Víkendová volání skutečně zdarma?

| Autor: redakce | Rubrika: Zábava

Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) upozorňuje na triky telekomunikačních společností v reklamě. Například společnost Telefónica O2 stále láká spotřebitele reklamou na službu "Víkendové volání zdarma". To, že službu je možné čerpat až po využití volných minut nebo tarifního kreditu už v reklamě uvést opomene. Obdobně je nastavena i nabídka Nekončících volání od T-Mobile. Informaci o tom, že není zdarma vše, co se tak tváří, ovšem můžete nalézt v kompletních smluvních podmínkách na internetu.

„Obracejí se na nás spotřebitelé, kteří se cítí být reklamou O2 oklamáni či dokonce poškozeni. Telefonují o víkendech a až následně z vyúčtování zjistí, že nevolali zdarma, ale protelefonovali nemalé peníze. Ačkoliv je v reklamě určitá míra přehánění a nadsázky přípustná, jsme přesvědčeni o tom, že odkaz na internetové stránky v reklamě nezbavuje společnost odpovědnosti za poskytnutí korektní informace“, uvádí Ivana Picková, tisková mluvčí SOS.

„Abychom předešli dalším stížnostem spotřebitelů, namísto společností Telefónica O2 a T-Mobile upozorňujeme, že služby ‘Víkendová volání zdarma‘ i ‚Nekončící volání a SMSkování‘ je možné využít až poté, co zákazník vyčerpá nejdříve své volné minuty nebo kredit,“ uvádí specialista SOS na telekomunikace Tomáš Liškutín a dodává: „Je zajímavé, že ačkoliv nabídky obou společností jsou obdobné, více stížností zaznamenáváme na O2.“

SOS také informuje, že k tomu, aby šlo o klamavou reklamu, společnost nemusí uvést vysloveně nepravdivé informace. Stačí, když je opomenuta podmínka, která může podstatným způsobem ovlivnit rozhodnutí spotřebitele. Proto se SOS obrátilo s podnětem na dozorové orgány a Radu pro reklamu, aby posoudili, zda se v tomto případě nejedná o zakázanou klamavou reklamu nebo reklamu neetickou.
SOS již mnohokrát upozornilo na jednání některých firem, které v reklamě nepostupovaly v souladu se zákonem. Za protiprávní považuje také praxi uvádění cen v reklamě na produkty určené spotřebitelům, které nejsou úplné, a za které nelze výrobek či službu zakoupit.

zdroj: Tisková zpráva SOS ze dne 22. ledna 2007
www.spotrebitele.info

Další články z rubriky

Adventní kalendář do Vánoc: Co dělat den po dni

Adventní kalendář do Vánoc: Co dělat den po dni

1. 12. | 1 | Advent je tu! A Vánoce jsou tu od toho, abychom si je užily, takže no stres! Všechno nemusí být…

Jaký je milenec? Prozradí to tvar jeho zadku

Jaký je milenec? Prozradí to tvar jeho zadku

1. 12. | 1 | Chlap se vám buď líbí, nebo ne. A když nám zkříží cestu ten pravý, nevidíme napravo ani nalevo.…

Retro Vánoce: Jak jsme nakupovali v 70. a 80. letech?

Retro Vánoce: Jak jsme nakupovali v 70. a 80. letech?

30. 11. | Retro letí! Doba běží rychle dopředu a my si rádi připomínáme, co jsme tak milovali dřív a co nám…

Funguje vám intuice? Naučte se slyšet svůj vnitřní hlas

Funguje vám intuice? Naučte se slyšet svůj vnitřní hlas

30. 11. | Každý den děláme tisíce malých rozhodnutí, která ve výsledku formují celé naše osudy. Někteří…