Již osm let pořádá americké sdružení Michigan Lawsuit Abuse Watch soutěž o nejbizarnější upozornění, varující spotřebitele před nesprávným používáním zakoupeného zboží. Palmu vítězství za rok 2004 si odnesl výrobce hygienických potřeb, který nechal na krabici se štětkou na čištění klozetů natisknout důraznou výstrahu: "Tento předmět není určen k tělesné očistě!"
Není to však jediný slogan, který spíš než vážně míněné varování před možnými následky neodborné manipulace připomíná nepodařený vtip. Na krabici s elektrickou příklepovou vrtačkou pro domácí kutily je výslovně zdůrazněno, že není určena k vrtání zubů, v návodu k obsluze jedné myčky nádobí je majitel nabádán, aby se před spuštěním přesvědčil, zda si uvnitř nehrají děti. Příbalový leták k lékařskému teploměru, který lze koupit v každém dragstoru, nese upozornění, že poté, co byl použit rektálně, jej není vhodné vzít do úst. Firma dodávající zdravotní keramiku zase nechala přímo na klozetové mísy umístit nápis, že voda, která po spláchnutí zůstává na dně, není určena k pití. Mladé maminky, vozící své ratolesti v módních skládacích kočárcích, zase výrobce důrazně nabádá, aby jej složily teprve po vyjmutí dítěte.
Na první pohled kuriózní upozornění jsou výrazem snahy výrobců a obchodníků ubránit se žalobám, které na ně podávají zákazníci, protože prý nebyli dostatečně varování před všemi riziky, spojenými s provozem domácích spotřebičů či užíváním předmětů každodenní potřeby. Těch v USA v posledních letech lavinovitě přibývá a vyplácení náhrad za údajné škody přijde americkou ekonomiku, jak uvedl prezident George W. Bush, ročně na astronomických 230 miliard dolarů.
„Pokud se novelizací zákonů nepodaří tento trend zastavit, zakrátko se na krabičkách konzervovaného lososa objeví nápis nekonzumovat včetně plechovky a všechny záchody bude zdobit slogan nabádající uživatele, aby při splachování nestrkali hlavu do klozetové mísy," uvedl Robert Jones, předseda sdružení Michigan Lawsuit Abuse Watch. (Plus)