Kalifornie zavede digitální SPZ, které budou umět i reklamu

Kalifornie zavede digitální SPZ, které budou umět i reklamu

Kalifornští úředníci vymýšlejí horem dolem, jak snížit státní deficit. Jednou z cest má být zavedení digitálních státních poznávacích značek, které by byly schopny vysílat i reklamu.

Na první pohled budou nové digitální espézetky vypadat stejně jako klasické, jen s tím rozdílem, že jakmile zastavíte například v koloně nebo na červenou, po čtyřech vteřinách číslo sroluje dolů a naskočí reklama.

Podle informací britského deníku Telegraph by si zájemci reklamní prostor kupovali rovnou u příslušných úřadů spravujících registrace motorových vozidel. Příjmy z reklamy by pak měly přispět ke snížení mnohamiliardového deficitu. Nemuselo by přitom jít nutně o firmy a reklamu na služby či výrobky. Řidiči by mohli například prostřednictvím espézetky posílat světu osobní zprávy, mohli by si na ni umístit jméno, nebo třeba název oblíbeného fotbalového klubu.

Curren Price, který sedí za Kalifornii v americkém senátu, tvrdí, že Kalifornie chce být první v USA, kdo tuto inovaci v SPZ zavede. „Snažíme se dát dohromady smysluplné projekty, které nám pomohou naplnit státní kasu. A tohle je skvělé snoubení moderních technologií a nutné potřeby získat nové příjmy,“ uvedl Price, podle kterého budou espézetky v případě nebezpečí vysílat také veřejná oznámení například o ztracených dětech, obsahovat by mohly i sdělení o dopravní situaci.

„Pokud se někdo začal radovat, že jeho auto bude v době, kdy zastaví, neidentifikovatelné, musím ho zklamat. I když nebude v době reklamy zabírat registrační číslo celou plochu espézetky, pořád na něj zbude dostatek místa,“ dodal Price s tím, že na značkách už pracuje sanfranciská firma Smart Plate.

ČTĚTE TAKÉ:
Maminka byla trhlá a šílená, shodli se synové Lady Diany!

Doporučujeme

Články odjinud