5 výživových mýtů, kvůli kterým nehubnete a nerostou vám svaly!

11. 11. 2019
5 výživových mýtů, kvůli kterým nehubnete a nerostou vám svaly!
Kolem jídla a diet existuje spousta mýtů a některé z nich bohužel „můžou“ za to, že se vám kvůli nim nedaří hubnout nebo nenabíráte svaly, pokud vám jde o posílení celého těla. Jaké jsou ty nejčastější, na které bychom měli zapomenout?

Mýtus 1: Sacharidy jsou tabu

Mezi dietáři stále převládá názor, že sacharidy v jídelníčku jsou zlo. Zvlášť pokud se snažíte zhubnout, měli byste je podle některých z jídelníčku vyřadit. Žádné ovesné kaše ke snídani a žádné sacharidové jídlo večer. Vše je úplně jinak. „Sacharidy ve stravě můžete jíst ke snídani, obědu i večeři. Záleží, co vám nejvíce vyhovuje a jak na to vaše tělo reaguje. Podstatně důležitější je, abyste správně nakombinovali nejen vhodné sacharidy, ale také bílkoviny, tuky a neopomíjeli důležitost vlákniny ve stravě,“ vysvětluje hlavní nutriční specialistka Monika Bartolomějová ze Světa zdraví. Nepleťte si ovšem sacharidy a cukr - komplexní sacharidy jsou v pořádku, cukr byste však omezit měli. Kromě toho sacharidy hrají významnou roli při regeneraci po sportu. „Po tréninku je vhodné jídlo v podobě rychlých sacharidů, které nastartují regeneraci. Kdo se snaží zhubnout, pak doba ihned po tréninku je tou jedinou, kdy si můžete dát bez výčitek něco sladkého,“ tvrdí hlavní trenérka Kateřina Hollerová z fitness centra pro ženy Contours.

Témata článku:   

Komentáře Zobrazit celou diskuzi

Přečtěte si také

Horoskopy

Ve čtvrtek v práci zaperlíte, ale samozřejmě v dobrém slova smyslu. Před nadřízeným se mírně naparujete, ale přitom na to máte. Ostatní vám mohou kapánek závidět eleganci. Buďte…

Nejčtenější články

Doporučujeme