Znáte Emily z Paříže?
Emily in Paris přinesla v době pandemie oddech. Možná právě proto byla cílem kritiky, protože první řada přinesla obraz příliš kýčovité Paříže v naprosté idylce s plejádou módních výstřelků i mileneckých aférek a především bez vážnosti reálných problémů. A vše se točilo (a stále točí) kolem potrhlé, zbrklé Američanky Emily Cooper, která se dočasně přestěhovala do Paříže za prací v marketingové firmě Savoir, která nabízí luxusní zboží. Do hledáčku kritiky se přimíchal i onen oddechový záměr, avšak ne všechny počiny musí nutně obsahovat převratně složité děje a propracované zápletky. Apel tvůrců je především na straně komediální zábavy.
Ve druhé sérii se pak hlavní kouzlo poněkud vytratilo. Především z hlavní představitelky, která dozrála ve svědomitější a uvědomělejší Emily. I z jejích outfitů nečišel tolik ohromující wow efekt, místo toho jsme se dočkali příliš překombinovaných modelů v pestrobarevném mixu, který není zábavný, ale už tak nějak z něho bolí oči. Aneb opakovaný vtip…
Jaké jsou základní pilíře šatníku Francouzek? Podívejte se na video:
Pokračování 2 / 5
Nová míza
Ovšem nová řada přichází s o něco jiným pohledem, alespoň co se módního měřítka týče. Otěže totiž převzala kostýmní návrhářka Marylin Fitoussi a vydala se skrz třetí řadu sólovou dráhou. Oprostila se tak od legendární Patricie Field, se kterou se podílela na stylingu v předchozích sezonách. Marylin tak dostala větší svobodu a dokázala si prosadit svůj styl.
A ačkoliv se nechala slyšet, že nejnáročnější ze stylingu bylo nic neopakovat, zajeté kódy svým experimentováním prolomila. „Lily Collins mi byla velmi nápomocná. Pokaždé když viděla podobný outfit, mi řekla: ,Víš, Marilyn, myslím, že je to déjà vu. Myslím, že jsme tuhle siluetu už udělaly.‘ Tak jsem se zaměřila na hledání nových designérů,“ sdělila pro indický Elle.
Marta Pušová
7. prosince 2022
Pokračování 3 / 5
Francouzský šarm
A opravdu se tomu stalo. Lukrativní značky byly vyměněny za mladé nadějné návrháře, v kombinaci s dostupnějšími značkami a vintage poklady. Naservírovala nám tak zbrusu novou Emily, ze které se sice bláznivá Američanka nevytratila, ovšem přidala na vskutku elegantním francouzském šarmu, který byl citelný a tolik přirozený. Skvělým tahem pak byla střižená ofina: „Ostříhala si vlasy jako Jane Birkin, krásná ikona 60. let. Bylo pro mě důležité vykreslit nostalgii a zároveň jí dát moderní nádech s jemnější paletou a více barev,“ dodala kostýmní návrhářka.
Marta Pušová
7. září 2022
Pokračování 4 / 5
Ledová královna Sylvie
Vedle Emily se ale změnila i Sylvie Grateau. Obávaná a mrazivá šéfka Savoir, která svým charakterem připomíná Mirandu Priestly (Meryl Streep) z módního filmu Ďábel nosí Pradu z roku 2006. Avšak i ta nejnepřístupnější ledová královna jednou povolí. Přestože se v jistých momentech ukázalo její laskavější já, neztratila své dominantní dekorum.
Francouzská herečka Philippine Leroy-Beaulieu (58) alias Sylvie v rozhovoru pro Vulture prozradila, že velká šéfová vlastně Emily vždy obdivovala. Už na začátku první sezony pro její ambicióznost, odvahu i smělost. Obdiv byl ale zakrytý strachem. Strachem z toho, že by jí dívka mohla přebrat práci, muže, postavení, zkrátka vše. Emily je tak odrazem mladší Sylvie, což ji značně vyděsilo. Francouzská herečka narozená v Itálii také sdělila, že kritika seriálu očima Francouzů není příliš oprávněná.
„Francouzi jsou zaujatí a zklamaní, protože si mysleli, že je celá show poněkud klišé, a nerozuměli tomu. Neměli smysl pro humor, aby viděli, že si děláme srandu z obou – jak z Francouzů, tak Američanů. Takže se cítili trochu zraněni.“ Herečka dodala, že kouření cigaret v kanceláři a víno při každém obědě je sice opravdu klišé, avšak šlo především o poukázání na uvolněný styl charakteristický pro francouzskou kulturu. A především o hlubší vztah mezi Sylvií a Emily, kdy zralá žena učí tu mladší.
A právě tato zralá žena nám ukázala ve druhé i třetí sérii svou uvolněnější a svobodnější tvář a především to, že je mistryní šik stylu i bez líčidel. Proč ztělesňuje ryze pařížskou eleganci?
Pokračování 5 / 5
Ikona pařížského stylu
Hodnost ikony stylu získává svým neutrálním nadčasovým šatníkem se závanem sexy šmrncu. Černé modely totiž vždy ozvláštní výrazným kouskem, ale i tmavé oděvy vyznívají svou originalitou. Řeč je o černých palazzo kalhotách, které doplnila černým topem s opravdu opulentním náhrdelníkem, v jiném modelu se vyjímaly spolu se zlatým body s hříšně hlubokým výstřihem. Ty jsou pro ni ostatně typické, v její režii však nezavání sebemenším náznakem vulgarity.
Marylin si u ní pohrála i s pestřejší paletou barev, jako je meruňková, kobaltová modř, fuchsiová či signální oranžová. A právě poslední dva odstíny představovaly originální kombinaci opřenou o růžovou midi sukni s řasením a lesklými kozačkami spolu s halenkou v saturované oranžové. Model, který zvolila na představení kolekce návrháře Grégoryho Elliota Duprého, vyzníval tolik mladistvě!