Víkendová volání skutečně zdarma?

| Autor: redakce | Rubrika: Zábava

Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) upozorňuje na triky telekomunikačních společností v reklamě. Například společnost Telefónica O2 stále láká spotřebitele reklamou na službu "Víkendové volání zdarma". To, že službu je možné čerpat až po využití volných minut nebo tarifního kreditu už v reklamě uvést opomene. Obdobně je nastavena i nabídka Nekončících volání od T-Mobile. Informaci o tom, že není zdarma vše, co se tak tváří, ovšem můžete nalézt v kompletních smluvních podmínkách na internetu.

„Obracejí se na nás spotřebitelé, kteří se cítí být reklamou O2 oklamáni či dokonce poškozeni. Telefonují o víkendech a až následně z vyúčtování zjistí, že nevolali zdarma, ale protelefonovali nemalé peníze. Ačkoliv je v reklamě určitá míra přehánění a nadsázky přípustná, jsme přesvědčeni o tom, že odkaz na internetové stránky v reklamě nezbavuje společnost odpovědnosti za poskytnutí korektní informace“, uvádí Ivana Picková, tisková mluvčí SOS.

„Abychom předešli dalším stížnostem spotřebitelů, namísto společností Telefónica O2 a T-Mobile upozorňujeme, že služby ‘Víkendová volání zdarma‘ i ‚Nekončící volání a SMSkování‘ je možné využít až poté, co zákazník vyčerpá nejdříve své volné minuty nebo kredit,“ uvádí specialista SOS na telekomunikace Tomáš Liškutín a dodává: „Je zajímavé, že ačkoliv nabídky obou společností jsou obdobné, více stížností zaznamenáváme na O2.“

SOS také informuje, že k tomu, aby šlo o klamavou reklamu, společnost nemusí uvést vysloveně nepravdivé informace. Stačí, když je opomenuta podmínka, která může podstatným způsobem ovlivnit rozhodnutí spotřebitele. Proto se SOS obrátilo s podnětem na dozorové orgány a Radu pro reklamu, aby posoudili, zda se v tomto případě nejedná o zakázanou klamavou reklamu nebo reklamu neetickou.
SOS již mnohokrát upozornilo na jednání některých firem, které v reklamě nepostupovaly v souladu se zákonem. Za protiprávní považuje také praxi uvádění cen v reklamě na produkty určené spotřebitelům, které nejsou úplné, a za které nelze výrobek či službu zakoupit.

zdroj: Tisková zpráva SOS ze dne 22. ledna 2007
www.spotrebitele.info

Další články z rubriky

Šéf hmyzích specialit: Tarantule je gurmánská pochoutka

Šéf hmyzích specialit: Tarantule je gurmánská pochoutka

18. 10. | [Soutěž] Indiánský šéfkuchař Nelson Mendez se snaží dostat na talíře pokrmy pradávných obyvatel…

Monako: Výlet nejen pro hráče

Monako: Výlet nejen pro hráče

16. 10. | [Soutěž] Monako má co nabídnout i v době, kdy není zrovna počasí na koupání. Můžete tu vidět…

Seriál Ulice: Vlasta Pešek žárlí na Amálii

Seriál Ulice: Vlasta Pešek žárlí na Amálii

14. 8. | Už za týden se na televizní obrazovky po prázdninové pauze konečně vrátí seriál Ulice. Co čeká na…

Seriál Ulice: Co čeká na podzim vaše oblíbené hrdiny?

Seriál Ulice: Co čeká na podzim vaše oblíbené hrdiny?

7. 8. | 1 | Stýská se vám po seriálu Ulice? Pak vás jistě potěšíme zprávou, že už 21. srpna se vrátí na…