Proč neuspěla Ulice?

Proč neuspěla Ulice?

Ačkoli se ve fotosoutěži objevila již další dvě následující témata, vraťme se ještě k některým soutěžním snímkům z tématu "Ulice". Podle čtenářských ohlasů je rozbor fotografií, kterým chyběl do umístění jen krůček nebo krůčků pár, oblíbený a vždy očekávaný. Tak tady ho máte..


Fotografie od autora Skupca: Před časem tu kolda předvedl, jak fotografii "pomoci" - zjednodušit složitý děj jen na pouličního uklízeče, případně oprostit od barvy; humor by do fotografie dokázal vnést lepší úhel záběru, který by lépe upoutal na plakát "VESELÝ BIZON" na lampě se šipkou směřující k uklizeči ;-) Dějově je to jedna z nejzajímavějších.

"Paní ulice" od autora bajachu: Zajímavá, vznešená ulice. Vadí zde především nevhodné světlo, které dělá uličku beztvarou a šedavou a kazí ji bílým nebem. Středová kompozice je pro tento motiv jedním z řešení, ale symetričnost by pak měla být co nejprecizněji dodržena.

Fotografie od Mulier: Fotografii se vcelku nedá nic vytknout. Motiv pečlivě vybraný, se svým osobitým kouzlem, dobrá kompozice.. Fotografie působí trochu neostře a celý problém je zřejmě v tom, že by onomu místu více slušelo jiné světlo.

"Pouliční stíny noci" od noha63 Další povedený snímek. Reflexe kolem lampy by snesly retuš, která je ovšem v soutěži pochopitelně zakázána. Na fotce je spíše dominantní most, nežli nenápadná ulička za ním, tudíž v daném tématu nedokázala tolik zaujmout.

"To je Gradac při EURO 2008" od mirai: Fotka působí především zachycenou atmosférou. Světlo si, vzhledem k jedinečnosti okamžiku, nemohl autor příliš vybírat. Zapracovat se ale dalo na kompozici - lidé, kteří jsou zde dost podstatní nemuseli být bez nohou a oslavný dým naopak tolik prostoru nepotřeboval. Zajímavé by bylo, kdyby v popředí byl výrazněji zachycen jeden z radujících se fanoušků.

"Mumraj ve čtvrti La Defance" od Gotis Fotografie je expozičně dobře zvládnutá. Otázkou je, jestli by nebylo pro oko příjemnější, kdyby byla srovnaná pravá část dominantní stavby, která je blíže k okraji. Úhel pohledu bohužel příliš nepředává myšlenku "mumraje" na ulici, což může způsobovat příliš mnoho volného místa v popředí - nejsme tak vtaženi do děje.

"Champs Elysees" od stingray58 Velmi zajímavý motiv i pohled. Největším mínus pro tuto fotku je opět nevhodné světlo. Oblohy mohlo být o 1-2 cm méně.

"Tajemná ulice v podhradí" od Kuduk: Brilantní noční foto. Příjemně působí vyváženost 2 nejsvětlejších míst fotky, které autor umístil protilehle do diagonály. Ulice tu ovšem opět nehraje přesvědčivnou roli hlavního motivu.

"Meditace" od Beatrix: Fotka, která disponuje velkou sílou okamžiku. Převod do čb se zde hodí, ale není dobře proveden nebo byla přeexponovaná místa již na barevné fotografii. Velkou škodou je, že hlavní postavy jsou stěží čitelné. Pokud by "jít blíže" znamenalo ztrátu přirozenosti momentu, tak zde bohužel můžeme jen konstatovat "škoda, že autor nedisponuje lepším teleobjektivem" - meditující trojice v detailu jen s trochou okolního prostředí, které by napovědělo, kde se situace odehrává by byla jistě výtečnou podívanou.

"Kostelní drama" od autora JanBambas: Tento autor má nepřehlédnutelný rukopis. Jeho fotky mají vždy zvláštní emoční náboj. V tomto případě tajemný motiv s působivě po diagonále protilehle umístěnými výraznými prvky(lucerna a hejno ptáků). Diskutabilní zde může být, zda fotografie naplňuje dané téma, zatímco otázkou vkusu zůstane, zda se někomu líbí či nelíbí sbíhavost svislic a ztmavení rohů.

"In a Out" od tatoája: Další z fotografií, které mají emoční náboj, ale kazí ji technické chyby. Unavený úředník, který i přes tvrdou práci jde domů "po svých", kontrastující s lidmi ve "fáru", kteří se spokojeně oddávají radovánkám. Největším problémem je, že se autorka rozhodla pro částečnou barevnost fotky, která upoutává pozornost pouze na lidský faktor - odhaduji, že proto, aby neporušila pravidla použila pouze práci s barvami, proto zde zůstalo pár rušivých fleků, které snímek znehodnocují - zelený kanál, zelené fleky na dlažbě a autě, červený flek na zdi a na nárazníku. Černobílá část snímku by snesla i trochu více kontrastu. Nad nepříjemným překrytím dámy v autě předním sklem by se dalo, s přihlédnutím k nutné pohotové reakci, přimhouřit oko.

Doporučujeme

Články odjinud