5 neuvěřitelných potravin, které vám v menopauze pomůžou s návaly i únavou!

15. 6. 2019
5 neuvěřitelných potravin, které vám v menopauze pomůžou s návaly i únavou!
Spousta žen si v období přechodu stěžuje na problémy, jako jsou návaly horka, bolesti hlavy, suchost v pochvě, přibírání na váze, výkyvy nálad, chladné ruce a nohy, zapomnětlivost či neschopnost se koncentrovat. Věděla jste, že existují potraviny či bylinky, které vám uleví a přitom je můžete snadno zahrnout do jídelníčku?

Potraviny s vysokým obsahem fytoestrogenů

V přechodu klesá v ženském těle hladina hormonů, což s sebou nese zdravotní komplikace a problémy. Proto lékaři ženám předepisují hormonální léčbu. Ne každá žena ale může nebo chce polykat pilulky s hormony. Řešením jsou pak fytoestrogeny – tedy rostlinné sloučeniny, které fungují podobně jako hormony, které nám v menopauze začnou ubývat. Mezi potraviny s vysokým obsahem fytoestrogenů patří: lněná semínka, sója, ořechy, celozrnné potraviny, jablka, fenykl a vojtěška.

Vysoký příjem rostlinných potravin bohatých na fytoestrogeny má pozitivní vliv na hormonální rovnováhu v těle a přispívá tak ke snížení nepříjemných návalů horka a dalších symptomů menopauzy. Klinické studie potvrzují, že konzumace sójových potravin (zhruba 2/3 šálku sójových bobů denně), je účinná pro zmírnění návalů horka a taky při vaginální atrofii (suchost vaginální sliznice).

Témata článku:   

Komentáře

Přečtěte si také

Horoskopy

Začínáte se bát, že veškeré pracovní povinnosti do Vánoc ani nestihnete, a proto se uchylujete k prapodivným myšlenkovým pochodům. Momentálně přicházíte s nereálnými nápady, které…

Nejčtenější články

Doporučujeme