„Není divu, že naše vnímání krásy je zdeformované…“ Touto větou končí varovné video Evolution o tom, jak se kosmetika a počítačové fígle podílejí na vytváření nerealistických modelek v reklamách.
Tým výzkumníků z University of the West of England testoval, zda toto krátké video může ochránit dívky ve věku 10–13 let před touhou vypadat jako ultraštíhlé modelky (předchozí výzkum s dospělými ženami potvrdil, že na ně video funguje).
Dívky, kterým vědci ukázali jenom fotky vyhublých modelek, posléze v dotazníku uváděly menší spokojenost s vlastním tělem i menší sebejistotu v porovnání s těmi, které sledovaly obrázky přírody.
Ovšem dívky, které nejprve viděly video Evolution a poté sledovaly modelky, byly s vlastním tělem stejně spokojené jako ty, jež si prohlížely pouze obrázky přírody.
Další zajímavé články najdete v aktuálním vydání časopisu Moje Psychologie.
Zdroj: National Center for Biotechnology Information (www.ncbi.nlm.nih.gov)
ČTĚTE TAKÉ:
Módní dům Givenchy rozjel novou kampaň s albíny!
STAŇTE SE FANOUŠKEM DAMA.CZ NA FACEBOOKU