Maroš Kramár, slovenský herec a moderátor a ambasador společného projektu Pampers a UNICEF „1balení = 1 vakcína“ podnikl počátkem listopadu 2008 cestu do africké Mauretánie. Dostal možnost účastnit se výpravy organizované fondem UNICEF, jejímž cílem bylo vidět práci fondu a seznámit se se způsobem jakým pomáhá místním obyvatelům v jejich neobyčejně těžké životní situaci. Osobně tak viděl problémy, které jednu z nejchudších zemí světa tíží. Marošova cesta byla plná emocí, ale také jedinečných životních zážitků.
Maroš Kramár se stal jedním z VIP patronů mezinárodního projektu Pampers a UNICEF „1 balení = 1 vakcína“, jehož cílem je do roku 2012 celosvětově vymýtit mateřský a novorozenecký tetanus. Tato choroba nepředstavuje pro „západní“a civilizovaný svět díky plošnému očkování vážnou hrozbu, v zemích třetího světa však stále ohrožuje životy tamních obyvatel. Každý rok v rozvojovém svět umírá na tetanovou nákazu 140 tisíc dětí a 30 tisíc žen. Kromě Maroše Kramára je tváří projektu v České republice Zdeňka Žádníková – Volencová, celosvětově pak hollywoodská hvězda Salma Hayek.
V listopadu 2008 se Maroš vypravil společně se zástupci UNICEF do africké Mauretánie, aby se osobně zúčastnil pomoci organizované v zemích třetího světa. Na obyvatele Mauretánie působil blonďatý modrooký herec jako zjevení z jiného světa. To ovšem neznamená, že si místní nezískal. Naopak, při návštěvě ve vesnici Boghé se během chvilky kolem Maroše shromáždila spousta zvědavých dětí. Ty se za několik minut naučily vyslovovat Marošovo jméno, které potom sborově skandovaly. Maroš Kramár si místní obyvatele získal dokonce natolik, že jedno zrovna narozené dítě bylo pojmenováno právě po něm. Doufejme tedy, že jméno jedné z nejpopulárnějších slovenských hvězd přinese malému mauretánskému Marošovi štěstí.
Stěžejní součástí výpravy byla návštěva místních nemocnic, které se Maroš Kramár s nadšením a elánem zúčastnil. Pomohl tak šířit radost i do míst, která nejsou příliš veselá nikde na světě, v Mauretánii je navíc zdravotní péče na velmi nízké úrovni, o to smutnější návštěva místních nemocnic byla.
Smyslem společné kampaně Pampers a UNICEF je vybrat finanční prostředky na nákup vakcín proti mateřskému a novorozeneckému tetanu, kterými dojde k přeočkování populace třetího světa a tím k celkovému vymýcení této choroby. Jak to konkrétně funguje? Je to jednoduché. Z každého zakoupeného balení Pampers označeného nálepkou UNICEF bude poskytnuta organizaci UNICEF částka na nákup jedné vakcíny proti tetanu. Prostřednictvím UNICEF poté dojde k samotnému přeočkování potřebných dětí. Pomoci mohou letos poprvé také občané České republiky.