Většina dospělých Američanů potřebuje Internet ke svému každodennímu životu. Někteří z nich by se místo Internetu vzdali raději televize nebo i sexu. Většina dospělých Američanů určila Internet jako klíčový nástroj pro správu osobních financí nebo vyhledávání slev a nejlepších nabídek při on-line nakupování.
Z průzkumu společnosti Intel vyplývá, že většina dospělých obyvatel USA potřebuje ke svému životu přístup k Internetu. Někteří z nich by se místo Internetu vzdali raději televize nebo i sexu. To je výsledek nedávného průzkumu „Potřeba Internetu v současném světě“ (Internet Reliance in Today’s Economy), který provedla organizace Harris Interactive* a sponzorovala společnost Intel.
Průzkum odhalil, že 65 % dospělých nemůže žít bez přístupu k Internetu1. Pro 71 % dotazovaných je důležité mít zařízení, se kterým se mohou na Internet kdykoli připojit. To mohou být jak přenosné počítače, tak netbooky nebo mobilní internetová zařízení (MID). Umožňuje jim to trvale sledovat důležité finanční otázky včetně stavu hospodářství v zemi.
Většina dospělých Američanů určila Internet jako klíčový nástroj pro správu osobních financí nebo vyhledávání slev a nejlepších nabídek při on-line nakupování. Kvůli přístupu k internetu by se někteří z nich vzdali i večeře v restauraci, nakupování oblečení či členství ve fitness klubech.
Sex, nebo Internet?
Podle průzkumu Intelu je téměř polovina žen a třetina mužů přesvědčena, že by se po dobu dvou týdnů raději obešli bez sexu než bez přístupu k Internetu. Přístup k Internetu je nezbytný také v současné hospodářské krizi. Pro 95 % dospělých je důležité mít zařízení, které umožňuje přístup k Internetu. 82 % lidí si také myslí, že pomocí internetových zařízení si zachovají aktuální přehled o stavu ekonomiky, a 87 % se díky Internetu podařilo ušetřit peníze. Z toho:
- 84 % ušetřilo peníze srovnáváním on-line cen a vyhledáváním nejlepších nabídek před nákupem
- 66 % ušetřilo peníze nakupováním on-line
- 65 % říká, že jim Internet umožnil ušetřit peníze díky vyhledávání kupónů, slev či speciálních internetových nabídek
Místo fitness Internet
Následující položky byly ve srovnání důležitosti hodnoceny níže než Internet:
- Kabelová televize (39 procent)
- Večeře v restauracích (20 procent)
- Nakupování oblečení (18 procent)
- Členství ve fitness kubu (10 procent)
Internet vítězí nad televizí
- 91 % dotazovaných také uvádí, že Internet zlepšil alespoň jeden z aspektů jejich života. V této skupině
- se 79 % zlepšila možnost kontaktu s rodinou a přáteli,
- 68 % se lépe nakupuje,
- 47 % Internet umožňuje lépe spravovat finance, protože nabízí aktivity jako on-line banking či úhradu účtů.
zdroj: Mediakom1
Uvedené procentuální hodnoty znamenají součet dvou nejvyšších bodů (4 a 5) stupnice s nutnou volbou, kde 1 znamená „zcela zbytné“ a 5 znamená „zcela nezbytné pro život“.