Antioxidanty posilují svaly, ale nepřehánět, varují lékaři

16. 12. 2009
Antioxidanty posilují svaly, ale nepřehánět, varují lékaři
Dostatečný příjem vitamínů C a E přímo souvisí s větším výkonem svalů. To vedlo americké vědce k názoru, že strava bohatá na antioxidanty může zlepšit svalové funkce u seniorů.

Pokles svalové výkonnosti je hlavním rizikovým faktorem, který může člověk vyřadit z běžného života. Nastává po čtyřicítce, ale dramaticky začíná ubývat především po 60. roce života.

Dr. Anne Neumannová z univerzity v Pittsburghu se svým týmem studovala stravovací návyky 2 000 sedmdesátníků. Zároveň měřili, jakou mají senioři sílu úchopu, a to jak na začátku výzkumu, tak po dvou letech.

Nezávisle na její studii oznámili experti na kongresu Americké gerontologické společnosti, že existuje přímá souvislost mezi příjmem vitamínů C a E a silou svalů.

"Z tohoto hlediska není jasné, jestli přímo tyto vitamíny pomáhají udržovat svalovou výkonnost, nebo jestli je jejich dostatečný příjem známkou obecně zdravých stravovacích návyků," prohlásila Newmanová.

Její respondenti během výzkumu konzumovali denně 144 miligramů vitamínu C a 11 miligramů vitamínu E.

"V současnosti se snažíme určit, jaké je optimální množství tělesné zátěže a vitamínů, aby byla zachována výkonnost svalů," vysvětlila lékařka a zároveň varovala: "Není ale možné myslet si, že čím větší množství potravinových doplňků s antioxidanty do sebe vpravíme, tím budeme mít větší svaly. V klinických testech se ukázalo, že tyto přípravky mohou být v některých případech i nebezpečné. Základem je vyvážená strava a tělesný pohyb."

Témata článku:   

Komentáře

Přečtěte si také

Horoskopy

Skladba svatojánského koření se kraj od kraje liší, ale vy se pokuste nasbírat zejména pelyněk černobýl, třezalku, kapradí a k tomu i chrpu, mateřídoušku, devětsil, dobromysl, heřmánek,…

Nejčtenější články