Sto let krásy

| Autor: Kamila Netolická | Rubrika: Trendy

Už více než sto let prožívá L’Oréal svůj příběh na poli kosmetiky. Malá rodinná firma se během let rozrostla ve světovou kosmetickou jedničku a určitě by většina z vás našla ve své koupelně alespoň jeden produkt od této společnosti. Možná by vás totiž překvapilo, kolik značek patří pod křídla tohoto kosmetického gigantu. Ale začněme od začátku.





V roce 1909 v malém pařížském bytě, jehož jídelna sloužila jako předváděcí místnost a kuchyň jako laboratoře, založil Eugène Schueller Francouzskou společnost pro bezpečné barvy na vlasy (La Société Française des Teintures Inoffensives), budoucí L’Oréal.



Eugène Schueller odstartoval svoji kariéru jako asistent v lékárně, brzy ale odešel s cílem založit si vlastní firmu. Jeho snem bylo vyvíjet barvy na vlasy a zajímavé je, že ho od tohoto snu mnozí zrazovali s tím, že barvy na vlasy představují „pouze velmi omezený trh s mizivou budoucností“. Dnes by Eugènovi jistě nikdo nic takového neřekl. Eugène Schueller byl vizionář, který cítil, že spojení vědy a kosmetiky může světu přinést zásadní inovace.





V roce 1939 přijala společnost nové jméno – L’Oréal – a přestěhovala se do nového pařížského ústředí na adrese rue Royale 14. Výzkumní pracovníci měli konečně přístup ke špičkovým technologiím a nejlépe vybaveným laboratořím, což jim umožnilo rychle vytvářet kosmetické přípravky, které jsou dodnes neoddiskutovatelnými bestsellery.



Eugène Schueller vnímal svou mladou firmu jako školící středisko pro kadeřnické profesionály, jako „univerzitu barvení vlasů“, jak sám říkal. Jeho prioritou bylo sloužit profesionálům a přispívat tak k rozvoji kadeřnického průmyslu.



Rok 1957 byl ve jménu zásadních změn. Začalo období stabilního růstu výzkumné části společnosti L’Oréal a akvizice nových značek odrážely potřebu rozvíjet i jiné oblasti mimo vlasové péče.



Vznikly laboratoře věnující se pleťové péči, líčení a vůním. V roce 1963 vznikly biologické laboratoře. Lidská kůže a vlasy už nebyly považovány za pouhou materiální základnu. Mezinárodní středisko dermatologického výzkumu v Sophia Antipolis založené v roce 1979 dalo vzniknout high-tech výzkumným týmům specializovaným na fyziologii kůže.






V současné době ve světě funguje pět výzkumných středisek a patnáct středisek hodnocení kosmetiky, které umožňují každé z geografických zón společnosti lépe porozumět potřebám jejích zákazníků.



Svět dnešního kosmetického průmyslu si lze stěží představit bez významných inovací, které vzešly právě z výzkumu L´Oréalu. Tato společnost každý den vyrobí 12 876 712 produktů!



Věděla jste, že pod křídla L´Oréalu patří například tyto značky?
L´Oréal Paris, Garnier, Maybelline, Biotherm, Cacharel, Diesel, Giorgio Armani, Helena Rubinstein, Kerastase, Lancôme, La Roche-Posay, Vichy, Inneov, Redken, Matrix, YSL atd.



….a celý příběh začal v kuchyni jednoho pařížského bytu. Neuvěřitelné!

Kamila Netolická

Další články z rubriky

Rozmazaný make-up či kruhy pod očima? Jak se zbavit beauty chyb

Rozmazaný make-up či kruhy pod očima? Jak se zbavit beauty chyb

Včera | Každá z nás jistě zná situaci, kdy pospícháte na večírek, nestíháte a jako na potvoru se vám…

Čeká vás vánoční večírek? Takhle byste se měla obléct

Čeká vás vánoční večírek? Takhle byste se měla obléct

13. 12. | Čím dál častěji se stává, že na pozvánkách na večírky je uvedeno, v jakém stylu byste se měla…

Časté chyby, které v zimě děláme v péči o pleť

Časté chyby, které v zimě děláme v péči o pleť

11. 12. | Jak už bylo řečeno spoustukrát, v zimě vyžaduje pleť speciální péči. I když slunce nesvítí tak…

Vánoce 2017 jsou za rohem: Jak si užít advent den po dni

Vánoce 2017 jsou za rohem: Jak si užít advent den po dni

10. 12. | Předvánoční shon je pro většinu lidí velmi hektickým obdobím, na druhou stranu už ve vzduchu vládne…