Zdroj: Etsy, eBay, Pinterest, Facebook

Zdroj: Etsy, eBay, Pinterest, Facebook

 Zdroj: Etsy, eBay, Pinterest, Facebook
 Zdroj: Etsy, eBay, Pinterest, Facebook
 Zdroj: Etsy, eBay, Pinterest, Facebook
 Zdroj: Etsy, eBay, Pinterest, Facebook
87
Fotogalerie

9 pravidel pro psaní vánočních pohledů, jak je znaly naše babičky

Pokud naložíte nesprávně s vánočními přáními, můžete podle expertů na etiketu spáchat doslova společenskou sebevraždu. Podívejte se na jejich rady, než se do nich pustíte, abyste si nevysloužili nálepku neotesance, který neví, co se sluší a patří.

1. Komu ano, komu ne?

Napište si seznam lidí, kterým jste poslali vloni vánoční přání a oni vám ani neodpověděli. Rozhodněte se, jestli to udělali proto, že už to prostě nestihli, nebo o vaše pozdravy jednoduše nestojí, nebo jim ani nestojí za to na ně odpovídat. Připište také jména těch, na které jste vloni zapomněli (jako třeba stará teda Anežka) a oni z toho byli smutní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pokračování 2 / 9

2. Excel, nebo papír?

Udělejte si seznam všech lidí, kterým svoje vánoční přání chcete každý rok posílat. Nejlepší bude zvolit excelovou tabulku – budete v ní moct lépe měnit adresy, případně přidávat nebo umazávat další jména. Uvidíte, že v dlouhodobém horizontu tohle řešení ještě mnohokrát oceníte. Po Vánocích si pak zaškrtněte, kdo z nich vaše vánoční přání neopětoval, takže ho podle uvážení z tabulky vymažte. Pokud vám takový člověk neodpoví dva roky po sobě, je na čase ho jednou provždy z vašeho seznamu lidí, kterým věnujete pozornost, vymazat.

Pokračování 3 / 9

3. Motiv je důležitý

Podle odborníků posílat přání, která nepodporují charitu, je vyloženě sociální harakiri. To jen pro začátek. A teď, jaký motiv nejlépe zvolit? Nejlepší jsou reprodukce tradičních vánočních výjevů. Pokud si nejste jistí, že příjemce uvítá náboženský motiv, vsaďte na jistotu – zasněžené Ladovy krajinky a tradiční přání. Při výběru myslete na to, že si je příjemce, alespoň po dobu vánočních svátků, někam vystaví.

Pokračování 4 / 9

4. Žádné emaily

Emailová přání neposílejte, opravdu to není to, co v druhých vzbudí dojem, že na ně opravdu myslíte. Všichni, kterým pošlete vlastnoručně napsané přání, které vložíte do obálky, olepíte známkou a dojdete s ním na poštu, vaši snahu a pozornost, kterou jim tak projevujete, ocení. Vy byste také přece nechtěli, abyste svůj vánoční stromek nebo dárky měli jen vyobrazené na obrazovce počítače místo toho skutečného, vonícího.

Pokračování 5 / 9

5. Co napsat

Cokoli, hlavně něco! A ano, hlavně prosím vlastní rukou, tedy alespoň jména (příjemce i vaše), když už by byl náhodou obsah vánočního přání předtištěný. Pokud už jste si někoho zařadili na svůj seznam lidí, kterým chcete vánoční přání poslat, zaslouží si tihle lidé také váš osobní přístup, v tomto případě rukopis. A to včetně nadepsání adresy na obálku. Nikdy na vánoční přání nepoužívejte lepicí štítky, které si vytisknete na tiskárně. Také nezapomeňte připsat, že doufáte v brzké shledání s těmi, s nimiž jste se už dlouho neviděla. Potěší je to!

Pokračování 6 / 9

6. Tohle nikdy nedělat!

Nepodepisujte na vánoční přání svého domácího mazlíčka. Psa, králíčka, kočičku, kanárka ani křečka. Toto doporučení pochopitelně neplatí v případě, že za své domácí zvířátko posíláte přání vy.

Pokračování 7 / 9

7. S čím na vánočních přáních šetřit

Užívejte výrazy „s láskou“ střídmě. Pište je pouze těm lidem, kteří jsou vám opravdu blízcí. Nejlépe funguje přání „Všechno nejlepší…“, to funguje i pro přání, které posíláte známým a obchodním partnerům.

Pokračování 8 / 9

8. Použijte tu správnou obálku!

Obálka pro vánoční přání by měla mít vzadu trojúhelníkové zavírání. Kdoví, proč to tak je, ale je to tak. Rovný přehyb vzadu na obálce pak patří výhradně obchodní korespondenci.

Pokračování 9 / 9

9. Pošlete přání ve správnou dobu

Ne moc brzy a také ne moc pozdě. Nejlepší doba na posílání vánočních přání je právě teď. Adresátům vaše přání dojdou včas tak, aby vám na ně ti, na jejichž seznamu zatím nejste, ještě stihli odpovědět.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Doporučujeme

Články odjinud