Sociologický výzkum české populace: Odlišnosti v odpovídání u žen a můžu

| Autor: MS | Rubrika: Zábava

International Sociological Institute (ISI), mezinárodní nezisková organizace sdružující sociologické a statistické pracovníky, provedla během února a března sociologický výzkum české populace.

Předmětem sociologicky orientovaného projektu je výzkum sociální dynamiky a nerovnosti ve společnosti.

Výzkum probíhal od 4. února 2008 a skočil 20. března 2008 mezi vzorkem více jak 5 000 respondentů z celé ČR.

Níže jsou uvedené některé zajímavé výsledky z tohoto průzkumu. Jedná se o prvotní výsledky, následovat bude další zpracování získaných dat.

Každý pátý muž řadí barvu jako jeden z důležitých parametrů při pořízení nového auta, u žen je to více jak 41 procent.
Pouze každý druhý řidič mužského pohlaví správně ví, na které straně vozu se nachází víčko od nádrže. V ženské populaci si je toho vědoma jenom čtvrtina žen.

Šest z žen z deseti se domnívají, že muži mají lepší a jednodušší život než ženy – více jak 61 procent z nich by si chtělo vyměnit roli se svým protějškem.
Šedesát procent mužů přiznalo, že se řídí a podvědomě dodržuje tradiční rozdělení rolí mužů a žen.

Více jak polovině mužů nevadí domácí práce, přičemž pouze 4 ženám z 10 domácí práce nevadí

70 procent dotázaných mužů si hlídá svoji linii, u žen to je téměř 88 procent

Téměř polovina dotázaných mužů nakupuje pravidelně kosmetické výrobky každý týden

Tři čtvrtiny mužů přiznali, že tráví v koupelně více jak 30 minut každý den

O projektu
Těžiště přínosu tohoto projektu spočívá zejména v přesnějším a pravdivějším odpovídání respondentů. Podle nedávno uskutečněné mezinárodní studie ISI bylo prokázáno, že respondenti v sociologických a statických výzkumech jsou při anonymním vypovídání mnohem více upřímnější než při osobních kontaktu respondentů a tazatelů.

Mezi několik znaků sociální stratifikace patří i rozdělení populace podle pohlaví. V našem projektu šlo o přezkoumání zájmů a názorů na specifická témata mezi muži a ženami. Jednalo se o výzkumné šetření a analýzu aktuálních sociálních jevů v celorepublikovém rozsahu, která bude navazovat na mezinárodní studii zabývající se tímto jevem v širším kontextu.

V současné době se ISI zabývá socioekonomickým a marketingovým výzkumem a také výzkumem sociální stratifikace, založené na nerovnosti mezi lidmi. Především analýzou postavení muže a ženy ve společnosti, při které se detailně studují preference daných demografických vzorků populace.

Celkové výsledky a více informací o celém projektu jsou k dispozici na webových stránkách www.zeny-vs-muzi.cz.

zdroj: Mgr. Dagmar Králová

Další články z rubriky

Adventní kalendář do Vánoc: Co dělat den po dni

Adventní kalendář do Vánoc: Co dělat den po dni

Včera | 1 | Advent je tu! A Vánoce jsou tu od toho, abychom si je užily, takže no stres! Všechno nemusí být…

Jaký je milenec? Prozradí to tvar jeho zadku

Jaký je milenec? Prozradí to tvar jeho zadku

Včera | 1 | Chlap se vám buď líbí, nebo ne. A když nám zkříží cestu ten pravý, nevidíme napravo ani nalevo.…

Retro Vánoce: Jak jsme nakupovali v 70. a 80. letech?

Retro Vánoce: Jak jsme nakupovali v 70. a 80. letech?

30. 11. | Retro letí! Doba běží rychle dopředu a my si rádi připomínáme, co jsme tak milovali dřív a co nám…

Funguje vám intuice? Naučte se slyšet svůj vnitřní hlas

Funguje vám intuice? Naučte se slyšet svůj vnitřní hlas

30. 11. | Každý den děláme tisíce malých rozhodnutí, která ve výsledku formují celé naše osudy. Někteří…