5 rad, jak se vrátit po delší přestávce ke cvičení a sportu, abyste si neublížili

25. 7. 2021
Úvodní foto: iStock
5 rad, jak se vrátit po delší přestávce ke cvičení a sportu, abyste si neublížili | Úvodní foto: iStock
Spousta lidí se ptá, kdy a jak je možné opět začít cvičit po prodělaném covidu. Ale nejde jen o koronavirus, i v případě jiného onemocnění, které člověka na dlouhou dobu vyřadilo z aktivního života, je třeba postupovat pomalu a opatrně.

Nechte se vyšetřit

Delší přestávka ve cvičení fyzické kondici škodí a je nereálné očekávat, že člověk hned dosáhne stejných výsledků jako před ní. Pokud navíc pauzu zapříčinila nemoc, bude tělo sportovce oslabené a jeho fyzička ještě horší. Rekonvalescent by si proto měl stanovit reálné cíle založené na aktuálním zdravotním stavu. Zejména pokud jde o návrat po covidu. „V případě  těžšího průběhu nemoci je lepší, aby se pacient nechal vyšetřit odborníkem, který mu pohyb „nadávkuje“. Dostat se zpět do kondice chce totiž čas,“ doporučuje docentka Kateřina Neumannová z katedry fyzioterapie Fakulty tělesné kultury Univerzity Palackého.

Jak si udržet motivaci při cvičení? Mrkněte na video: 

Témata článku:   

Komentáře

Přečtěte si také

Horoskopy

Den po podzimní rovnodennosti se cítíte nesví. Dejte si věci do pořádku a přestaňte stále někoho obviňovat. Jakmile dojdete ke kompromisu, budete spokojení. Především v práci se nechovejte…