K závěru, že by všechny učebnice měly být pouze barevné, došel americký psycholog Karl Gegenfurtner, odborník specializující se na učení. Podle jeho posledních průzkumů si lidé pamatují daleko lépe barevné obrázky než ty provedené v černobílém tisku.
Učení z barevných učebnic je dvakrát
rychlejší!
K závěru, že by všechny učebnice měly být pouze barevné, došel
americký psycholog Karl Gegenfurtner, odborník specializující se na učení. Podle jeho posledních průzkumů si lidé pamatují daleko lépe barevné obrázky
než ty provedené v černobílém tisku.
Zdá
se, že výzkum potvrdil dávnou teorii, podle které barvy výrazně pomáhají
v procesu učení. Především ho zrychlují studenti se v barevných učebnicích
snáze orientují a učivo si rovněž lépe zapamatují. Učení z barevných učebnic
je až dvojnásobně rychlejší a efektivnější! Podle vědců se tak
jednoznačně prokázalo, že barevné informace si mozek uchovává
mnohem déle, než informace vstřebávané z černobílých knih.
Psychologové jsou přesvědčeni, že lidský mozek se vyvíjí pod vlivem
barevného vidění lidských očí. Mozkové činnosti pomáhají především
přírodní barvy. A ty by měly podle vědců ve svých učebnicích autoři
používat především.
Testy provedené na dobrovolnících barevnou teorii plně potvrzují. Několika
lidem byly předkládány na přesně stanovené časové úseky barevné a černobílé
obrázky. Dobrovolníci si pamatovali více barevných detailů během krátké
expozice, zatímco u černobílých obrázků nepomohlo ani prodloužení doby náhledu.
zdroj: Plus
include("../info/nazor.php");=""?>