Body Talk učí děti zdravému sebevědomí

Body Talk učí děti zdravému sebevědomí

Krása je už dlouhou dobu definována podle úzkých a strohých stereotypů. Módní trendy nám vnucují nereálný obraz krásy. Kosmetická značka Dove a její Kampaň Za Skutečnou Krásu se snaží toto vnímání změnit a vést o kráse otevřený dialog. V rámci kampaně má důležité místo samostatný výukový program Body Talk. Jeho cílem je komunikovat s mladými dívkami i chlapci o tématech spojených s jejich vzhledem a podpořit jejich sebevědomí.

„Na naší základní škole měly děti o program velký zájem a moc si užily diskusi a neformální pojetí výuky. Proto jsme se domluvili na tom, aby lektoři přijeli program zopakovat i pro druhou skupinu dětí,“ popisuje zážitky s programem třídní učitelka 5.A ze ZŠ Jeseniova, Věra Hrabětová.

V programu Body Talk pracovali lektoři s dětmi tak, aby si všichni společně uvědomili, že fyzická krása je jen doplněk naší osobnosti. Opravdová hodnota člověka spočívá v tom, co dělá, čemu se věnuje, v jeho schopnostech. Hlavním úkolem bylo dětem ukázat, že mediální svět, který nás obklopuje ze všech stran, může být a leckdy také je zkreslený. Děti tak poznaly, jak média mohou prezentovat krásu, která často počítačově i jinak upravená a vyretušovaná.

K dospívání také patří různé časopisy a magazíny pro teenagery. Jejich obsah často ovlivňuje názory dospívajících. Proto byla do programu zařazena diskuse nad fotografiemi hvězd a známých osobností či modelek. Lektoři vyzvali děti, aby v časopisech našly fotografie, které se jim líbí a vysvětlily proč. Cílem bylo účastníky dovést k poznání, že některé dokonalé tváře z obrázků nemusí odpovídat skutečnosti. V klipu Dove Evolution pak děti následně mohly jasně vidět, jak je v dnešním počítačovém světě jednoduché udělat i z ošklivého káčátka nádhernou labuť. Z každého z nás se dá díky počítačovým úpravám udělat „dokonalá” žena nebo „dokonalý“ muž s perfektním obličejem, krásnými vlasy a bezchybnou pletí. Tato nová osoba však nemá nic společného s realitou.

Zábavnou formou se účastníci programu seznámili také s fotografiemi známých osobností tak, jak vypadaly, když jim bylo deset či dvanáct let. Děti tak mohly vidět, že i jejich vzory možná někdy trpěli nějakou frustrací ze svého vzhledu. I ony často na cestě k hvězdné kariéře musely projít obdobím „ošklivého káčátka“. Přesto se dokázaly prosadit a pracovat na svém snu. Děti pochopily, že právě zdravá porce sebevědomí a odhodlání jít si za svým, je důležitější než vzhled.

Díky jednotlivým aktivitám programu Body Talk si účastníci osvojili myšlenku, že skutečně zajímavé je dělá jejich povaha. Toto sdělení chce značka Dove prostřednictvím programu Body Talk šířit i nadále. Pilotní fáze programu skončila, ale již nyní se připravuje jeho pokračování v rámci rámcových a školních vzdělávacích programů.

Foto: archiv Unilever

Doporučujeme

Články odjinud