Profesorka Emily Daly vyučovala němčinu na univerzitě v Cardiffu. Všimla si, že studenti mají potíže s unifikovanými frázemi, často zcela odtrženými od života a i když si pamatují slovíčka, jenom klopotně dávají dohromady smysluplnou větu. Přišla tedy s myšlenkou zapojit do výuky náhodu a začala ve svých hodinách používat hrací kostky.
Namísto číselných symbolů, jsou kostky opatřeny obrázky. Tematika může být různá. Domácí zvířata, doprava, počasí, oděvy, sport, řemesla, možností je bezpočet.
Hra může začít. Student rozhodí kostky a na základě kombinace obrázků které padnou, musí vytvořit větu. Jednoduchou, nebo souvětí, v přítomném, minulém i budoucím čase, podle stupně pokročilosti v tom kterém jazyce. Je možné používat jednu kostku k procvičování slovní zásoby a se vzrůstajícími vědomostmi žáků hru postupně komplikovat.
Nemusí se však jednat jen o cizí jazyk, systém obrázkových kostek je vynikající tréninkovou metodou pro jakoukoli improvizaci. Kupříkladu kombinace kostek Slunce-Míč-Čepice, může posloužit jak při výuce jazyků, tak jako bodový scénář pro hereckou, nebo literární improvizaci, posilování vizuální paměti, výuce kreativity a způsobů jejího využití by se jistě našlo mnohem víc.
Výhodou metody je její všestranná použitelnost od mateřské, po vysokou školu. Také odbornou veřejností byl nápad přijat velmi kladně. Na světovém veletrhu věnovaném výuce (World Education Market), konaném letos v květnu v portugalském Lisabonu, získaly její kostky (talking dice) jednu z hlavních cen. Paní profesorka tedy zanechala učení a plně se věnuje jejich komercializaci… (Plus)
Kompletní nabídku kostek najdete na serveru www.talkingdice.co.uk.