10.000 kroků pro Vaše zdraví – Každý krok se počítá!

16. 9. 2009
10.000 kroků pro Vaše zdraví – Každý krok se počítá!
Řeknete si chůze...no a co má být? Chodí přece každý. Víte ale, jak Vám může být chůze prospěšná? Možná si to ani neuvědomujete, ale správná chůze v rychlejším tempu může, co do pozitivních dopadů na lidský organismus, soupeřit s ostatními sporty.

A navíc má i několik nesporných výhod:

  • chůze je dostupná široké veřejnosti – chodit může v podstatě každý, kdo se udrží na nohou, malé děti a seniory nevyjímaje
  • vyrazit můžete prakticky kdykoliv – ranní procházka při východu slunce Vás naplní klidem a pohodou, stejně jako podzimní procházka lesem
  • chodit se dá kdekoliv - pravda, jsou místa, která jsou pro chůzi vhodnější
  • za chůzi po lesních nebo polních cestách Vám budou nohy vděčnější, než za odpoledne strávené v supermarketu
  • nemusíte platit vstupy do tělocvičen a sportovních center
  • nepotřebujete žádné drahé vybavení - časem však třeba oceníte kvalitnější obuv

Chůze je stará jako lidstvo samo. Co udělal člověk, když něco potřeboval? Zvedl se a šel. Dnešní lidé již nepotřebují chodit daleko, aby zajistili sobě a rodině potravu, stačí zajít nebo zajet do nejbližšího supermarketu a je po starostech. Zkusme se na chvíli zastavit a přemýšlet... Proč vlastně chodíme tak málo? Protože nemáme čas, odpoví každý druhý. A jsme ochotni si pro sebe ten čas udělat? Chceme vůbec chodit víc? Vezměme to z druhé stránky. Čím nám může chůze prospět?

1.zlepšení celkové tělesné kondice 2.podpora a posílení kardiovaskulárního systému 3.posílení svalového aparátu 4.prevence obezity 5.zvýšení odolnosti proti stresu

Z výzkumů vyplývá, že v ideálním případě je dobré ujít 10 – 12 tisíc kroků denně. Pokud se nebudete loudat (zvolíte rychlost cca 4 km/hod), ujdete přibližně 7 km, tedy vzdálenost, která je ideální pro zlepšení tělesné kondice a optimalizaci váhy.

Studie dále ukazují, že dospělý Čech ujde průměrně pouze 1500 kroků. Přitom ujití do 5000 kroků za den odpovídá sedavému způsobu života. 5000 – 7500 kroků denně je označováno za malou aktivitu, která se rovná běžné denní činnosti bez dalšího cvičení nebo sportu. 7500 – 10000 kroků můžeme přirovnat ke střední aktivitě zahrnující ještě další pohyb nebo sport. Lidé, kteří ujdou 10000 nebo 12500 a více jsou na stejné úrovni jako aktivní a vysoce aktivní lidé. A to už na sobě poznáte!

Nechte to na krokoměru! Aby pro Vás bylo „sbírání“ kroků co nejjednodušší, ale také zábavné je nejlepší používat kvalitní krokoměr. Na trhu je http://www.zdravotnipotreby.cz/sport-a-fitness-technika/krokomery/>celá řada krokoměrů na výběr. Pro začátek doporučujeme jednodušší krokoměry, které za Vás počítají nejenom kroky, ale také ušlou vzdálenost a spálené kilojouly. Například krokoměr http://www.zdravotnipotreby.cz/letni-vybava/omron-hj-152-walking-style-one/>Krokoměr OMRON HJ-152 Waking Style One, jedná se o jednoduchý, elegantní a cenově dostupný krokoměr. Fandíte nejnovějším technologiím? Potom zvolte jeden z nejmodernějších přístrojů http://www.zdravotnipotreby.cz/sport-a-fitness-technika/krokomer-omron-hj-720-it/>OMRON HJ-720IT, který umí přenášet informace do Vašeho počítače a dlouhodobě si tak můžete zaznamenávat údaje o počtu kroků apod.

Nakonec ještě několik doporučení:

  • Choďte se psem. Pravidelné venčení Vás donutí jít ven každý den a Váš čtyřnohý kamarád Vám bude za dlouhé procházky vděčný.
  • Máte-li rádi společnost, přesvědčte kamaráda nebo kamarádku, ať vyrazí s Vámi. Stihnete probrat vše důležité a ještě budete mít dobrý pocit, že jste pro sebe něco udělali.
  • Správně zvolená hudba Vás dokáže dobře povzbudit a na Vašem tempu to bude také znát.
  • Máte rádi klid a chcete si vyčistit hlavu? Jděte do lesa. Chůze po lesních a nerovných cestách výrazně posiluje posturální svaly podél páteře.
  • Při výběru správného krokoměru se poraďte s profesionály.

Více o krokoměrech najdete na http://www.zdravotnipotreby.cz/sport-a-fitness-technika/krokomery/>www.zdravotnipotreby.cz/sport-a-fitness-technika/krokomery/

Témata článku:   

Komentáře

Přečtěte si také

Horoskopy

Hlavně se naivně nespoléhejte na to, že vás v kritické situaci, do které se dnes bohužel dostanete, někdo podrží. Když budete od začátku spoléhat jen sami na sebe, tak se z maléru…

Nejčtenější články