7 tipů, které vás v karanténě udrží ve formě a pomohou vám nezajídat stres

24. 3. 2020
Pandemie a zvýšený stres vytvářejí stav, kdy je imunitní systém systematicky oslabován. Vitamíny sice mohou částečně pomoci, ale univerzálním lékem je pohyb a zdravý jídelníček. Jak si ale zachovat zdravý životní styl i v době karantény a zbytečně nepřibrat deset kilo?

Udělejte si audit sama sebe

Teď není čas na hrdinství – začít hubnout v karanténě či když pracujete z domova a možnosti pohybu jsou omezené, by po nás chtělo opravdu železnou vůli. Jde tedy o to, abychom zbytečně nepřibrali či neztratili kondici. Zároveň když nejezdíme denně do práce, můžeme tento čas využít také k tomu, abychom si nastudovali pravidla zdravé výživy a udělali audit vlastního jídelníčku a zjistili, v čem vlastně děláme případné chyby. „Teď není cílem držet nějaké redukční diety a hubnout. Při omezení pohybu by to bylo na úkor aktivní tělesné hmoty. Ale určitě je dost času o jídle přemýšlet a začít rozumět tomu, co a proč jíme a pijeme,” říká Martin Matoulek, předseda České společnosti tělovýchovného lékařství. K záznamu lze použít aplikaci www.kaloricketabulky.cz, která je v základní verzi zdarma. Můžete ji propojit do účtu na portálu www.casprozdravi.cz, kde lze zadávat další hodnoty jako například glykemii nebo krevní tlak a sledovat své parametry.

Témata článku:   

Komentáře Zobrazit celou diskuzi

Přečtěte si také

Katalog zboží na Dámě Další zajímavé věci

Horoskopy

První podzimní měsíc se blíží ke svému konci a vy jste stále nepříjemně naladění. I když je to o poznání lepší než před pár dny, stále nejste v kondici. Bohužel se vaše forma nezlepší, do…