Víkendová volání skutečně zdarma?

| Autor: redakce | Rubrika: Zábava

Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) upozorňuje na triky telekomunikačních společností v reklamě. Například společnost Telefónica O2 stále láká spotřebitele reklamou na službu "Víkendové volání zdarma". To, že službu je možné čerpat až po využití volných minut nebo tarifního kreditu už v reklamě uvést opomene. Obdobně je nastavena i nabídka Nekončících volání od T-Mobile. Informaci o tom, že není zdarma vše, co se tak tváří, ovšem můžete nalézt v kompletních smluvních podmínkách na internetu.

„Obracejí se na nás spotřebitelé, kteří se cítí být reklamou O2 oklamáni či dokonce poškozeni. Telefonují o víkendech a až následně z vyúčtování zjistí, že nevolali zdarma, ale protelefonovali nemalé peníze. Ačkoliv je v reklamě určitá míra přehánění a nadsázky přípustná, jsme přesvědčeni o tom, že odkaz na internetové stránky v reklamě nezbavuje společnost odpovědnosti za poskytnutí korektní informace“, uvádí Ivana Picková, tisková mluvčí SOS.

„Abychom předešli dalším stížnostem spotřebitelů, namísto společností Telefónica O2 a T-Mobile upozorňujeme, že služby ‘Víkendová volání zdarma‘ i ‚Nekončící volání a SMSkování‘ je možné využít až poté, co zákazník vyčerpá nejdříve své volné minuty nebo kredit,“ uvádí specialista SOS na telekomunikace Tomáš Liškutín a dodává: „Je zajímavé, že ačkoliv nabídky obou společností jsou obdobné, více stížností zaznamenáváme na O2.“

SOS také informuje, že k tomu, aby šlo o klamavou reklamu, společnost nemusí uvést vysloveně nepravdivé informace. Stačí, když je opomenuta podmínka, která může podstatným způsobem ovlivnit rozhodnutí spotřebitele. Proto se SOS obrátilo s podnětem na dozorové orgány a Radu pro reklamu, aby posoudili, zda se v tomto případě nejedná o zakázanou klamavou reklamu nebo reklamu neetickou.
SOS již mnohokrát upozornilo na jednání některých firem, které v reklamě nepostupovaly v souladu se zákonem. Za protiprávní považuje také praxi uvádění cen v reklamě na produkty určené spotřebitelům, které nejsou úplné, a za které nelze výrobek či službu zakoupit.

zdroj: Tisková zpráva SOS ze dne 22. ledna 2007
www.spotrebitele.info

Další články z rubriky

Seriál Ulice: Anička se léčí a Adriana řeší dva muže

Seriál Ulice: Anička se léčí a Adriana řeší dva muže

22. 5. | Jaro proniklo do Ulice a nejvíc zapaluje lýtka Adrianě, která se momentálně rozhoduje mezi dvěma…

Seriál Ulice: Anča i Simča se hroutí a někdo dostane nakládačku!

Seriál Ulice: Anča i Simča se hroutí a někdo dostane nakládačku!

16. 5. | Tento týden dojde v Ulici hned ke dvěma zhroucením. Peklo se začínající psychickou poruchou si…

Seriál Ulice: Anča má záchvat a Věrce jde o zdraví

Seriál Ulice: Anča má záchvat a Věrce jde o zdraví

9. 5. | Tento týden bude v Ulici opravdu živo. Maléřovi řeší dalšího potomka, Adriana zkouší štěstí na…

Seriál Ulice: Anička záhadně zmizí, Štěpán se vrací a Adriana má objev

Seriál Ulice: Anička záhadně zmizí, Štěpán se vrací a Adriana má objev

2. 5. | Květen je lásky čas a bude to znát i v Ulici. Sílu lásky znovu poznají Veronika s Martinem a Amorův…