PragueFashionWeek znovu na scéně

| Autor: MS | Rubrika: Trendy

Po více než roční přestávce se opět připravuje prezentace designérské módy v Praze pod názvem PragueFashionWeek. Měla by proběhnout ve dnech 26.-28. listopadu, formou módních přehlídek by se měly představit kolekce předních tuzemských, ale i zahraničních designérských značek.

Módní festival se bude konat ve Veletržním paláci v Praze souběžně s dalšími dvěma akcemi: „milionářskou“ přehlídkou exkluzivních automobilových, motocyklových a lifestylových značek mmotion a veletrhem plastické a estetické chirurgie Mediart Prague. Sjednocujícím jmenovatelem je nadstandardní design v uživatelském pojetí..

V České republice v současné době neexistuje  platforma pro samostatnou profesní prezentaci návrhářské branže. Platforma, která by přinášela pro jednotlivé značky, ale i celý obor účinné efekty v oblasti obchodní, public relations, kontaktní atd. Nedávno proběhl veletrh Styl v Brně, který změnil koncepci a prostor pro prezentaci návrhářských značek prakticky zrušil, nemluvě o pražské veletržní akci Móda Praha, která se letos nekonala vůbec. Ani ostatní pokusy o organizovanou prezentaci návrhářů v Praze nepřinesly podle sdělení jejich účastníků očekávaný efekt.
 
PragueFashionWeek je v novodobé historii vlastně jediný projekt v ČR, který po vzoru mnoha obdobných profesionálních zahraničních akcí možnosti koncentrované prezentace nabízel. Konal se pravidelně dvakrát ročně v letech 2002-2007 (archiv na www.praguefashionweek.com). Poměrně velkorysé pojetí však nebylo zdaleka možno financovat ze zdrojů návrhářů-účastníků, tak jak je to v zahraničí více méně obvyklé. Organizátoři tak byli a nadále i budou odkázání na sponzorskou podporu zejména mezi podnikatelskými, ale i vládními i ostatními institucemi.

Je třeba zdůraznit, že návrháři jsou především sami podnikatelskými subjekty se vším všudy. Celý projekt by měl doznat posunu zejména směrem ke komercionalizaci a ekonomické emancipaci návrhářského potenciálu. Zkušenosti ze zahraničí mluví jasně: návrhářská móda je díky své originalitě stálou součástí obchodní nabídky a tyto značky mají na trhu svoje pevné místo. Bez pravidelné prezentace a komunikace se však neobejdou, a to platí i pro  současné období ekonomické recese.
Souběžné pořádání tří zajímavých projektů by mělo přinést synergické efekty. Přehlídka mmotion, veletrh Mediart Prague i festival PragueFashionWeek míří do prolínajících se cílových skupin. Pořadatelé se dohodli na některých společných programových bodech, na koordinované mediální komunikaci i spolupráci v oblasti zvaní návštěvníků a hostů.

PragueFashionWeek
12. mezinárodní festival módy
26.-28. listopadu, Veletržní palác Praha

zdroj: Česká akademie módy, o.s.

Komentáře

Komentářů celkem: 0

Další články z rubriky

Domácí péče o suché rty: Vyrobte si vlastní balzám, lesk nebo peeling

Domácí péče o suché rty: Vyrobte si vlastní balzám, lesk nebo peeling

23. 2. | Rty dostávají obzvlášť v zimě pořádně zabrat, jsou suché, rozpraskané, a proto vyžadují pozornost.…

Jaro se blíží: Jaké bundy a kabáty si můžete pořídit už dnes?

Jaro se blíží: Jaké bundy a kabáty si můžete pořídit už dnes?

21. 2. | Únor se pomaličku chýlí ke konci a mnoho lidí už nedočkavě vyhlíží jaro. To si bude žádat obměnu…

Zhubněte tři kila za dva týdny! Stačí udělat si hodinu času denně

Zhubněte tři kila za dva týdny! Stačí udělat si hodinu času denně

19. 2. | Taky tak nerada vstáváte? Pak se ale ani nestihnete nasnídat, natož si zacvičit. Zkuste vstávat o…

Vytaste drápky: Jak mít krásné a zdravé nehty

Vytaste drápky: Jak mít krásné a zdravé nehty

19. 2. | 1 | Hezké a upravené nehty by měly být samozřejmostí pro každou ženu, protože hned po obličeji jsou…