Víkendová volání skutečně zdarma?

| Autor: redakce | Rubrika: Zábava

Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) upozorňuje na triky telekomunikačních společností v reklamě. Například společnost Telefónica O2 stále láká spotřebitele reklamou na službu "Víkendové volání zdarma". To, že službu je možné čerpat až po využití volných minut nebo tarifního kreditu už v reklamě uvést opomene. Obdobně je nastavena i nabídka Nekončících volání od T-Mobile. Informaci o tom, že není zdarma vše, co se tak tváří, ovšem můžete nalézt v kompletních smluvních podmínkách na internetu.

„Obracejí se na nás spotřebitelé, kteří se cítí být reklamou O2 oklamáni či dokonce poškozeni. Telefonují o víkendech a až následně z vyúčtování zjistí, že nevolali zdarma, ale protelefonovali nemalé peníze. Ačkoliv je v reklamě určitá míra přehánění a nadsázky přípustná, jsme přesvědčeni o tom, že odkaz na internetové stránky v reklamě nezbavuje společnost odpovědnosti za poskytnutí korektní informace“, uvádí Ivana Picková, tisková mluvčí SOS.

„Abychom předešli dalším stížnostem spotřebitelů, namísto společností Telefónica O2 a T-Mobile upozorňujeme, že služby ‘Víkendová volání zdarma‘ i ‚Nekončící volání a SMSkování‘ je možné využít až poté, co zákazník vyčerpá nejdříve své volné minuty nebo kredit,“ uvádí specialista SOS na telekomunikace Tomáš Liškutín a dodává: „Je zajímavé, že ačkoliv nabídky obou společností jsou obdobné, více stížností zaznamenáváme na O2.“

SOS také informuje, že k tomu, aby šlo o klamavou reklamu, společnost nemusí uvést vysloveně nepravdivé informace. Stačí, když je opomenuta podmínka, která může podstatným způsobem ovlivnit rozhodnutí spotřebitele. Proto se SOS obrátilo s podnětem na dozorové orgány a Radu pro reklamu, aby posoudili, zda se v tomto případě nejedná o zakázanou klamavou reklamu nebo reklamu neetickou.
SOS již mnohokrát upozornilo na jednání některých firem, které v reklamě nepostupovaly v souladu se zákonem. Za protiprávní považuje také praxi uvádění cen v reklamě na produkty určené spotřebitelům, které nejsou úplné, a za které nelze výrobek či službu zakoupit.

zdroj: Tisková zpráva SOS ze dne 22. ledna 2007
www.spotrebitele.info

Další články z rubriky

Jak se naučit vidět auru: Pomůžou vám 3D obrázky

Jak se naučit vidět auru: Pomůžou vám 3D obrázky

Včera | 3 | Ne každý je schopen dívat se na trojrozměrné obrázky hned, bez návodu. Pokud to ale dokážete, máte…

Retro: Telenovely, které jsme tajně sledovaly a milovaly

Retro: Telenovely, které jsme tajně sledovaly a milovaly

22. 2. | 9 | Telenovely z Jižní Ameriky v 90. letech vtrhly na české televizní obrazovky a okamžitě si je…

Seriál Ulice: Zůstane Anička s Bédou, nebo jejich láska skončí?

Seriál Ulice: Zůstane Anička s Bédou, nebo jejich láska skončí?

20. 2. | Dramatické zvraty v seriálu ulice nejsou nic neobvyklého a tak tomu bude i příští týden. Situace…

Co prozradí účes o vašem sexuálním životě?

Co prozradí účes o vašem sexuálním životě?

16. 2. | Střih vlasů a sexuální život spolu souvisí. Na vlasech je vidět nejen stav našeho zdraví,…