCartney a Chloé, kterou Angličanka se slavnými příjmením převzala po Karlu Lagerfeldovi a později založila neméně úspěšnou vlastní značku. Když se Hubert de Givenchy rozhodl pro odchod do důchodu, jeho dům postupně vedli hned tři Angličané – již zmiňovaný John Galliano, Alexander McQueen a Julien MacDonald.

Jak je vidět, tak Londýn a jeho talenti mají neustále co nabídnou a právě díky nim jde kolotoč jménem móda neustále kupředu. Současná britská scéna se jen hemží slavnými návrháři i novými nadějnými talenty, kteří pro sezónu podzim – zima 2009/2010 připravili velmi barevné a neotřelé linie oblečení.

Matthew Williamson


Jméno Matthewa Williamsona není v českých končinách zcela neznámé. Několik sezón navrhoval pro britský módní dům Debenhams a letos připravil pro H&M jarní a letní kolekci plnou zářivých potisků a barev, které jsou tak typické pro jeho tvorbu. Pro svou vlastní značku vytvořil modely, které si pohrávají s volnými, žensky nadýchanými siluetami, kterým kontrastují přísné linie vypůjčené z šatníků bojovnic.

Luxusní kožešinové kabáty, obrovské mohérové „kokony“, dramatické řasení spolu s potisky hedvábných žoržetů dávají kolekci jedinečný vzhled plný elegance a bezstarostné nálady, což pro podzimní linie není zcela typické.

Hladká barevná kůže se zde setkává s lehkými žoržety a nákladnými brokáty, úplety v nepřehlédnutelných odstínech doplňují mohutné kožešinové límce i jemné kovové detaily. Velmi zajímavé jsou zdánlivě nesourodé kombinace vzorů a to nejen na samotném oblečení, ale také na doplňcích. Zebra se zde setkává s vitrážovou mozaikou, tibetské vzory s florentskými, proužky s kolečky, aniž by celkový vzhled působil přehnaně. Matthew Williamson jasně dokazuje, že je jednoznačnými králem vzorů.






Basso & Brooke


Jednoho večera v jednom londýnském klubu potkal grafik Bruno Basso módního návrháře Christophera Brooka, což se ukázalo jako setkání více než šťastné. Společně založili značku Basso & Brooke. Oba za sebou měli úspěšnou spolupráci s velkými společnostmi jako Coca Cola, Smirnoff, Bacardi a se slavnými hvězdami v čele s Kylie Minogue, Pink, Victorií Beckham, takže spojení těchto dvou talentů nemohlo přinést nic jiného než další úspěch. Dnes seznam zákazníků dnes vede Beyoncé či Rihanna.

Dvojice pro podzim a zimu představila mix baroka s rokokem a pěkně si s oběma směry vyhráli. Oba styly se proslavily díky nákladným vzorům, i když každý zcela jinak a právě tuto odlišnost mistrně designéři smíchali do nápaditého koktejlu jedné z nejzajímavějších kolekcí. Nad každým modelem nás nutí přemýšlet, jak to jen udělali a v tom tkví tajemství jejich úspěchu a proč si náročné klientky tuto značku tak oblíbily. 2D i 3D potisky umocňují jednoduché linie, jemné krajky doplňují perly a nákladné barvy. Náročnost a opulentnost vyvažuje lehkost a jemnost.





Avsh Alom Gur


Přestože se Avsh Alom Gur nenarodil v Británii, Londýn jasně určil jeho směřování. Tento izraelský rodák vystudoval prestižní St. Martin College (stejně jako např. John Galliano, Stella McCartney a další) a založil v Anglii svou oděvní značku. Poté, co si americká módní návrhářka Donna Karan zamilovala jeho trička, začala Gurova kariéra strmě stoupat a ještě před otevřením vlastní firmy sbíral zkušenosti právě u zmiňované Karan a také u Roberta Cavalliho, Nicole Farhi či Chloé.

Designér oplývá nejen smyslem pro krásno, ale také pro humor. Jeho přehlídka kolekce pro sezónu podzim – zima 2009/2010 toho byla jasným důkazem. Na únorovém týdnu módy v Londýně představil nákladné róby, ovšem na zvuků muziky o bankovních kontech. Ostatně odkaz na celosvětovou finanční krizi se dokonce objevil na černých večerních šatech, na které vyšil nápis „Zamítnutí úvěru“. Přes tuto vtipnou vložku ukázal svůj talent pro vyzdvižení ženské siluety, přičemž svou pověstnou extravaganci tentokráte nechal uzavřenou v ateliéru.





Foto: archiv firem

Další články z rubriky

Jaké oblečení muži nesnášejí? Vyhoďte ho z šatníku!

Jaké oblečení muži nesnášejí? Vyhoďte ho z šatníku!

Včera | Která z nás by se nechtěla líbit mužům? Ačkoliv to vypadá, že muži našim svrškům nevěnují pozornost…

Chcete krásný dekolt? Dopřejte mu správnou péči i podprsenku

Chcete krásný dekolt? Dopřejte mu správnou péči i podprsenku

22. 5. | Začněte svůj dekolt vnímat stejně jako svůj obličej. Ten také odličujete, používáte na něj…

Může sprchování škodit? Čím si ve sprše nevědomky ubližujete

Může sprchování škodit? Čím si ve sprše nevědomky ubližujete

19. 5. | Pravidelné sprchování je základem každodenní hygieny. I pobyt ve sprše má ale svoje pravidla, která…

Podprsenka slaví 100 let: Jaké se nosily v minulosti?

Podprsenka slaví 100 let: Jaké se nosily v minulosti?

17. 5. | I podprsenka se dá považovat za módní doplněk. A stejně tak, jako se měnil styl oblečení od…