Proč cestovní kanceláře úplně neinformují o cenách zájezdů ?

| Autor: redakce | Rubrika: Zábava

Cestovní kanceláře a letečtí přepravci oslovení v srpnu letošního roku podle svých vyjádření dosud neakceptovali požadavek SOS a právníků GARDE-EPS na korektní a úplné informování zákazníků o cenách zájezdů a letecké dopravy.

I to je důvod, proč se SOS a GARDE-EPS rozhodly nabídnout Asociaci cestovních kanceláří a Sdružení leteckých přepravců (IATA) jednání nad konkrétními argumenty.

Oslovené cestovní kanceláře i letečtí přepravci stále trvají na tom, že z pohledu zákona je dostatečná informace o základní ceně s tím, že zákazník se dále dopočítává povinných příplatků, bez kterých ovšem službu není možné uskutečnit – nejčastěji letecké a bezpečnostní poplatky, palivový příplatek a servisní příplatek aj. Tento přístup považuje SOS a právníci GARDE-EPS stále nejen za netransparentní, ale i protiprávní. Proto usilují o přenesení diskuse nad tímto problémem na půdu profesních asociací cestovních kanceláří a leteckých dopravců.

Argumentace cestovních kanceláří a přepravců je prakticky totožná – od argumentu diskriminace vybraných oslovených společností, přes časté změny cen ropy na světových trzích, které ovlivňují výši jednotlivých povinných příplatků až po poukazování na neznalost problematiky ze strany SOS a EPS. Z pohledu CK a leteckých přepravců je dostatečná informace poskytnutá v průběhu objednávání zájezdu/letu. I proto, aby se SOS a GARDE-EPS vyhnuly argumentu o diskriminačním jednání, oslovily v tomto týdnu Asociaci cestovních kanceláří České republiky a sdružení leteckých dopravců IATA s nabídkou jednání. „Od přenesení diskuse na půdu asociací si slibujeme věcné jednání nad jednotlivými argumenty tak, abychom přispěli k úplnému informování zákazníků o cenách,“ uvádí Ivana Picková ze Sdružení obrany spotřebitelů.

SOS ani GARDE-EPS stále nemohou souhlasit především s tím, že by nebylo informování o úplné ceně zájezdu či letenky v okamžiku objednávky objektivně možné. „Přestože uznáváme, že cena letecké přepravy a zájezdů s ní spojených je ovlivňována vývojem cen jednotlivých vstupů, jsme přesvědčeni o tom, že stávající zákonná úprava dává podnikatelům dostatečný prostor pro reakci na tyto změny. Drobné kroky k zlepšení transparentnosti jsme zatím zaznamenali jen u společnosti České aerolinie,“ dodává Martin Reisinger, právník SOS.

Pojďme jednat ve prospěch spotřebitelů


zdroj: Sdružení obrany spotřebitelů České republiky

Další články z rubriky

Jak se rozloučit se starým rokem a začít s čistým štítem

Jak se rozloučit se starým rokem a začít s čistým štítem

26. 12. 2017 | Starý rok nám pomalu končí a my už se začínáme těšit na to, co nám nachystal ten další, s osmičkou…

8 tipů na nejmystičtější vánoční procházku

8 tipů na nejmystičtější vánoční procházku

25. 12. 2017 | Na Boží hod, první svátek vánoční, se většinou chystáme na pořádný rodinný oběd. Je to také doba,…

Nejslavnější vánoční písničky: Pusťte si Sinatru i Neckáře

Nejslavnější vánoční písničky: Pusťte si Sinatru i Neckáře

24. 12. 2017 | Ať už u štědrovečerní večeře posloucháte klasické koledy, české vánoční písně nebo zahraniční…

8 typů pohádkových princezen, které stále milujeme

8 typů pohádkových princezen, které stále milujeme

22. 12. 2017 | Během vánočních svátků se to v televizi jen hemží pohádkami. Určitě si najdete chvilku, kdy se…