Proč cestovní kanceláře úplně neinformují o cenách zájezdů ?

| Autor: redakce | Rubrika: Zábava

Cestovní kanceláře a letečtí přepravci oslovení v srpnu letošního roku podle svých vyjádření dosud neakceptovali požadavek SOS a právníků GARDE-EPS na korektní a úplné informování zákazníků o cenách zájezdů a letecké dopravy.

I to je důvod, proč se SOS a GARDE-EPS rozhodly nabídnout Asociaci cestovních kanceláří a Sdružení leteckých přepravců (IATA) jednání nad konkrétními argumenty.

Oslovené cestovní kanceláře i letečtí přepravci stále trvají na tom, že z pohledu zákona je dostatečná informace o základní ceně s tím, že zákazník se dále dopočítává povinných příplatků, bez kterých ovšem službu není možné uskutečnit – nejčastěji letecké a bezpečnostní poplatky, palivový příplatek a servisní příplatek aj. Tento přístup považuje SOS a právníci GARDE-EPS stále nejen za netransparentní, ale i protiprávní. Proto usilují o přenesení diskuse nad tímto problémem na půdu profesních asociací cestovních kanceláří a leteckých dopravců.

Argumentace cestovních kanceláří a přepravců je prakticky totožná – od argumentu diskriminace vybraných oslovených společností, přes časté změny cen ropy na světových trzích, které ovlivňují výši jednotlivých povinných příplatků až po poukazování na neznalost problematiky ze strany SOS a EPS. Z pohledu CK a leteckých přepravců je dostatečná informace poskytnutá v průběhu objednávání zájezdu/letu. I proto, aby se SOS a GARDE-EPS vyhnuly argumentu o diskriminačním jednání, oslovily v tomto týdnu Asociaci cestovních kanceláří České republiky a sdružení leteckých dopravců IATA s nabídkou jednání. „Od přenesení diskuse na půdu asociací si slibujeme věcné jednání nad jednotlivými argumenty tak, abychom přispěli k úplnému informování zákazníků o cenách,“ uvádí Ivana Picková ze Sdružení obrany spotřebitelů.

SOS ani GARDE-EPS stále nemohou souhlasit především s tím, že by nebylo informování o úplné ceně zájezdu či letenky v okamžiku objednávky objektivně možné. „Přestože uznáváme, že cena letecké přepravy a zájezdů s ní spojených je ovlivňována vývojem cen jednotlivých vstupů, jsme přesvědčeni o tom, že stávající zákonná úprava dává podnikatelům dostatečný prostor pro reakci na tyto změny. Drobné kroky k zlepšení transparentnosti jsme zatím zaznamenali jen u společnosti České aerolinie,“ dodává Martin Reisinger, právník SOS.

Pojďme jednat ve prospěch spotřebitelů


zdroj: Sdružení obrany spotřebitelů České republiky

Další články z rubriky

FOTOGALERIE: Tyhle fotky vás dojmou! Roztomilá zvířátka si užívají Vánoce

FOTOGALERIE: Tyhle fotky vás dojmou! Roztomilá zvířátka si užívají Vánoce

Dnes | K těmto fotografiím asi není moc co dodat. Zvířecí mláďata prostě dokážou rozněžnit každého, tím…

Nový trailer Padesáti odstínů: Víc sexu, romatiky i temnoty!

Nový trailer Padesáti odstínů: Víc sexu, romatiky i temnoty!

7. 12. | Už jen něco málo přes dva měsíce nás dělí ode dne svatého Valentýna a očekávané premiéry druhého…

47 žen se svléklo pro charitu. Vydělaly statisíce

47 žen se svléklo pro charitu. Vydělaly statisíce

7. 12. | Vystavit svoje tělo čočce fotoaparátu, zvlášť když nejste modelka a není vám sedmnáct, stojí dost…

Adventní kalendář do Vánoc: Co dělat den po dni

Adventní kalendář do Vánoc: Co dělat den po dni

1. 12. | 1 | Advent je tu! A Vánoce jsou tu od toho, abychom si je užily, takže no stres! Všechno nemusí být…