10 tipů, jak s lehkostí projít menopauzou

5. 11. 2018
10 tipů, jak s lehkostí projít menopauzou
Návaly horka a pocení, změny nálad, problémy se spánkem, to vše jsou klasické symptomy menopauzy. Jenže jak to, že některá žena jimi trpí tak, že jí téměř brání v normálním životě, a jiná proskotačí přechodem, aniž by ho nějak zvlášť registrovala? Tady je deset tipů, jak upravit svou životosprávu, abyste hormonálními změnami trpěla co nejméně.

Na genetiku se přestaňte vymlouvat

První velký hormonální ping–pong prožijí dívky v pubertě, kdy se z nich stávají ženy. Pak přicházejí roky plodnosti, kdy je jejich hormonální hladina více méně stabilní a kromě těhotenství a porodu fungují více méně pravidelně. Jenže pak po čtyřicítce přichází další velká hormonální houpačka – přechod nebo-li menopauza, která může rozbít vše, na čem žena dosud stavěla. Klesá produkce ženských pohlavních hormonů, hlavně estrogenu a progesteronu, naopak ženu mohou trápit již zmíněné návaly a pocení tak, že se jí zčistajasna obličej oblije potem, až se pomalu bojí vycházet na veřejnost.

Projevy menopauzy jsou individuální, hodně dané geneticky, ale nebojte, nemusíte pasivně čekat, až tyto roky přejdou, ale můžete aktivně zapracovat na tom, abyste si je užila. Průběh menopauzy ovlivňují totiž i váš aktuální zdravotní stav a životospráva. Úplně obecně se dá říci, že vám pomůže redukce stresu, dostatek pohybu, vyvážená a zdravá strava, dostatek spánku. To jsou ovšem hodně obecné rady. Co dál zcela konkrétně lze udělat?

 

Témata článku:   

Komentáře

Přečtěte si také

Horoskopy

Pokud vás při pátku straší nevyřešené spory, snažte se co nejrychleji všechno uvést do pořádku. Čeká vás dar nebo nějaká odměna či ocenění. Možná to bude i víc peněz a úspěšné práce.…

Nejčtenější články