5 tipů pro ženy, jak být fit i po 50: Méně soli, železa, více béčka. Co ještě pomůže?

8. 8. 2019
5 tipů pro ženy, jak být fit i po 50: Méně soli, železa, více béčka. Co ještě pomůže?
Jakmile se ženy přehoupnou přes padesátku, spousta z nich zjistí, že životní styl, který u nich fungoval ve dvaceti nebo třiceti, už prostě není udržitelný. S příchodem menopauzy totiž musí akceptovat hormonální změny, které mají vliv na spoustu věcí včetně přírůstku hmotnosti, poklesu svalové hmoty, hromadění tuku a nižšího klidového metabolismu. Jak se s tím tedy poprat?

Více vitaminu B12

Vitamin B12 podporuje tvorbu krve, je potřebný k správnému metabolismu proteinů a je nezbytný pro správnou funkci nervového systému. B12 zlepšuje paměť, podporuje soustředění a snižuje vznik srdečních onemocnění. Vyskytuje se hlavně v rybách, vejcích, sýrech, mase a vnitřnostech. Uvolňuje se trávením v žaludku a je vázaný na bílkoviny. Stárnutím klesá obsah žaludeční kyseliny, což ztěžuje vstřebávání živin včetně vitaminu B12. Proto mají starší ženy vyšší riziko nedostatku tohoto vitaminu, čemuž lze předcházet vhodnou stravou a potravinovými doplňky.

Témata článku:   

Komentáře

Přečtěte si také

Horoskopy

Finiš pracovního týdne se ponese v duchu nesrovnalostí na pracovišti. Jedná se o vztahy a komunikaci mezi vámi a kolegy. Hvězdy vás varují! Dávejte si pozor na to, jak se k…

Nejčtenější články

Doporučujeme